Maakt het uit of je de multiplier verhoog of de fsb, de mijne is namelijk niet gelocked. Ik heb pc 100 geheugen dus ik begreep dan je dan je fsb niet kan verhogen. Weet iemand het antwoord hier op.
Via de fsb, want dat maakt het hele systeem sneller. Je gaheugen kan een fsb verhoging meestal ook wel aan. Een PII 350 is toch al multiplier gelocked
heb je het al uitgeprobeerd ofzow?
Ik heb wel gekeken of ik de multiplier kan veranderen maar ik heb de instellingen nog orgineel gelaten. Mijn compu was namelijk niet zo heel stabiel. Vandaar dat ik ook nu nog een beetje voorzichtig (maar wel nieuwsgierig) ben om m''n cpu over te clocken. Ik heb trouwens begrepen dat de eerste 350''s nog niet gelocked waren en dat er ook series zijn waarbij dat niet het geval was. Waarschijnlijk heb ik geluk gehad.
Engineering sample ?de mijne is namelijk niet gelocked.
al getest ?
Concrete Loop Watercooling
Zegt me helemaal niets, dus heb ik het ook niet getest. Kun je iets duidelijker zijn over wat dit betekend. Ik weet wel wat van compu''s maar ik ben geen die-hard tweaker.Engineering sample ?
al getest ?
Ja ik kan hier op mijn nu nog gelockte athlon de instillingen in de bios ook op 12.5*100 zetten, maar bij het rebooten staat hij toch echt op 900, dus waarschijnlijk is ie niet unlocked, maar moet je gewoon je fsb omhoog rossen. Dat je pc 100 geheugen hebt maakt btw nix uit, want dan klok je dat ook maar lekker over
waaronder waarschijnlijk dus de mijne
Dat zou jammer zijn maar ik zal het ZSM proberen. Wat betreft het geheugen kan dat geen kwaad dan? Volgens mij zit er in ieder geval geen a-merk in.Op maandag 14 mei 2001 23:43 schreef ThaMaster het volgende:
waarschijnlijk is ie niet unlocked, maar moet je gewoon je fsb omhoog rossen. Dat je pc 100 geheugen hebt maakt btw nix uit, want dan klok je dat ook maar lekker over
gewoon stapje voor stapje de fsb omhoog zetten, net zo lang tot je systeem niet meer stabiel is:) dan zet je de fsb een stap terug en je heb je maximale, stabiele overklok setting bereikt:)
eventueel kun je ook nog je vcore wat omhoog schroeven geeft dan net wat meer stabiliteit met oc''en.
eventueel kun je ook nog je vcore wat omhoog schroeven geeft dan net wat meer stabiliteit met oc''en.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
en als je geen Vcore setting kan vinden in je bios kun je ''m wel op 2,20 volt krijgen door pin A119, B119 en B121 af te plakken. (op de cartridge)kweenie meer precies dus check het ff op tomshardware
Quoten is geweldig... - boer Krelis
Ik weet zo gauw even niet wat vcore betekend, maar ik zal vanavond eens in m''n bios gaan zoeken. Het resultaat laat ik hier wel weten. Als iemand in de tussentijd nog tips heeft dan zie ik dat hier graag. Bedankt!
Er bestaan zeker wel niet gelockte exemplaren van de P2 350, nemaelijk degenen die gemaakt zijn voor augustus 1998...
Heej, volgens mij is er een Adje heel lang bezig geweest met het maken van een FaQ waar dit allemaal ook in staat..
Hmm, haha. Heeft ie het helemaal voor niks gedaan.
Verwijderd
ik heb anders een voorgevoel dat hij een award bios heeft
daar kun e multiplier instelle bi de p2, alleen t helpt nix
[topic=153312]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wat ik gedaan heb is in de Bios bij CPU setup, de Frequency ratio van 3,5 op 4 gezet. Na opnieuw opstarten staat deze nog steeds op 4. Betekenen frequency ratio en fsb het zelfde of niet, en loopt mijn compu nu op 400mhz ipv 350mhz?
Je kan het zien aan wat er bij het opstarten staat, boven je geheugen, en dat zal waarschijnlijk gewoon "Pentium II 350" zijn
... probeer je FSB maar eens op 66 of 105 , dan zie je het wel veranderen.. lees zowiezo dit eerst eens goed door, dat zal je beter op weg helpen.
De 350 veranderd inderdaad niet of ik de multiplier nou om hoog of om laag verander. Ik heb nu de fsb op 112 gezet en nu staat er inderdaad 392.
Wat ik me dus nog wel afvraag is of dit wel gaat met mijn 100mhz geheugen (geen a-merk). Bedankt voor de tips voor zover. Als iemand nog iets over het geheugen kan zeggen (niet dat ik nieuw geheugen moet kopen a.u.b.) dan hoor ik dat graag.
Wat ik me dus nog wel afvraag is of dit wel gaat met mijn 100mhz geheugen (geen a-merk). Bedankt voor de tips voor zover. Als iemand nog iets over het geheugen kan zeggen (niet dat ik nieuw geheugen moet kopen a.u.b.) dan hoor ik dat graag.
Ik heb ook een PII 350 gehad. Deze kon ik met weingig problemen op 466 laten draaien met 100MHz geheugen. Gewoon met de standaard HSF en voltage. Ik kon alleen geen CD''s meer branden, dus ik heb ''m teruggezet naar 392MHz. M''n vriendin heeft hem nu en die heeft geen brander, dus van de week er maar weer eens een PII 466 van maken.
The ramblings of an idiot
Pagina: 1