Goed, ik weet niet meer wie er ook zo''n ding gemaakt had, maar bij hem werd het duikboot genoemd geloof ik, dat gaat hier ten dele ook wel op geloof ik.Ik was al van plan met pvc-buis iets te gaan doen en toen zag ik dus dat nog iemand op het idee was gekomen, schijnbaar een goed product 
Genoeg gelul, hier komen de plaatjes, met onder elk plaatje een beetje uitleg.

Zoals altijd moet er een begin zijn, zie daar!

Dit is het T-stuk 110mm pvcbuis waar ik aan ga hobby-en.

Dit zijn de schroef deksels met bijbehorende moffen (tsja zo heten ze nou eenmaal echt, kan er ook niks aan doen)

Men neme een kraspen en

een rolmaat

en een zaag

En na zorgvuldig afgemeten te hebben kun je gaan zagen

Waarna dit het resultaat is.

Nogmaals, maar dan van dichtbij waarbij meteen het "vlees" te zien is waarmee gelijmd moet gaan worden, nou lijkt het niet veel maar geloof me, hard-pvc lijm doet wonderen...., ook de moffen zijn tot zover ingekort overigens.

Dit is het reservoir zoals ie in mijn HQ08 komt te zitten, onderin aan de voorkant wel te verstaan, het past allemaal net trouwens
, en de Sicce Nova 800 L/h doet hierin vrolijk zijn werk, en goed ook zeg, pfffff met wat een snelheid legt dat water zijn rondje af ghehehe.Hier ligt ie dus al sinds gisterenavond te "testdraaien".
Ik sla nu een heleboel plaatjes over, maar dat komt omdat ik uit puur hobby-enthiousasme vergeten ben verder nog foto-s te maken.
voor de foto freaks....
Genoeg gelul, hier komen de plaatjes, met onder elk plaatje een beetje uitleg.

Zoals altijd moet er een begin zijn, zie daar!

Dit is het T-stuk 110mm pvcbuis waar ik aan ga hobby-en.

Dit zijn de schroef deksels met bijbehorende moffen (tsja zo heten ze nou eenmaal echt, kan er ook niks aan doen)

Men neme een kraspen en

een rolmaat

en een zaag

En na zorgvuldig afgemeten te hebben kun je gaan zagen

Waarna dit het resultaat is.

Nogmaals, maar dan van dichtbij waarbij meteen het "vlees" te zien is waarmee gelijmd moet gaan worden, nou lijkt het niet veel maar geloof me, hard-pvc lijm doet wonderen...., ook de moffen zijn tot zover ingekort overigens.

Dit is het reservoir zoals ie in mijn HQ08 komt te zitten, onderin aan de voorkant wel te verstaan, het past allemaal net trouwens
Ik sla nu een heleboel plaatjes over, maar dat komt omdat ik uit puur hobby-enthiousasme vergeten ben verder nog foto-s te maken.
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.