[BC3] Mijn waterreservoir (pas op modemers)

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Goed, ik weet niet meer wie er ook zo''n ding gemaakt had, maar bij hem werd het duikboot genoemd geloof ik, dat gaat hier ten dele ook wel op geloof ik.Ik was al van plan met pvc-buis iets te gaan doen en toen zag ik dus dat nog iemand op het idee was gekomen, schijnbaar een goed product :)

Genoeg gelul, hier komen de plaatjes, met onder elk plaatje een beetje uitleg.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/begin.jpg

Zoals altijd moet er een begin zijn, zie daar!

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/zijaanzicht.jpg

Dit is het T-stuk 110mm pvcbuis waar ik aan ga hobby-en.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/deksels.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/deksels2.jpg

Dit zijn de schroef deksels met bijbehorende moffen (tsja zo heten ze nou eenmaal echt, kan er ook niks aan doen)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/kraspen.jpg

Men neme een kraspen en

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/meet.jpg

een rolmaat

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/zaag.jpg

en een zaag

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/zaagsnede2.jpg

En na zorgvuldig afgemeten te hebben kun je gaan zagen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/gezaagd_bovenaanzicht.jpg

Waarna dit het resultaat is.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/randje.jpg

Nogmaals, maar dan van dichtbij waarbij meteen het "vlees" te zien is waarmee gelijmd moet gaan worden, nou lijkt het niet veel maar geloof me, hard-pvc lijm doet wonderen...., ook de moffen zijn tot zover ingekort overigens.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/vaatje_testen.jpg

Dit is het reservoir zoals ie in mijn HQ08 komt te zitten, onderin aan de voorkant wel te verstaan, het past allemaal net trouwens ;), en de Sicce Nova 800 L/h doet hierin vrolijk zijn werk, en goed ook zeg, pfffff met wat een snelheid legt dat water zijn rondje af ghehehe.Hier ligt ie dus al sinds gisterenavond te "testdraaien".

Ik sla nu een heleboel plaatjes over, maar dat komt omdat ik uit puur hobby-enthiousasme vergeten ben verder nog foto-s te maken. :( voor de foto freaks....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ok ziet er leuk uit.

maare zet er volgende keer in de topic ff bij dat er zoveel pics in zitten.

ik ben maar een zielige modemert

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat ziet er idd leuk uit, maar is dat reservoir niet een beetje klein?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Zit er ook nog ergens een radiator :? * NuKeFaCe is dom :9

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
resevoir ziet er idd erg klein uit, heb idd wel eens zoŽn duikboot :7 resevoir gezien, maar die was echt 2x zo groot *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:06 schreef Attilla het volgende:
ok ziet er leuk uit.

maare zet er volgende keer in de topic ff bij dat er zoveel pics in zitten.

ik ben maar een zielige modemert
Ja sorry, ik heb kabel en sta daar soms niet bij stil, ik heb het verzoek meteen ingewilligd bij de Adjes....
Op maandag 14 mei 2001 21:08 schreef thedolf het volgende:
Ne hoor, want ik heb bij Dangerden ook The Cube gekocht als radiateur zijnde, dus het is een onderdeel van een nog samen te voegen geheel...
Op maandag 14 mei 2001 21:20 schreef NuKeFaCe het volgende:
Dubbelpost, hoe doe je dat??

Mijn radiator komt bovenin mijn kast te zitten, maar daar ben ik nog niet aan begonnen, doe ik aankomend weekeinde wel als het te warm is om binnen te blijven zitten, lekker buiten Proxxon-nen (ik heb geen Dremel), bovendien wil ik deze week nog gebruik kunnen blijven maken van mijn machine.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:23 schreef cheshire87 het volgende:
resevoir ziet er idd erg klein uit, heb idd wel eens zoŽn duikboot :7 resevoir gezien, maar die was echt 2x zo groot *D
Die had de "pootjes" er niet vanaf gezaagd en bovenop zijn pc geplaatst, dat ging niet passen dus heb ik hem ingekort, er gaat bijna 4 liter water in, denk dat het wel voldoende is zo hoor.....
(icm radiator natuurlijk)

Verwijderd

Leuk gedaan , heb overlaatst nog zo''n systeem gezien met een douchekop in om het warme te vaporiseren en dan een fan om het te koelen , werkte beter dan radiator van NASCAR wagens .

• BC3 Victim
als ik na de zomer mŽn dondervogel krijg, gaat ik ook waterkoeling kopen, maar duikbootresevoir komt op de kast, en radiator komt in de kast (fulltower of bigtower) :9~:9~:9~:9~:9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:28 schreef cheshire87 het volgende:
als ik na de zomer mŽn dondervogel krijg, gaat ik ook waterkoeling kopen, maar duikbootresevoir komt op de kast, en radiator komt in de kast (fulltower of bigtower) :9~:9~:9~:9~:9~
Buiten mijn Aopen HQ08 - AMD 1Ghz om staan er nog drie pc kasten, en mijn vriendin is tot nu toe best wel schappelijk geweest, maar ze wil met haar bureau toch echt niet nog verder richting de hoek van de kamer, bovendien vind ik het geen gezicht, zo''n submarine op mijn kast, ik wil alles in mijn case houden, straks ook leuk als ik mijn zijplaat ga modden en lampje plaatsen.......

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Die had de "pootjes" er niet vanaf gezaagd en bovenop zijn pc geplaatst
Dat was volgens mij Psygho.
Die had inderdaad een kleine kast (ik heb dezelfde) en daar past dat allemaal nie meer in.
er gaat bijna 4 liter water in, denk dat het wel voldoende is zo hoor.....
En welke koelblokjes gaan daar allemaal aan dat setupje van je ?
Ga je helemaal H2O? Of blijft er een overvloed aan Fan''s in je kast? >:)
"We are ready for take-off" :9

• BC3 Victim
gaaf toch: waterkoelende duikboot, geel spuiten, en dan Yellow Submarine op de zijkant :P:P:P:P:P

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 21:08 schreef thedolf het volgende:
Klein? 4 liter, man!
Als ik je nu vertel dat ik een reservoir heb van nog geen halve liter :P

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:36 schreef Talon het volgende:
Dat was volgens mij Psygho.
Die had inderdaad een kleine kast (ik heb dezelfde) en daar past dat allemaal nie meer in.
En welke koelblokjes gaan daar allemaal aan dat setupje van je ?
Ga je helemaal H2O? Of blijft er een overvloed aan Fan''s in je kast? >:)
"We are ready for take-off" :9
De maze2_1 komt eraan te hangen, voorlopig zonder peltier want het gaat mij eigenlijk alleen maar om een stillere kast eerlijk gezegd.

Blijft ie nou beneden de 50 graden@}:O dan denk ik dattie blijft zonder pelt......

• BC3 Victim
je moet je resevoir ook dichtdoen slimbo :) anders kan het water verdampen :Z

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 21:43 schreef real_raichu70 het volgende:
Leuk gedaan , heb overlaatst nog zo''n systeem gezien met een douchekop in om het warme te vaporiseren en dan een fan om het te koelen , werkte beter dan radiator van NASCAR wagens .
Heb ik gezien ja, een witte staande koker als het ware, heb ik inmiddels geen ruimte meer voor........

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
Op maandag 14 mei 2001 21:43 schreef real_raichu70 het volgende:
Maar dat systeem had wel een mega-waterverbruik!
Moest elke dag ofzow toch water bij :S

En ik denk dat 4l i.c.m. een radiateur een prima oplossing is

Succes ermee :)

www.kuiphuis.nl

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Waar heb je die mooie groene bochtjes vandaan ? Ik kan alleen maar nylon bochten en T-stukjes vinden bij de OC-shop(of kopper/messing bij de ijzerboer)maar die hebben een te kleine diameter.

Ik heb mijn systeem sinds zaterdag watergekoeld draaien. Het reservoir is nog gewoon open, waterpeil zakt best hard. Meer mensen die hier last van hebben (nee, systeem lekt niet :P).

One of the animals has left its cage today.

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 14 mei 2001 22:45 schreef cheshire87 het volgende:
je moet je resevoir ook dichtdoen slimbo :) anders kan het water verdampen :Z
Er staat nog, ik had een mooi reservoir. De eerste pomp die ik had, had te weinig capaciteit, en de grote pomp past niet in het reservoir.

Het is een tijdelijke opstelling, ik moet nog één en ander wegwerken. Slangen zijn nog veel te lang, bochten te groot e.d.. Radiator wordt gekoeld door de out-fan van mijn voeding en een Delta 60MP fan :). Moeten 2 Papst of Sunon 92 mm worden, prijsverschil is echter een beetje groot (fl. 59,-- versus fl. 27,--), scheelt wel aardig wat DB.

One of the animals has left its cage today.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 22:38 schreef mrknowitall het volgende:
Waar heb je die mooie groene bochtjes vandaan ? Ik kan alleen maar nylon bochten en T-stukjes vinden bij de OC-shop(of kopper/messing bij de ijzerboer)maar die hebben een te kleine diameter.
Die komen in mijn geval bij de Hornbach te Zaandam vandaan, maar ik denk dat de dierenwinkel ze ook wel heeft, zijn idd wel leuk ja, 12 mm doorsnede enzo ;)
Ik heb mijn systeem sinds zaterdag watergekoeld draaien. Het reservoir is nog gewoon open, waterpeil zakt best hard. Meer mensen die hier last van hebben (nee, systeem lekt niet :P).
Dat is ook de reden dat ik voor deze setup gekozen heb, compleet afsluitbaar waardoor verdamping niet mogelijk is, bovendien, en dat vond ik nog veel belangrijker, hij is gewoon helemaal afgesloten waardoor ik straks een systeempje heb wat eventueel gewoon om kan vallen zonder dat er ook maar een drupje op mijn kostbare onderdelen terecht komt......

• BYM

BYM

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 23:10 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Er staat nog, ik had een mooi reservoir. De eerste pomp die ik had, had te weinig capaciteit, en de grote pomp past niet in het reservoir.

Het is een tijdelijke opstelling, ik moet nog één en ander wegwerken. Slangen zijn nog veel te lang, bochten te groot e.d.. Radiator wordt gekoeld door de out-fan van mijn voeding en een Delta 60MP fan :). Moeten 2 Papst of Sunon 92 mm worden, prijsverschil is echter een beetje groot (fl. 59,-- versus fl. 27,--), scheelt wel aardig wat DB.
Ik heb laatst voor 15 piek een {vaagmerkmaarzostildatjehemniethoort} 120 mm 12 volt fan gekocht bij KoK onderdelen in de buurt van me werk, in Leiden wel te verstaan...

• HermeS
  • Laatst online: 19-05 20:40
wat is die derde slang die van onderin naar boven gaat?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waarschijnlijk vulslang?

waarom gebruikt iedereen eigenljik T-stukken?

Ik heb een soortgelijk potje gemaakt (voor een andere applicatie, overigens) van 125 mm PVC pijp, enke bestaande uit een schroefdeksel, een verbindingsmof en een eindstuk. Is veel compacter, en een pompje past er gewoon in. (stiekem even geprobeerd)

nu ben ik overigens bezig het gehele reservoir uit te bannen, en de pomp inline te plaatsen.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 08:22 schreef HermeS het volgende:
wat is die derde slang die van onderin naar boven gaat?
Ik dacht dat niemand hem zou zien ;)

Dat noem ik mijn "paranoia" slangetje, ik kan daarmee zien wat de stand van het water is in het reservoir, door de wet van de communicerende vaten.....

• HermeS
Op dinsdag 15 mei 2001 09:41 schreef BYM het volgende:

[..]

Ik dacht dat niemand hem zou zien ;)

Dat noem ik mijn "paranoia" slangetje, ik kan daarmee zien wat de stand van het water is in het reservoir, door de wet van de communicerende vaten.....
impresive :) ,

Hoewarm denk je dat het water word? (als je reservoir is aangesloten).
ik wil namelijk een reservoir maken van 50 cm hoog, doorzichtig, en daarvan die temp. balletjes in laten drijven, die dan stijgen of dalen, maar temp, moet dan in de range van 18 a 28 graden liggen.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 09:28 schreef Herman het volgende:
Waarschijnlijk vulslang?

waarom gebruikt iedereen eigenljik T-stukken?
nu ben ik overigens bezig het gehele reservoir uit te bannen, en de pomp inline te plaatsen.
Nee zie mijn posting naar boven, dat is mijn paranoia-slangetje, ik wil kunnen zien hoeveel water er inzit.

Ennuh, iedereen, ik ben pas de tweede;), het voordeel is dat er een behoorlijke sloot water in mijn ding in mijn pc zit, en ik ben denk ik ook niet van plan met een pltier te gaan werken.Waarschijnlijk denk ik daar in de toekomst anders over, maar dit is mijn eerste watergekoelde projekt en ik wil bepaalde dingen nou eenmaal op mijn eigen manier doen.

• HermeS
heb zelf ook waterkoeling, en pletier vind ik in de meeste gevallen overdreven, mijn reden was dan ook lawaai reductie.

het enigste bewegende deel in mijn pc dat ik nog hoor is de zogenamde silent-pc voeding. maar heb nog geen radiator daar wil ik een heele stille papts, die wienig rpm''s maakt op zetten.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 09:48 schreef HermeS het volgende:

[..]

impresive :) ,

Hoewarm denk je dat het water word? (als je reservoir is aangesloten).
ik wil namelijk een reservoir maken van 50 cm hoog, doorzichtig, en daarvan die temp. balletjes in laten drijven, die dan stijgen of dalen, maar temp, moet dan in de range van 18 a 28 graden liggen.
Thanks.

Ik heb nog geen flauw idee wat de temp zal worden, en ik kan het ook niet snel zeggen ,voorlopig kan mijn Maze2_1 niet gebruikt worden want die laat ik eerst nog lappen bij een bedrijf op Schiphol, maar dat kan waarschijnlijk pas over twee weken.
(Ik heb nogal snel last van mijn polsen vandaar dat ik het laat doen ipv het zelf te doen.)

• BYM

BYM

Topicstarter
Ik had trouwens een mis-berekening gemaakt, er gaat maar 2,8 liter water in, maar goed, dan heb ik de leidingen en het koelblok nog, dus ach....

Vraag me af, zou wel voldoende zijn denk ik?

• BYM

BYM

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 09:58 schreef HermeS het volgende:
heb zelf ook waterkoeling, en pletier vind ik in de meeste gevallen overdreven, mijn reden was dan ook lawaai reductie.

het enigste bewegende deel in mijn pc dat ik nog hoor is de zogenamde silent-pc voeding. maar heb nog geen radiator daar wil ik een heele stille papts, die wienig rpm''s maakt op zetten.
Je kan hem ook op 7 of 5 Volt laten draaien natuurlijk, dan draait ie ook minder rpm''s.
Ik ga denk ik ook een beetje knutselen met een schakelaartje daarvoor, te warm, oh rpm ff opschroeven, klak 7 volt, nog te warm, klak 12 volt.......

• HermeS
ja maar 7 volt is echt slecht voor somige voedingen, zo gaat m''n oude cheap cheap voeding helemaal flippen, de outtake fan, draad bijna niet meer, en er komt een raare piep uit.

is ook vaag om het 5 volt al - tegebruiken (of andersom), dus dat doe ik niet, wel maak ik nog een baybus, om hem op 5 of 12 volt tezetten, maar die papst die ik ga kopen, is de lichtste uitvoering, en met het minste aantal db, en als je hem op 5v zet komt vind er bijna geen lucht verplaatsing meer plaats.

• HermeS
als je trouwen (je vriending0 een hekel aan geluid heeft, en je hd maakt nogal een lawaai , dan kan ik je echt een silentdrive aanraden, kost wel 60 piek en kan je eventuel ook zelf bouwen van een broodtrommel en wat onderdelen, maar dat bevalt me heel goed. dempt het geluid van je hd ongeveer +- 75%

• BYM

BYM

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 10:13 schreef HermeS het volgende:
als je trouwen (je vriending0 een hekel aan geluid heeft, en je hd maakt nogal een lawaai , dan kan ik je echt een silentdrive aanraden, kost wel 60 piek en kan je eventuel ook zelf bouwen van een broodtrommel en wat onderdelen, maar dat bevalt me heel goed. dempt het geluid van je hd ongeveer +- 75%
Nou ik vind het zelf nogal een probleem ghehehe, ik ben van plan met een 5,25" - ->3,5 " converter icm doorvoerrubbers een leuke silentdrive te maken, nou valt het op zich wel mee wattie doet (IBM 30 gig 7200 rpm) maar dat was ik ook al van plan, ik heb zo''n sitecom 4ports usb-hub aan de voorkant zitten en ik denk dat ik daar wel wat schakelaars in kwijt kan, heb er trouwens maar een nodig nu ik er zo over nadenk, eentje om de 12cm fan te kunnen regelen, en wat de voeding doet neem ik voor lief aan geluid, dat zal wel meevallen denk ik.

Pagina: 1