Toon posts:

[BC3] Duron maar 44c?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Durontje... Liep perfect op 1000 mhz. Maar de laatste dagen met het warme weer, als ik em een kwartier stress, loopt ie vast... Bij 44c al... Hoe kan dit? Ik heb et gemeten met MSI motherboard monitor... Ook een losse temp sensor bij de cpu geeft 41 graden ofzo aan.
Ik heb het verschillende keren getest, elke keer bij 44 graden vast. Iemand enig id hoe dit kan ?

Verwijderd

Heb je hem getest al met Prime95? Ik denk dat die Vcore van 1.80 gewoon net nog te laag is.

En misschien nog flink opgeklopte FSB ?

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet aan het voltage liggen dat ie precies 44c word ? Ik ga et wel ff testen... FSB is 100 dus dat moet geen probleem zijn.
Prime95 zal ik ff opzoeken... Tnx alvast

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
het vastlopen ligt waarschijnlijk wel aan je corevoltage... de mijne loopt op 56 graden :( nog niet vast... als die narwal na 4 maanden mijn cooler nou eens komt brengen...

Verwijderd

Als de fsb 100 is, zal het wel de vcore zijn die hem vast laat lopen.

Testze en succ6 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb ik ooit aan jullie kunnen twijfelen!!!
Niet vastgelopen, en me Thermoengine houd em op 47 graden met 1,85 vcore...
Ik vind et nog steeds vaag dat ie superstabiel is tot precies een bepaalde temperatuur... Hij gaat toch niet meer volt gebruiken bij hogere temp ?
Maar in ieder geval:

Bedankt!!!

PS Wie gaat mij helpen met een Voltage Mod ? >:)

Verwijderd

Graag gedaan :D

Bij een hogere temp worden de spannings verliezen hoger->spanning te laag in de electronica als de vcore wat te laag is -> vastlopen.

Nou,
doe maar een search op "Voltage Mod"
stapels van dat spul..
;)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

vcore op 1.85 zetten

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ding wordt wel fiks warm met zo''n dure koeler zeg!

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 22:45 schreef frenkpie het volgende:
vcore op 1.85 zetten
Ja.
Dat heeftie dus net gedaan.
Nog meer opmerkingen ;) ?

Verwijderd

Topicstarter
Koeler was 40 piek :)
Naja... Het is idd niet zo heel best... Komt omdat ik er veel te veel en ook nog eens boutpasta onder gemikt hebt denk ik... Binnenkort zal ik em ff onder handen nemen...
Pagina: 1