Zou het in theorie mogelijk zijn om een niet overgeklokte duron 600 passief te koelen met een HUGE ASS zelfgefabriceerde heatsink ofzo?
Helemaal passief ?
Ook geen voeding die er boven staat te zuigen ?
edit:
Anders kan het denk ik wel, maar dan probeeer je het toch gewoon, stuk gaat ie echt niet hoor, en als temp te snel oploopt, dan zie je dat vanzelf.
Ook geen voeding die er boven staat te zuigen ?
edit:
Anders kan het denk ik wel, maar dan probeeer je het toch gewoon, stuk gaat ie echt niet hoor, en als temp te snel oploopt, dan zie je dat vanzelf.
Natuurlijk wel met die voeding erboven
Die maakt bij mij toch geen herrie. Alleen heb ik een mobo zonder temp sensors, en heb je enig idee hoe groot dat ding zou moeten zijn?
ik blijf liever mij mijn swiftech en delta
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
mmm niet veel groter dan een koelblok van CoolerMaster DP5-6H51 (L60 x W60 x H36 (mm)) denk ik.
Maar tempsensors heb je niet nodig (zou wel stuk makkelijker zijn), wel goede pasta. Je kunt met je vinger voelen hoe warm blok nu (of overgeklokt naar 850 ofzo) wordt, en dat vergelijken met 600 zonder fan. Allebei met
, en na 10-30 mins ofzo (in eerste instantie). Als meer dan 10 graden is dan moet je dat voelen (tenzij je geen gevoel in je vingers hebt, koop dan maar een temp-sensor)
Maar tempsensors heb je niet nodig (zou wel stuk makkelijker zijn), wel goede pasta. Je kunt met je vinger voelen hoe warm blok nu (of overgeklokt naar 850 ofzo) wordt, en dat vergelijken met 600 zonder fan. Allebei met
Nou ja, zolang je totaal zonder problemen aan kan raken, is er idd niets mis. Als je koelblok over de 60 graden zit, kan je het nog best aanraken, maar is het toch niet goed. (wat je proc is dan nog aardig wat warmer)
Als je je jatten verbrand is het fout, maar betekend niet meteen dat als je ze niet verbrand dat het goed is
Als je je jatten verbrand is het fout, maar betekend niet meteen dat als je ze niet verbrand dat het goed is
Verwijderd
Yup, dat is mogelijk.
Kijk maar eens bij de Conrad oid naar heatsinks met een warmteweerstand van 0.7K/W of minder.
Kijk maar eens bij de Conrad oid naar heatsinks met een warmteweerstand van 0.7K/W of minder.
Verwijderd
als je een duron 600 op 3,7 laat lopen en je voeding fan er over laat blazen (vanuit de voeding natuurlijk) dan moet het volgens mij wel kunnen
Oke mensen bedankt voor alle reacties. Ik zit namelijk een beetje te twijfelen tussen water of dit, want ik wil gewoon een stille pc, alleen lijkt passieve koeling me goedkoper
Verwijderd
Volgens het programma Radiate verbruikt een Duron op 550 met vcore op 1,35 maar 16,9 watt.
Als die Duron van jou dat haalt (deze hier haalt dat wel) moet je dat makkelijk passief kunnen koelen ja, zeker omdat die chip rustig 70 graden mag blijven de hele tijd.
Als die Duron van jou dat haalt (deze hier haalt dat wel) moet je dat makkelijk passief kunnen koelen ja, zeker omdat die chip rustig 70 graden mag blijven de hele tijd.
Het is te doen. Maar op een voorwaard. Dat je in staat bent om het volt. van je CPU flink te verlagen. Als jij dit op 1,4 of 1,5 volt zet. Dan heb je kans dat het je gaat lukken... Maar je moet een grote heatsink hebben (coolermaster t/m 1,3 gh will do)
Geen inspiratie
Pagina: 1