Toon posts:

[BC3] Water & computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na thuisgekomen te zijn van de LANparty, heb ik dus weer m''n waterkoeling thuis aangesloten/opgebouwd, aangezien ik nog niet alles netjes ingebouwd had. Het vullen van het reservoir deed ik met een hevel, en toen-ie vol was stopte ik door de slang omhoog te trekken. Vervolgens PC aan om m''n broertje te laten zien wat ik allemaal geleechd had op die party. Opeens, *drup* *drup* *sploetsj*. Oeps! Was de slang van de hevel weer terug in de fles met koelvloeistof gevallen, en was de hevel weer aan het lopen gegaan. Het reservoir stroomde over, recht de computer in...

Nouja, de boel maar uitgezet, drooggemaakt, en vrolijk verder gegaan. Al met al was er zo''n 300-500cc vloeistof naar binnen gelopen. Niks aan het handje.

Wat mijn theorie maar weer eens bewijst dat een beetje vocht dat per ongeluk in de pc terecht komt meestal niet echt kwaad kan.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Volgens mij kan een pc er ook wel tegen, als je hem maar niet aanzet als ie nat is.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
De mijne stond aan toen het gebeurde....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
mazzel??? :):)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

volgens mij heb je mazzel.
B2W zorg dat hij goed droog is want je hebt zo roest.

Verwijderd

Mijn gemiddelde posts per dag ligt op 3 dacht ik. Joiuw gemiddelde topics per dag zal ook wel op 3 liggen denk ik.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 16:09 schreef iefje het volgende:
Mijn gemiddelde posts per dag ligt op 3 dacht ik. Joiuw gemiddelde topics per dag zal ook wel op 3 liggen denk ik.
OOPS ????

Als het water "vervuild" is dan geleid het lekker.

Dus ---> geluk

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Och, ik was eens aan het klooien, en valt een slangetje, waar water uit liep, precies in een stopcontact, wat op de vloer lag. De pomp stond nu het stopcontact vol te pompen, ipv een reservoirtje. Is verder niets gebeurd.......

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En ik heb gisteren in het zonnetje eens mijn complete computer gedemonteerd, bleek dat er ooit eens een beetje water op het AGP slot gelopen was, en is daaronderdoor gelekt, totaan het 3de PCI slot. (telkens onder de sloten door). Bord doet het prima......

waarschijnlijk is het lekkage geweest toen ik met het 2Cool setje aan de gang was, daar had ik de goede maat slang niet voor. Toch eigenwijs proberen.....

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op maandag 14 mei 2001 17:06 schreef Herman het volgende:
Och, ik was eens aan het klooien, en valt een slangetje, waar water uit liep, precies in een stopcontact, wat op de vloer lag. De pomp stond nu het stopcontact vol te pompen, ipv een reservoirtje. Is verder niets gebeurd.......
LOL :P

Rijtjeshuis? Bij de buren de hele toko doorgefikt toevallig? >:)

[off-topic] fix je link in je sig ff naar het forum, je bent de w''tjes vergeten ;)[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenwijs zijn is een goede eigenschap ;)

Agja, de PCB''s in je PC zitten onder de lak, de verbindingen (PCI/AGP) zijn over het algemeen gasdicht, en een beetje oxide op de pootjes van IC''s boeit niet.

Water en computers -> nog lang zo gevaarlijk niet.

Verwijderd

Hah,
pootje baden voor de PC.. ;)

Maar eren paar jaar geleden (noujaa, een paar..) had ik een van de eerste Timex horloges met LCD schermpje.

Ok was m''n handen aan het wassen, toen één van die knopjes er uit vloog. Natuurlijk kwam er meteen water in dat horloge.
Knopje opgedoken, horloge open, batterij er uit, droog gemaakt, een paar uut laten drogen..

Maar mooi niets meer dus zo dood als een pier.

Of met de drie meter zender "Zou die ook een slokje jenever lusten" (Wij hadden duidelijk al genoeg gehad).
Sploetsjh, de rest van de avond was het dus radio stilte.

Maar hert mooist was in de Doka morsen met fixeer, de stoppen slaan uit, en daar sta je je dan in het donker te vloeken met chemicalien in de hand en een heel huis dat lichtloos is .. :)

//edit me fikken deden geen zeer, het was fixeer

Verwijderd

Topicstarter
fixeer geleid idd goed stroom....

Verwijderd

:) en zekers als je al ermee hebt gewerkt.

Het ergste was, dat het s''avonds laat was, en het was zo''n beetje het laatste huis ter wereld met 2x110 volt. Ik had dus wel twee stoppen voor het hele huis. Een voor beide fasen.....

Donker, sluiting, er ligt papier open, er liggen fotos te ontwikkelen. En ik wist niet zo snel wat precies de oorzaak was.

Nu zie je het enig echte voordeel van nicotine verslaving, m''n aansteker heeft me gered.

Maar wel heel goed dat je PC het nog doet DaBit.

Ga je hem nu les geven in het Soprtfondsen Bad of het Bredius Bad??

//edit foros ontwikkelen? het zal wel fotos zijn ..
Pagina: 1