Hallo, Ik zit te overwegen om de binnenkant van de stalen platen van mijn pc wat te issoleren voor geluid. Ik weet dat er voor de auto van die platen te krijgen zijn die je dan op het metaal plakt enzo, maar dat is een beetje te dik voor in de pc kast. Daarnaast wil ik voldoende ruimte overhouden voor een goede airflow, het issolatiemateriaal mag dus niet van dat noppenschuim zijn ofzo, wat je vaak in studio''s ziet.
Ik zit te denken aan een soort foam ofzo,
Iemand die hier ervaring mee heeft? ideeen heeft waar spul te krijgen is enzo?
Ik zit te denken aan een soort foam ofzo,
Iemand die hier ervaring mee heeft? ideeen heeft waar spul te krijgen is enzo?
Er is van alles voor (oa die matten van Aconto ) Maar er zijn meer oplossingen, moet je maar even zoeken in dit forum.
Maar het is wel zo dat het nooit erg positief is voor je airflow en temp. Isoleer je geluid, issoleer je de warmte.
Maar het is wel zo dat het nooit erg positief is voor je airflow en temp. Isoleer je geluid, issoleer je de warmte.
Geen inspiratie
Gewoon een plaat piepschuim kopen van een centimeter dik.
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
piepschuim schijnt zeer slecht te isoleren. Heb ut nooit geprobeert. Maar heb ut hier al vaker gelezen. Plus dat het een TERING troep geeft.
Geen inspiratie
...en piepschuim maakt statische elektriciteit...
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Ik heb een kast met plastic zijplaten voorzien van dun metalen afscherming. Zou het nuttig zijn om de ruimte ertussen op te vullen met bouwschuim? Ik zit ook te denken aan een luchtkanaal afbuiging achter mijn case te maken van geluidsisolatiemateriaal.
Meteen ook geen kabels in het zicht. Alleen nog een mooi blik doos buigen!?!?
Meteen ook geen kabels in het zicht. Alleen nog een mooi blik doos buigen!?!?
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=geluid isolatie"]Zoeken naar ''geluid isolatie''[/url]
Verwijderd
Voor mijn werk als ontwerper houd ik me oa bezig met de ontwikkeling van het stil krijgen van metalen ventilatiekastenkasten. Komt qua materiaalgebruik redelijk overeen met een pc.
We zijn een heel eind door "ontdreuningsplaten" (Zoals gebruikt in de autoindustrie) tegen de metalen wanden te plakken. (3mm of 5 mm) Hier overheen plak je een laag schuim met een zeer open celstructuur. Vanwege de geringe hoogte die je hebt zal het iets van 10mm worden.
Idee: bouw aan de achterzijde een eenvoudige box waar de lucht door aangevoerd kan worden en bekleed deze ook met schuim.
We zijn een heel eind door "ontdreuningsplaten" (Zoals gebruikt in de autoindustrie) tegen de metalen wanden te plakken. (3mm of 5 mm) Hier overheen plak je een laag schuim met een zeer open celstructuur. Vanwege de geringe hoogte die je hebt zal het iets van 10mm worden.
Idee: bouw aan de achterzijde een eenvoudige box waar de lucht door aangevoerd kan worden en bekleed deze ook met schuim.
Ik gebruik Magic Fleece, uit tests is af te leiden, dat het gemiddelde geluidsniveau wat aan de voor- en zijkanten te horen is, ongeveer 7 dB lager ligt. Ik hoor het hier wel, maar ik kan het niet meten, dus vandaar. Werkt wel goed bij mij.
Zalman CPU fan heb ik ook, helpt ook mee.
Binnenkort 2 120 Gb Maxtor Diamondmax 9 (Idle mode 25 dB, 7200 rpm, 8 Mb buffer) in plaats van mijn huidige Maxtor D740X schijven......dat scheelt ook veel.
Chieftec voeding is ook een stuk stiller dan mijn oude AOpen versie.
En als laatste.........casefans.........Enermax 80x80 fans @ 1000 rpm, koelen alles heel goed en je hoort ze eigenlijk niet.
Zalman CPU fan heb ik ook, helpt ook mee.
Binnenkort 2 120 Gb Maxtor Diamondmax 9 (Idle mode 25 dB, 7200 rpm, 8 Mb buffer) in plaats van mijn huidige Maxtor D740X schijven......dat scheelt ook veel.
Chieftec voeding is ook een stuk stiller dan mijn oude AOpen versie.
En als laatste.........casefans.........Enermax 80x80 fans @ 1000 rpm, koelen alles heel goed en je hoort ze eigenlijk niet.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Ouwe koe. En z'n reply te zien heeft obsidian (ex-crew) hem destijds op slot gezet. Die is waarschijnlijk tijdens BC3 verdwenen. I.i.g. is dit gewoon zoekwerk. op slot dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()