[BC3] mobo temp schiet door dak

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het normaal dat mijn mobo temp 60 graden wordt tijdens het spelen van Shogun? Heb niet eens overgeclockt en is dus gewoon een standaard pc met goede koelers en standaard kast.... Zal wel een paar fans in m''n kast moeten plaatsen, zat ik nou nie echt op te wachten het is al herrie genoeg, of de hele tijd de kast open. Iemand suggesties voor leuke koelers? Heb nog nooit gecasemod... en heb al de search gebruikt maar toen kreeg ik kweenie hoeveel topics allemaal over proc temp en daar hek dus niks aan. |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
60 graden is wel erg veel
ik zou maar heeeeeeel snel ff wat fans er in raggen

weet je btw zeker dat het niet de temp van je proc is?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
haal je de sensors niet door elkaar?
het lijkt me eerder dat je cpu 60 graden wordt.

anders is je temp. sensor kapot.

• BC3 Victim
"1Ghz@Meestal meer"
staat in zŽn sig, zal dus wel ze cpu temp zijn, misschien :Z je nog?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

is zijn CPU denk ik. Ervan uitgaande dat de CPU zelfs in een goed gekoelde kast nog altijd zo''n 10 graden warmer is als de kast.
Dus dan zo zijn CPU 70 of meer moeten zijn, en dan zou ie het wel gemerkt hebben, want geen enkele processor is lang stabiel op die temp.

Er vanuit gaande dat de temp meting niet helemaal correct is, en e echte temp. zo''n 20 graden hoger is. Zit je dan tegen, of zelfs over, het kritieke punt van de processor , zijnde 90 graden.

Geen inspiratie

• BC3 Victim
nee, was mijn mobo temp. Ik ben nie achterlijk. Twas misschien errug warm vandaag of zo want men temp is gezakt naar 40 maar kwil dit toch niet nog eens.

• BC3 Victim
En natuurlijk merkte ik het meteen, er ging van alles piepen, werdt terug in windows geknald en moest de kast openmaken en wachten totdat alles was afgekoeld voordat ik weer verderkon.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

FFF

lol, dan is het toch echt tijd voor een paar case fans, mag ik vragen hoewarm je cpu dan wel niet wordt :D

• BC3 Victim
75 graden wassie.... ik haat warm weer 8-)

• BC3 Victim
[Domme vragenmodus]
Zit er koelpasta op je cpu/chipset? Zo niet, doe dat. Het helpt echt een berg

Zit er een fan op je chipset?

Heb je genoeg ''airflow'' in je kast? Zitten er niet te veel kabels in de weg?

[/domme vragenmodus]

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Hielp dat gat wat er in je dak schoot door de temp niet om het wat af te laten koelen dan? :P
Nee ff zereneus, kastje los en gewoon de tafelventilator erop (je weet wel zo''n ding met een doorsnee van 20/30 cm) laat die maar eens lekker blazen.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Met welk programma heb je die temp gemeten ?? Toch niet met Sisoft Sandra hoop ik, of ASUS probe..

Vertel ons dat het de temp in de BIOS was en we geloven dat het niet je CPU is maar de chipset...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

bwahaha damn wat een kerel, ongeloofelijk dat soort gasten met hun systemen :)
Pagina: 1