[BC3] Jumperinstellingen FSB A7V133 boven 133, wie?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34
Wie weet de jumperinstellingen van een Asus A7V133 mobo voor fsb''s boven de 133 MHz? Ik wil graag me Duron ff iets hoger laten lopen, ff kijken of het zo lukt...
Kheb BTW de search gebruikt, maar met verschillende zoekopties niks gevonden :(

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Dat kan je gewoon kiezen in het bios?

bij mij kannie iig tot 166

• B-Force
Ik doe het liever met de dipswitches, das over het algemeen stabieler...
Als het niet kan, ga ik wel over op softwarematig (BIOS dus), maar het lieft hardwarematig.

Verwijderd

Zucht... Dat wil ik ook. Ik word ziek van dat bios dat elke keer fijn terugspringt als je een keer je PC reboot voordat-ie uit z''n POST sequence is.

Ik heb alleen niks gevonden, dus ik vrees het ergste. Proberen leverde me alleen freqs op tussen de 100 en 133 MHz.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
.. kan volgens mij niet. met jumpers kan je alleen de officiele snelheden kiezen en wat daartussen ligt. Als je boven de 133 Mhz wilt dan moet je het in de BIOS doen. En dat werkt prima ! Ik kan tot 200 Mhz FSB :9~ instellen, echter hoger dan 156 CAS2 krijg ik ''m niet in windows.

Concrete Loop Watercooling

• B-Force
Het moet wel kunnen. Ik heb hier ook de instellingen voor een K7T (classic Athlon dus) liggen tot de 150 MHz...
Kweet alleen niet of het dezelfde zijn, zal zo es proberen...

• B-Force
Niemand? :'(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb het web nog even doorgezocht maar het lijkt erop dat het gewoon niet kan. Jumperfree is toch net zo goed ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

kan gewoon niet! Ik heb alle settings getest en kwam uit op FSB waardes van 90 t/m 117 Mhz en het geheugen asynchroon-> dus geheugen is FSB+PCI= 4/3 FSB. vind interesant dat alleen settings werken met switch 5 op "1", behalve 133Mhz. Bij de timing-controller(LCS) heeft Asus denk ik een beveiliging ingebouwd; namelijk geen fsb werkt met bit 2 via hardware gelijk is aan "1".

Verwijderd

zie boekje bij je moederbord :) kijk anders ff de asus site misschien daaro wat meer info.

Als ik mijn boekie nog vind dan geef ik de settings wel door.
Pagina: 1