[BC3] Super Orb

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeft iemand nog een goed woordje voor de Super Orb? :? Als ik even search dan zie ik eigenlijk alleen maar negatieve berichten... Ik was zelf van plan een (mini) Super Orb op mijn nog te kopen amd 1300 en kt7a te plaatsen en wou dus wou even kijken of het een goede cooler is... Blijkt toch van niet... De fop38 word telkens genoemd, maar waar kan je die kopen (behalve bij Regenboog computers) :? Of iemand anders nog andere ideeen/suggesites :?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

De fop38= hier(http://www.ned-cool.nl) ook te koop(als ie ooit weer op voorraad komt)

anders:
FOP32 of zoiets

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Hardwareinfo is een van de weinige sites waar de orb als beste uit de bus komt
Ik heb zelf een alpha + delta combo wel een tering herrie die fan maar dan heb je ook wat

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

fop is best goed hoor
maar een orb doet zeker niet onder
ik draai zelf orb en koelt goed alleen
die kole,e herrie ,is net een f16 die opstijgt .als je daar geen problemen mee hebt
is het een goede koeler:)

• BC3 Victim
En al die negative berichten dan, dat je proc beschadigd en die op een gegeven moment zich zelf opblaast? (dmv stof die in de bladen komen) Volgens jou is die Orb dus wel geschikt :?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Neem geen orb, die dingen zijn niet voor niks zo slecht van reputatie, ga naar www.oc-shop.nl en neem de fop32-1 of de wbk38 OF surf naar www.space-promotion.nl en schaf daar een zalman of een alpha koeler aan, zul je echt veel plezier van hebben :)

• BC3 Victim
Waarom word die orb dan bijvoorbeeld wel het beste getest op www.hardwareinfo.net (toch geen kinderachtige site):?:?:? En waarom is die orb dan zo slecht maar heeft toch een middelmatige prijs:? Waarom word tie uberhaupt nog verkocht dan:?

• BC3 Victim
Weet iemand nog ander (een beetje betrouwbare/goede) sites waar socket A Coolers worden vergeleken/ge-reviewd?? Graag specifieke links (scheelt weer zoeken) *D

• BC3 Victim
Als je een goede heatsink/fan combo wilt dan koop een Thermo Engine & 7000rpm fan,teveel lawaai gebruik de stock fan die met de thermo engine komt..Trouwens Thermo engine komt beter uit dan een fop.

http://www.overclockers.co.uk/socketa_coolers.htm

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

ik heb die SupaOrb ook maar die koelt voor geen meter en maakt een klere herrie, dat wil je niet horen..ik ga ook iets anders kopen want temp is te hoog..dus koop een fop32 of zo die zal wel beter koelen en maakt minder herrie
enne ik weet niet wat hardware info doet maar overal komt superorb toch slecht uit de test..ik vertrouw die hardware info voor geen meter.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf ook een super orb gehad en hij beviel goed... zeker beter als die andere "normale" koelers. (no flame :)) Maar kheb nu water cooling en dat is lekker stil en nog koeler :)

Xbox360 gamerprofile

• BC3 Victim
Ik begrijp het tog niet hoor dat iedereen z''n core molt met die Orbs.

Je mot gewoon dat ding er voorzichtig opzetten (en vooral niet verkeerd om |:() dan is er nix aan de hand

Ik heb um ook en hij cooled wel aardig (niet het beste, maar zeker niet slecht)

Wat het geluid betreft, hij is niet stil, absoluut niet stil zelfs. Maar als je je kast dicht heb valt dat ook wel weer mee

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 13 mei 2001 18:57 schreef Evil-c het volgende:
Als je een goede heatsink/fan combo wilt dan koop een Thermo Engine & 7000rpm fan,teveel lawaai gebruik de stock fan die met de thermo engine komt..Trouwens Thermo engine komt beter uit dan een fop.

http://www.overclockers.co.uk/socketa_coolers.htm
TE+Ys-Tech 6800 toeren fan@10 volt houdt mijn CPU (met dit weer) zelfs stressed onder de 40 graden (casetemp is 27 graden) :)

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou NOOIT een orb achtige op een TB boven de 1 gh plaatsen. Als je wilt OC''en de thermoengine, of een fop 38 of alpha.
Als je dat niet wilt: een fop32. Of alpha +4500 toeren YS-Tech fan.

Geen inspiratie

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op zondag 13 mei 2001 19:22 schreef The_Will het volgende:
Ik begrijp het tog niet hoor dat iedereen z''n core molt met die Orbs.

Je mot gewoon dat ding er voorzichtig opzetten (en vooral niet verkeerd om |:() dan is er nix aan de hand

Ik heb um ook en hij cooled wel aardig (niet het beste, maar zeker niet slecht)

Wat het geluid betreft, hij is niet stil, absoluut niet stil zelfs. Maar als je je kast dicht heb valt dat ook wel weer mee
jah, dit dacht ik ook met mn superorb.
je hebt em er zeker nog niet vaak afgehad, of je hebt een shim.
ik had mn superorb er ook een stuk of drie keer afgehad, maar nu, de laatste keer brak er toch een heel stuk van de core, terwijl ik die cooler er met het mobo uit mn kast gewoon voorzichtig erafhaalde.

superorb is brak/AMD cores zijn brak.
het is gewoon een goede cooler, alleen moet je hem er niet te vaak op en af halen want dan maak je het gewoon kapot.

(btw. met al mijn fans op 7v (ook die van S.O.) zit ik nu op 51 graden met kamertemp. van 26 graden, niet slecht vinnik.

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Als je geen geld hebt voor een nieuwe processor zeker geen superorb kopen *hint* :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 20:59 schreef marble het volgende:

[..]

jah, dit dacht ik ook met mn superorb.
je hebt em er zeker nog niet vaak afgehad, of je hebt een shim.
ff voor de duidelijkheid
- een shim kan niet samen met een Orb door de ronde verhoging in het midden.

- ten tweede heb ik mijn Orb er al iets van 20 keer afgehaald en er is egt nog nix kapot

edit: ik haat typo''s :(

Verwijderd

Zelf ook een sorb .. koelt perfect! Het plaatse is moeilijk. Maar het ergste was op het begin het lawaaaaaai! Tering nie normaal.

Maarja alles went :)
Hierna tog waterkoeling das tenminste vast en rusting slapen ;)

EDIT: Typo''s

Verwijderd

dubbel post :( klote zooi

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op zondag 13 mei 2001 21:07 schreef The_Will het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid
- een shim kan niet samen met een Orb door de ronde verhoging in het midden.

- ten tweede heb ik mijn Orb er al iets van 20 keer afgehaald en er is egt nog nix kapot

edit: ik haat typo''s :(
ff voor de duidelijkheid:
- dan ben jij een van de weinige met een sterke AMD core
- 20 keer?? waarvoor dan wel allemaal niet?
- en een shim, ach, ik zeg ook maar wat! :)

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 21:22 schreef marble het volgende:

[..]

- 20 keer?? waarvoor dan wel allemaal niet?
Potlood streepjes, nieuwe koelpasta (AS), potlood streepjes opnieuw.
Zulk soort dingen

Verwijderd

toppie man orb of fop ach de een vind dit de ander dat ,enn dat is nu het leutige eraan
die fop is best leuk hoor maar ik heb hem er nu op en hij koelt slechter als mijn orb het scheelt maar 4 graden maar toch !!!!en ja hij is wel stiller
mijn core is allang beschadigt ,maar ja is ook niet gek he na ongeveer 15 keer erop en eraf
maar hij draait
ps orb en spacer ging niet echt goed hier :'(

Verwijderd

I''ve got a superorb. En zoveel herrie maakt ie nou ook weer niet. En wat dan nog. Ik ken nog geen proc cooler die harder gaat dan mijn sound systeem ;)

Verwijderd

Ik heb er ook een. Schade aan de CPU en herrie vallen mee, alleen ik zou hem nu niet meer kopen. Er zijn zat nieuwe-generatie koelers op de markt die zeer goed zijn.

De Zalman lijkt mij op dit moment erg cool :P

• BC3 Victim
Ik heb nu een spire koeler met koperen contactplaat en aluminium heatsink (staat geen typenummer op:(, sorry. Hij koelt best goed, bij een eerste testrun op mijn amd 1200@1200(9*133) wassie koeler dan een standaard koeler op een duron 700@700. Hij was wel klote om te plaatsen, maar hij hoeft er nu niet meer af (misschien hooguit om plaats te maken voor waterkoeling 8-))

Omdat ik windows nog niet geinstalleerd heb, weet ik nog geen stressed temperaturen, maar daar komt snel verandering in

(Die, Pentium II 400, DIE!!!!>:))

• BC3 Victim
Ik heb zelf op 2 systemen de Cooler Master DP5-6H51 Op zowel mijn Duron 750 zonder case cooling, en op mijn TB 1000 met 1 case fan, en beide zonder problemen en zonder veel herrie op 45 graden C. Dat vind ik toch netjes. Mijn TB CPU laat zich niet erg ver overklokken, dus daar had ik niet veel extra koeling voor nodig, maar anders had ik nog steeds deze cooler genomen.

Die Duron heb ik gemaakt voor op mijn werk, dus NO NEED TO OC. Straks als ik klaar ben met mijn stage gaat die PC weer mee naar huis, en dan kan ik gaan kijken of ik kan gaan OCen van de Duron. (Maar eerst een andere VGA kaart erin. nu een G200 8MB :( )

Verwijderd

/me had ook een SuperOrb en ik werd helemaal leip van die k*therrie :( Ik heb nu een CoolerMaster van een geeltje erop zitten en die koelt net zo goed en is muisstil *D

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik snap niet dat iedereen zo blij is met die Coolermaster. Twee van mijn huisgenoten hebben zo''n ding en ik vind ze behoorlijk veel herrie maken. Ik had zelf een coolertje die net zoveel herrie maakte (te veel dus) en daar heb ik maar een 8x8 fan opgezet met een trechter. Nu heb ik alleen nog maar last van de 7200 rpm harddisk...

• BC3 Victim
Bedankt mensen, maar ik ga denk ik toch wel voor de FOP 38*D. Maakt misschien iets meer herrie maar dan hoor je tenminste dat je een snelle Thunderbird hebt8-). Krijg hem trouwens morgen al...

Pagina: 1