[BC3] Ik word depressief van mijn koffermod. HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Okee. Eerst leg ik uit wat het is:

Koffertje, Pentium 233MMX, 48Mb Ram, Onboard Video, ALS 4000 PCI soundcard, Realtek PCI Netwerk (10Mb), 1 Gb HD, ATX PSU.

Erop staan: Windows 95 en MPXplay (een dos MP3player die goed is)

De ATX PSU is ontdaan van zijn jasje en ligt rechts in de koffer. Het mobo licht (dus) links, met de sloten naar de buitenkant. De ATX kabel loopt bovenlangs, langs de ram-modules.

De problemen (die allemaal (denk ik) met elkaar te maken hebben):

- De ALS 4000 klinkt kut (hij pakt een hoop storing/ruis en hij blaast zichzelf over (wat niet te verbeteren is door het volume omlaag te draaien, want dan hoor je de ruis beter...)). Maar ook op andere PC''s heeft hij dit probleem, dus daar moet ik nog wat op vinden.

- Als ik in Winamp muziek luister en ik doe iets anders (ik scroll in WA bijvoorbeeld naar beneden, loopt''ie muurvast)

- Af en toe loopt de machine vast, en zijn alleen nog een paar horizontale strepen te zien op het scherm.

Heeft dit te maken met het feit dat de PSU uit zijn huisje is? Of kan dat niet zoveel uitmaken?

Zijn het misschien de drivers?

Ik weet het echt niet meer. HELP!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Misschien een open deur maar wat dacht je van sluiting.......:7

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

ah, de als4000 weer. Om kort te gaan, dat is een bagger kaart, heeft vaak conflicten met netwerkkaarten waardoor die et systeem kan ophangen. Probeer een soundblaster, die zijn niet zo duur meer (pci128). Ow ja, en er zit een crappy soundje in die als.

Beetje brute opmerkingen allemaal, maar ik heb te veel dezelfde problemen gezien met die als4000.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
het zou idd kunnen dat die psu straling afgeeft....

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:10
hehe, misschien je sig aanpassen? LOL >:)

• BC3 Victim
Ik weet dat de ALS kut is. Is ie al jaren. Maar het prob geld ook als de realtek eruit is. Vandaar de vraag. En ja, ik zou graag een andere soundcard erin zetten, maar mijn koffertje is zó klein, dat alleen de ALS erin zou passen. Ik zoek nog zo''n PCI kabeltje, zodat ik mijn reserve SB-Live! erin kan proppen >:) ... MAAR DIE ZIJN NIET TE KRIJGEN IN HOLLAND TIEVUSLAND!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
alles goed geaard, ik neem aan dat alles gewoon op de plastic ligt, anders moet je het moederbord ff aarden bij de bevestigingspunten waar het moederbord vastgeschroeft moet worden en die metalen plaatjes van bv. de geluidskaart enzo aarden

• BC3 Victim
Je bedoeld dat ik dus alle oude aardpunten (mobo, slotblik en psu) weer ff moet doorverbinden. Tnx, ga ik straks proberen. Verdere suggesties?

Oja, ik heb geen geaard stopkontakt, dus het is meer massa''s verbinden om de voltages gelijk te laten lopen denk ik?

• BC3 Victim
Opzich is een koffermod (of welke handarbeid dan ook) heel ontspannend. Je kunt een keer alles zelf bepalen, en niet een standaard vormpje volgen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
nou.. je moet toch echt de vorm van het koffertje volgen... kep er ervaring mee... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Zelf bepalen, hehe, ik heb vorige week een koffertje in elkaar geflanst, kon maar op twee manieren: 1.psu links, mobo rechts. 2.psu rechts, mobo links. Dus kon ik niet echt m''n creativiteit kwijt in dat opzicht. Anyway, ik denk toch dat je maar even een ander geluidskaartje moet gaan halen, want bijv die ruis is denk i niet op te lossen (omdat ie ook in andere pc''s ruist). Mocht het niet passen, dan zen-mod je dat toch even zodat et wel past (:

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:10
maar wel aanpassen he! hahaha LOL

mijn werk hier is gedaan. :7

• BC3 Victim
Jajajaja. ALS 4000 wordt gedumpt. Maar ik wil zo''n PCI verlenger! En trouwens, met SB16 had ik ook die vage vastlopers (maar wel goed geluid!)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wat voor plank ???

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hmmm wie weet heb je door het verwijderen van je PSU behuizing last van meer electrische straling.. kan interfereren... Vertel ook effe wat voor board... als het VIA based is kan het installen van VIA drivers nog wel eens helpen tegen ''t vastlopen.

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Okee. Ik heb (een deel van) het huis van de PSU teruggezet, en heb alle aardpuntjes (vd kaarten, mobo, connectorblik en psu verbonden dmv een stukje draad. De storing van de ALS is minder, dus dat is alvast een mooi resultaat.

Wat echter blijft is dat als ik geluid afspeel en iets scherm-intensiefs doe (bijvoorbeeld scrollen in Winamp) dat de machine muurvast loopt.

Wie helpt?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had ook problemen met geluid en beeld activiteit in mijn oude pctje, heb toen de video acceleratie op minimaal gezet. Toen waren die problemen over.

I, for one, like Roman numerals

• BC3 Victim
JAAAAAA!!! HIJ DOET HET!!! HAD IK DAT EERDER GEWETEN!!!

(het was gewoon een driver die ik erop moest zetten... |:( ). Alle problemen zijn verdwenen!

Alleen dat tering WWW.SIS.COM.TW is niet bereikbaar. Ik heb nu een core-drivertje ergens van een obscuur driversitetje (www.driverguide.com, wat een smacksite, al die packages zijn niet compleet).

MAAR HIJ DOET HET! EN STABIEL!!!

Nou nog een manier om die amp van de ALS4000 te verbeteren...

Pagina: 1