[BC3] kamertemperatuur in tray?

Pagina: 1
Acties:

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
We hebben allemaal wel een leuk programmaatje om de cpu-temp in de systray te zetten, maar het lijkt mij wel leuk om de kamertemperatuur in de tray te hebben (de zomer nadert...8-)). Daarvoor heb ik dan een extra tempsensor op m''n modo nodig, of ik moet een bestaande sensor verplaatsen. Is het mogelijk om hier iets mee te doen zonder het mobo (msi k7t pro) volledig te verbouwen?

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Sommige mobo''s hebben een losse temperatuursensor. En sommige waar je die los kunt aansluiten. Moet je ff kijken of dat bij jou ook zo is. Maar wat is er mis met een autothermometer(zown binnen-buiten ding van 20 piek) die je op je monitor plakt en dan kun je ook nog een sensor in je kast doen. Wel zo makkelijk (ik kan het weten, maar heb hem er tijdelijk uitliggen) Kun je precies het tempverschil zien tussen kamertemp en kasttemp.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• netvor
Ik heb ook wel zo''n thermometertje (batterij is weliswaar leeg, maar hij is er wel :9), maar het lijkt me nou juist zo leuk om het in m''n systray te kunnen aflezen. En mijn moederbord heeft geen aansluiting.

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Ik heb gewoon een in/out thermoding gekocht en in een 5 1/2 " schotje ingebouwd. Het is nu 25,2 graden in de kamer en in mijn comp 30 (komt doordat mijn 3dkaart kaduk is:().

sorry, je had alweer gepost

Het is lastig om je specs up to date te houden

• aP_
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

volgens mij kun je wel een thermometer op je seriele poort aansluiten... een beetje solderen.... Ik zou zo niet weten hoe maar misschien heeft iemand een schakelschema?

en dan een proggie schrijven om de inkomende bitjes van de thermometer te verwerken in de systray.

Leuk idee trouwens.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• netvor
Ja ik zat ook zo''n beetje aan de seriële poort te denken...
misschien dat iemand ervaring heeft met zoiets, dat scheelt weer wat denkwerk (OffTopic: denken is toch te moeilijk met dit weer -- mijn medeleven gaat uit naar iedereen die binnenkort eindexamen moet doen)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Conrad?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
http://www.virtualhideout.net/guides/thermistor/index.shtml
voor als je een mobo hebt met zo''n aansluiting.

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

dat in de seriele poort zal denk ik niet gaan lukken, want dat is gewoon nauwelijks te maken. ten 1e wordt het super ingewikkeld en dus duur, ten tweede moet je hele moeilijke software gebruiken daarnaast heeft een seriele poort geloof ik 5 inputs dus je kunt MAXIMAAL 32 verschillende combinaties inputten. dat zijn dus 32 hele graden of 16 halve graden en ga zo maar door. niet echt precies dus. koop gewoon zo''n auto ding...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[topic=177681]

nou nog iemand die ff uitlegt hoe je via vb die temp sensor uit kan lezen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
gewoon zo een:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.evers/temp.jpg

witte plastic eraf halen, en je heb em meteen om in je case erbijte bouwenals sensor.

/edit: na het lezen van de thread :+ is mijn reactie beetje misplaatst denk ik :P
Pagina: 1