Toon posts:

[BC3] speakers in kast mod??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het klinkt misschien raar.. maar daarom ga ik het ff uitleggen..

ik heb dus een Philips DSS330 speakersetje... nu passen die kleintjes naast elkaar boven de cd-rom speler...
de subwoofer past in het onderste gedeelte..
nu wil ik die speakers uit elkaar halen en in mijn kast bouwen...
kan dit?? of kan ik de speakers beter zo laten???

Verwijderd

t lijkt me dat je geen best geluid er meer uit zal krijgen.....met name als de subwoofer in de kast gooit zal de hele kast resoneren. en 2: denk aan de magnetische velden het kan misschien invloed hebben op de hardware(HD en foppydrive met name).

Verwijderd

Ik zou het niet doen, ten eerste de magneten, straks is een deel van je HD weg ...
Ten tweede, stereo spectrum is weg.
En ten derde, als je sub hard staat dan gaat je compie raar doen ivm trillen ...

....... Hoe kom je erop ... >:)

Verwijderd

ik was eerder maat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 12:03 schreef drLiter het volgende:
Ik zou het niet doen, ten eerste de magneten, straks is een deel van je HD weg ...
Ten tweede, stereo spectrum is weg.
En ten derde, als je sub hard staat dan gaat je compie raar doen ivm trillen ...

....... Hoe kom je erop ... >:)
da klopt dus allemaal wel dat trillen enzo..

hoe ik erop kom?? nou... LAN parties.. alles in 1... >:)

ik kijk wel of ik het sloop of niet sloop... en magneten vallen volgens mij wel mee... sub staat nu precies naast monitor.. en die kleine dingen liggen er boven op.. en geen verkleuringen enzo..
sub mag vn mijn pa niet op de grond... maakt teveel herrie!! :D

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:05 schreef neographikal het volgende:
ik was eerder maat >:)
Hehhehehe >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mag je je insteekkaarten, ram, cpu etc wel vastkitten cq inschuimen tegen het trillen...

en dat magnetisch veld is ook niet echt best...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Dat je nu geen vreemd beeld enzo hebt op je monitor komt omdat je sub en boxen afgeschermd zijn. Als je het uit mekaar gaat schroeven, dan is die afscherming weg, en kan je hardware dus best wat schade oplopen. Hd''s enzo vinden electromagnetische straling niet zo fijn meestal.. :)

Verwijderd

Topicstarter
hhhhhmmzzz.. dan laat ik het denk ik maar zo.. :)

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

|:(

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:31 schreef _Hades_ het volgende:
Dat je nu geen vreemd beeld enzo hebt op je monitor komt omdat je sub en boxen afgeschermd zijn. Als je het uit mekaar gaat schroeven, dan is die afscherming weg, en kan je hardware dus best wat schade oplopen. Hd''s enzo vinden electromagnetische straling niet zo fijn meestal.. :)
Nee hoor, valt tegen. Om de magneet van de speaker zit meestal een tegenmagneet, dus er zal aan het magnetische veld niet veel veranderen kwa sterkte.

Verwijderd

ik heb het zelf ook in een server gebouwd, geen dikke sound, maar genoeg voor een mp3''tje op de achtergrond tijdens onderhoudswerkzaamheden en piepen enzo.

als je last hebt van electromagnetisme, bouw je er toch gewoon een kooi van faraday omheen?.. nergens meer last van.. monitor speakers werken daar ook mee.

en gewoon de woofer niet zo hard aanzetten wil ook wel eens helpen tegen trillingen ;)

edit: het is geen faradai :{

Verwijderd

jij speelt op LAN-party''s over je boxen...?....

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Keb eens in een comp gezien dat er gewoon een 5,25" ding met 2 kleine speakertjes in zat... dus dat moet wel gaan.
Maar ik denk dat een sub in je kast niet echt gezond is...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1