De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je kan het best een goede fan kopen, vaak zit er in een voeding een 12v goedkope 8x8cm.
wanneer je nu een goede kwaliteit 8 cm fan koopt, kan je hem op 7volt laten draaien.
net zoveel luchtverplaatsing als je oude, alleen hoor je em bijna niet!
wanneer je nu een goede kwaliteit 8 cm fan koopt, kan je hem op 7volt laten draaien.
net zoveel luchtverplaatsing als je oude, alleen hoor je em bijna niet!
Op een lager voltage laten draaien, bijv. op 7 volt. Dan hoor je hem bijna niet meer.
Hoe dit te doen: je heb een 12v draadje en een 0 draadjes. Sluit dit 0 volt draadje aan op de 5 v. En de 12v gewoon op de 12v.
Dan draait ie op 7 volt.
Hoe dit te doen: je heb een 12v draadje en een 0 draadjes. Sluit dit 0 volt draadje aan op de 5 v. En de 12v gewoon op de 12v.
Dan draait ie op 7 volt.
Geen inspiratie
martijn12345 kun je dat aub evenjtes in een schemaatje zetten....
een voeding kan volgens mij ook wel af met wat minder lucht... bij mij is het nooit een probleem geweest....
Geen inspiratie
hier is er 1:

alleen je zal wel geen molex en geen switch in je psu (willen) hebben
normaal zit een fan op de gele(12)/zwarte(0) ... in je voeding moet je even zoeken naar de juiste draadjes

alleen je zal wel geen molex en geen switch in je psu (willen) hebben
normaal zit een fan op de gele(12)/zwarte(0) ... in je voeding moet je even zoeken naar de juiste draadjes
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Verwijderd
hehe ..wat je van deze ?
Op je tanden bijten, ogen dicht en je vinger ertussen steken ?
Je kan een weerstand ertussen knallen in serie , beetja experimenteren met de waardes, ik heb 10Ohm 5W, heel wat kabaal minder
Op je tanden bijten, ogen dicht en je vinger ertussen steken ?
Je kan een weerstand ertussen knallen in serie , beetja experimenteren met de waardes, ik heb 10Ohm 5W, heel wat kabaal minder
Doet erg zeer heb ik al eens gehad 
Een snee van 3 mm diep en 1.5 cm lang in me fikke, niet een echte aanrader dus!
Of je kunt natuurlijk ook gewoon een setje oordopjes kopen
(voor de el cheapo''s)
Een snee van 3 mm diep en 1.5 cm lang in me fikke, niet een echte aanrader dus!
Of je kunt natuurlijk ook gewoon een setje oordopjes kopen
(voor de el cheapo''s)
dit moet toch ook kunnen met een NTC weerstand die je dan op een koellichaam plakt in je voeding?Op zondag 13 mei 2001 14:26 schreef xfiles het volgende:
maarja wat voor NTC heb je dan nodig?
dan zou de fan harder gaan draaien als het koellichaam warmer wordt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
die spullen bestaan reeds, variofan heten ze, heb er zo enkele voor F10 op hcc op de kop kunnen tikken vorig jaar. 80x80x10, kreng heeft een warmtegevoelige sensor erop zitten. Lekker leuk... en wat een prijs.
enig idee waar je deze kan kopen op het internet? of heeft er iemand een bouwschema van?
Pagina: 1