De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dual p3-866 draaien op 961 (gewoon met Koolermaster)
maar ik wil ook > 1ghz
Zat zelf aan AMD 1.33 te denken op goed overclockbaar bord met 2100 geheugen etc...
waterkoeling ben ik al aan het verzamelen...
eerste poging tot.. dus ga maar ff voor dangerden blokkie.. rest doe ik wel zelf..
kan ik meteen weer een vraagje stellen:
als je gaat waterkoelen en je wilt bijv. cpu 1, cpu 2, videokaart, en voeding koelen, leg je dan de waterbaan van cpu1 naar cpu2 naar video naar pcu, of ga je meerdere pompen/reservoirs maken en gescheiden banen maken??
Waterkoeling meerdere onderdelen indredaad verschillende pompen of opspliten zodat pomp-> proceser e.d. -> radiator
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
maar uhm... denk je dan met een Athlon 1333 verder te komen dan je Dual-P3? (ligt eraan wat je ermee doet)...
laat me je dit zeggen: voor 3dmark maakt het nix uit of ik 866@961 draai of dual 866@961
Dus moet ik wat anders =)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
dan kom je daar een heel eind mee richting de 2x2Ghz...
heb je 3dmark nog steeds niet uitgespeeld? (moeilijk he dat 3e level)...
kijk maar aan de achterkant van je vriezer...Op zondag 13 mei 2001 02:58 schreef d3ranged het volgende:
vapochill? wazda?
Verwijderd
Euhmmm..... nee, een P4 dual-processor mobo is er niet, en wat nog véél aardiger (niet dus) is: dat gaat er ook nooit komen!Op zondag 13 mei 2001 03:03 schreef unicorn7 het volgende:
was er al een Dual Pentium4 mobo?
dan kom je daar een heel eind mee richting de 2x2Ghz...
De P4 is namelijk bewust niet SMP-enabled, en kán dus domweg niet naast een andere CPU gezet worden. En dat heeft alles te maken met Intel''s marketing: wie op dit niveau SMP wil draaien mag van Intel gewoon braaf een Foster-CPU aanschaffen, die is namelijk wèl SMP-enabled. En heeft eigenlijk maar één ècht nadeel: z''n prijskaartje (en dat van de bijbehorende mamaplankjes).
Meer info over Foster (en P4): http://www.tweakers.net/reviews/223
Verwijderd
En zijn over twee weken als alles goed gaat verkrijgbaar met de nieuwe chipset colusa, de 860.
Wat zou je daar lekker op kunnen Quaken
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Mwaa als je van supergeleiding houdt wel ja, maar dan doet je processor niet veel meer dan doorbranden(al lijkt me dat stug op 0,3K. Ik zou het toch op een graadje of 20 Kelvin houden, dan heb je daar niet zoveel last van.Op zondag 13 mei 2001 15:56 schreef 3DBlaster het volgende:
Heliumkoeling tot 0,3K
lijkt me leuk
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
hmm geef maar
komen julle met zn allen meespelen ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Tssst, je bent tweaker of je bent het niet.Op zondag 13 mei 2001 17:51 schreef ubermaestro het volgende:
Als geld geen rol speelt, lijkt het mij niet bepaald nodig om te overclocken
Al koop je een kryotech, opfokken dat ding
Zet wat extra voltjes op je kryotech systeem koel je kryotech systeem door het in de diepvries of gekoelde vloeibare stikstof/helium (is wel heel extreem, denk niet dat je dan nog een kryotech systeem nodig hebt) te pleuren. Wat kan mij het schelen, overclocken zullen we.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
bter nog als ik dik 50 miljard had dan kregen julllie er allemaal eentjeOp zondag 13 mei 2001 17:53 schreef funkflex het volgende:
[..]
hmm geef maar
komen julle met zn allen meespelen ?
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
ja dat lijkt mij ook wel wat daar moet pacman toch wel eens fatsoenlijk op kunnen lopenOp zondag 13 mei 2001 21:07 schreef The Dude het volgende:
[afbeelding]
voor als geld ECHT geen rol speelt.
Verwijderd
Met CUSL-2 in ieder geval wel
moet overclockbaar zijn, en als game-machine dienst kunnen doen..
waterkoeling geen probleem natuurlijk...
G-Force3 of toch iets anders??
AMD 1.33@266 of toch iets anders??
welk MOBO?? etc etc
Verwijderd
Zo min mogelijk PCI kaartjes erin en goede coolers zo veel mogelijk...
koop dan de snelste en een abit mobo
Audi A8 W12 6.0
maar straks een dual palimino
ook watergekoeld natuurlijk...
maar als geld geen rol speelt..
dan natuurlijk het een en ander in een vapochill kast
Dan ben je wel erg zeg , alleen om voor anderen te kunnen laten zien dat je meer score kunt halen uit een benchmark, is mij al dat geld niet waardOp zondag 13 mei 2001 02:44 schreef d3ranged het volgende:
wat iedereen hier doet: zo''n hoog mogelijke score halen in 3dmark en sandra natuurlijk...
laat me je dit zeggen: voor 3dmark maakt het nix uit of ik 866@961 draai of dual 866@961
Dus moet ik wat anders =)
Nee ik ben vrij tevreden met mijn tb800 en tb1000 voldoen allebei ruuuuiiiiiimmmmm aan mijn eisen hehe
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Wat ook leuk is > een lijk kopen? (HAHA) en met dat bloed je pc koelen..
Laat dan een processor ontwikkelen in Rusland ofsow..jaja..fantasie
Verwijderd
hmm passive immersion. Enorm kewl ja alleen niet te betalen.Op maandag 14 mei 2001 11:30 schreef CRACKIE het volgende:
Koop van dat koel spul in usa..kost dacht ik 5000 dollar per liter...
Wat ook leuk is > een lijk kopen? (HAHA) en met dat bloed je pc koelen..
Laat dan een processor ontwikkelen in Rusland ofsow..jaja..fantasie
http://www.compaq.com/products/servers/proliant8500/index.htmlKey Features
Up to eight 700 MHz / 2MB cache Pentium III Xeon processors
Up to 16GB of 100MHz SDRAM memory
Each ProLiant 8500 Data Center server comes standard with the following:
Remote Insight Board, Lights Out Edition, for manageability
4 x 18.2GB Ultra3 SCSI 10,000 rpm hard drives (preconfigured RAID 0+1)
4096 MB memory
Microsoft Windows 2000 Datacenter Server Edition Operating System, 8P License
Multi-Peer 64-bit PCI buses including 66MHz slots
ECC-protected memory bus and cache
Integrated Smart Array Controller (Ultra2 support)
NC3131 Fast Ethernet NIC Dual Port 64 PCI 10/100, upgradable to Gigabit Ethernet
Integrated Remote Console (IRC)
Remote-Flash Redundant ROM4 x 18.2GB Ultra3 SCSI
Waarschijnlijk zijn deze ook beschikbaar
15,000 rpm hard drives
Nu nog een GeForce3 kaartje
Mjammie
Verwijderd
is niet leuk, bij die temp worden half geleider supergeleider, gaat jammergenoeg niet werkenOp zondag 13 mei 2001 15:56 schreef 3DBlaster het volgende:
Heliumkoeling tot 0,3K
lijkt me leuk
van 5000 machines met ieder 6 gig rambus
of alpha overkopen ofzo
(duh)
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere
(dit was geen fantaseren, maar gewoon realiteit
Verwijderd
die overclocken zou mega cool zijn .....
maar als geld geen rol speelt dan een quad bord met veel mem en scsi en geluidsarm
maar ja bestaan er quad borden met athlons ?
Maar als geld echt geen probleem is dan zou ik een nieuwe standaard ontwerpen met meer irq''s en meer bandbreedte van en naar cpu
[ontopic]
zo''n tyan dual athlon mobo
2x 1.4ghz thunderbirds
1,5gb aan pc2100
scsi harddisken met een totale ruimte van 200gb ofzo kun je tenminste eens iets kwijt.
en een Thrust muis
[edit]
toch nog moeilijk thrust typen
39
Verwijderd
hmm wel iets meer dan 200GB dan graagOp woensdag 16 mei 2001 09:36 schreef Homedisc het volgende:
Als geld geen rol zou spelen zou ik een heleboel geforce 3''s kopen en dan de gpu''s er af slopen en sleutel hangers van maken
[ontopic]
zo''n tyan dual athlon mobo
2x 1.4ghz thunderbirds
1,5gb aan pc2100
scsi harddisken met een totale ruimte van 200gb ofzo kun je tenminste eens iets kwijt.
en een Thrust muis
[edit]
toch nog moeilijk thrust typen
4x U160 Seagate 180 GB schijven in raid 0 ofzo
en een Piii laptop voor onderweg!
Verwijderd
Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 1.7GHz 400MHz FSB w/Heatsink & Cooling Fan
Hi-Performance Heatsink/CPU Cooling Fan
Intel Based 850 Based Motherboard w/1AGP/5PCI/1ISA or
Intel Based 815e Motherboard w/1AGP/6PCI or
VIA KT133 Motherboard w/1AGP/6PCI for Athlon Processors
Standard 1.44MB Floppy Drive
Memory: 384MB RDRAM (PC-800) P4 Only
Keyboard: 107-Enhanced Windows Keyboard - COLOR ( SPACE BLACK )
Mouse: Microsoft IntelliMouse Explorer USB - COLOR ( SPACE BLACK )
Hard Drive: 60GB HD 8.5ms seek time, 7200RPM, UltraATA
Hard Drive 2: 60GB HD 8.5ms seek time, 7200RPM, UltraATA
SCSI/IDE Controller: Adaptec 29160N 160MB Ultra160 SCSI Controller
Monitor: Dual NEC-Mitsubishi 22" FE1250+ Flat CRT - COLOR ( SPACE BLACK )
Video Cooling: KoolMaxx Video Cooling System $46.00
Video Card : NVIDIA GeForce3 w/64MB DDR TV-Out 4X AGP
Sound Card : SoundBlaster LIVE! 5.1 Platinum w/External Front Panel
CD-ROM : Plextor 40X UltraPlex SCSI CD-ROM
DVD-ROM : Pioneer 16X DVD 40X w/Software MPEG-2 Decoder
Storage : PlexWriter 16X/10X Write 40X Read CD-RW Recordable-IDE
Storage 2: PlexWriter 16X/10X Write 40X Read CD-RW Recordable-IDE
Modems : (None)
Speakers : Cambridge 4-Point FPS2000 Digital Speakers & Sub
Controller: MS Sidewinder Force Feedback Wheel & Pedals
Controller 2: MS Sidewinder Precision 2 USB
Printer: Epson Stylus Photo 875DCS USB Inkjet w/Cable & Shipping included
Scanner: Epson Perfection 1240U USB w/Shipping included
MP3 Player: Creative Labs Nomad Jukebox 6GB Blue
Ethernet NIC: Intel® PRO/100 S Desktop Adapter
LAN Accessory Kit: Alienware LAN Accessory Kit (Case Carrying Harness, Plantronics Headphones, & 25ft Network Cable
Power Protection: Best Power Best 610 1000VA UPS w/Shipping included
Warranty: Aliencare Toll-Free 3-Year 24/7 ONSITE Warranty $195.00
Games: (None)
Productivity Software: (None)
Free installation & configuration of favorite games
Operating System: Microsoft Windows Millennium
Performance Benchmarks Documentation
Personalized Owner''s Manual
Latest Drivers
Shipping Method: Fed-Ex 2nd Day Air w/insurance (Dual-Monitors included) $89.00
(Please allow approximately 2-3 weeks for delivery)
Total = $ 8012.96
www.alienware.com
Jammer van het geld: wat een kutpc!!!Op woensdag 16 mei 2001 17:44 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
Case: Dragon Full-Tower Case (300-Watt PS) - COLOR ( SPACE BLACK )
Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 1.7GHz 400MHz FSB w/Heatsink & Cooling Fan
Hi-Performance Heatsink/CPU Cooling Fan
Intel Based 850 Based Motherboard w/1AGP/5PCI/1ISA or
Intel Based 815e Motherboard w/1AGP/6PCI or
VIA KT133 Motherboard w/1AGP/6PCI for Athlon Processors
Standard 1.44MB Floppy Drive
Memory: 384MB RDRAM (PC-800) P4 Only
Keyboard: 107-Enhanced Windows Keyboard - COLOR ( SPACE BLACK )
Mouse: Microsoft IntelliMouse Explorer USB - COLOR ( SPACE BLACK )
Hard Drive: 60GB HD 8.5ms seek time, 7200RPM, UltraATA
Hard Drive 2: 60GB HD 8.5ms seek time, 7200RPM, UltraATA
SCSI/IDE Controller: Adaptec 29160N 160MB Ultra160 SCSI Controller
Monitor: Dual NEC-Mitsubishi 22" FE1250+ Flat CRT - COLOR ( SPACE BLACK )
Video Cooling: KoolMaxx Video Cooling System $46.00
Video Card : NVIDIA GeForce3 w/64MB DDR TV-Out 4X AGP
Sound Card : SoundBlaster LIVE! 5.1 Platinum w/External Front Panel
CD-ROM : Plextor 40X UltraPlex SCSI CD-ROM
DVD-ROM : Pioneer 16X DVD 40X w/Software MPEG-2 Decoder
Storage : PlexWriter 16X/10X Write 40X Read CD-RW Recordable-IDE
Storage 2: PlexWriter 16X/10X Write 40X Read CD-RW Recordable-IDE
Modems : (None)
Speakers : Cambridge 4-Point FPS2000 Digital Speakers & Sub
Controller: MS Sidewinder Force Feedback Wheel & Pedals
Controller 2: MS Sidewinder Precision 2 USB
Printer: Epson Stylus Photo 875DCS USB Inkjet w/Cable & Shipping included
Scanner: Epson Perfection 1240U USB w/Shipping included
MP3 Player: Creative Labs Nomad Jukebox 6GB Blue
Ethernet NIC: Intel® PRO/100 S Desktop Adapter
LAN Accessory Kit: Alienware LAN Accessory Kit (Case Carrying Harness, Plantronics Headphones, & 25ft Network Cable
Power Protection: Best Power Best 610 1000VA UPS w/Shipping included
Warranty: Aliencare Toll-Free 3-Year 24/7 ONSITE Warranty $195.00
Games: (None)
Productivity Software: (None)
Free installation & configuration of favorite games
Operating System: Microsoft Windows Millennium
Performance Benchmarks Documentation
Personalized Owner''s Manual
Latest Drivers
Shipping Method: Fed-Ex 2nd Day Air w/insurance (Dual-Monitors included) $89.00
(Please allow approximately 2-3 weeks for delivery)
Total = $ 8012.96
www.alienware.com
Athlon 4 laptopOp woensdag 16 mei 2001 17:02 schreef BadBoyMe het volgende:
goeie vraag.... ik denk ''n dual t-bird 1,4Ghz onder stikstofkoeling (@2,1Ghz?) natuurlijk MINIMAAL 1GB ram (ddr?) stuk of 4 scsi schijvvies van minimaal 80 GB ''t stuk... etc.
en een Piii laptop voor onderweg!
Hehhe ik ben ut (KoRnGuy->scholieren.com)