[BC3] Airflow experts gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik heb mn kast wat gemod, maar zit nog een beetje met koeler opstelling. Ik heb hieronder een (kind of) schematje gemaakt, hoe het er nu uitziet (op de delta HP80mm na):

[voor modem users comment] damn, chello wil geen gifs linken.. jpg is 20k ipv 6 voor gif.. naja.. [/voor modem users comment]
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~s.jonkman/case.jpg

Koeler A (Flow op proc): processor, AFB Delta HP 60mm 37CFM
Koeler B (Flow naar buiten): case, linker zijkant, AFB Delta HP 60mm 37 CFM
Koeler C (Flow naar buiten): slotkoeler, Just Cooler, 32 CFM
Koeler D (Flow naar binnen): case, rechter zijkant, onder. Sunon (weet geen type/merk, maar schat zelf zo''n 30 CFM

En dan moet deze er ook nog bij: (geem voorgereserveerde ruimte.
Koeler E (Flow naar binnen): Case, midden, AFB Delta HP 80mm 80CFM

en ik heb nog een klein spire koelertje (weer geen cfm, maar schat 20-25), dat ik ook nog ergens kwijt kan/wil/moet/zal/etc.

De videokaart en harddisk sluiten samen de onderste helft van mijn kast af. Daarom wil ik die sterke delta HP 80mm ook gedeeltelijk op mn grafische kaart laten blazen.

Ik weet niet of dit efficient is, maar kan iemand mij een efficient airflowschema vertellen voor mijn computer? of commentaar op hoe het nu is. Ik heb op dit moment wat probs met webcam, maar als dat de boel verduidelijkt, kan ik morgen met wat geluk wel wat pics posten.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

2 60HP''s en 1 80HP maken samen VEEL geluid.
2x 48dBa en een keer >50dBa is erg veel!

Enne ik zou geen 60mm fans gebruiken, want die maken veel meer herrie dan 80/120mm fans. Dus koeler B (Delta 60HP) zou ik dus echt NIET doen, omdat juist die fan een klote herrie maakt en omdat die maar 60mm is.

edit:

En jouw nickname zal ook niet echt ten goede komen >:) Een STORM wordt het wel met al die Delta HP''s, maar niet echt SILENT >:)>:)

Verwijderd

ik zou ff een bay open laten tussen je cdrom-speler en je toaster...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Koeler B een 80mm sunon
Koeler D een 120mm sunon/papst.
Koeler E een 120mm Sunon/papst.

Heb je het ongeveer net zo als mij...
kamer temp nu: 22 kast:25 cpu:33

Geen inspiratie

• SilentStorm
geluidsniveau maakt me niet zo veel uit.. tis inderdaad vrij hard, maar als de kast dichtgaat is het sowieso al minder.

De fans die genoemd zijn, zijn de fans die ik op dit moment heb. Als het even kan wil ik graag met deze fans werken. 120mm fans zouden natuurlijk nog beter zijn, maar (behalve als ik daar koeler E mee vervang) past dat nergens door de opbouw van mijn midi :'( kast. (had toen ik m gekocht had nog geen idee dat ik er nog wel eens iets aan zou willen veranderen).
enne bay open laten past ook al niet omdat dan me cdgeval in collision komt met mn moederboard. Ik hoop over paar uur plaatjes te hebben, maar moet nu eerst ff terug naar de familie (tis tenslotte moederdag...)

• SilentStorm
Hmm pics komt er geloof ik niet van.. kan nergens win2k drivers vinden voor mn PCA645VC webcam en philips reageert niet op mn mailtje.. kan iemand me zo wat vertellen?
hij koelt al behoorlijk goed op dit moment (met een beetje aanpassen (= 80mm fan erin op de bodem rechtop staand - ja is temp) en bij koeler b hele ijzerstuk eruit

temps: (stressed)

vid 46
proc 42
mobo 26

Het aansluitstekkertje van mn slotje-fan is kaduuk. :( hoe vervang je zoiets? het metalen gedeelte van het stekkertje is losgebroken...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 13 mei 2001 15:44 schreef SilentStorm het volgende:
geluidsniveau maakt me niet zo veel uit.. tis inderdaad vrij hard, maar als de kast dichtgaat is het sowieso al minder.
Dat zal je nog eens vies tegenvallen denk ik. Hier word je doof van.
120mm fans zouden natuurlijk nog beter zijn, maar (behalve als ik daar koeler E mee vervang) past dat nergens door de opbouw van mijn midi :'(
Is dit nou een tweaker ;( ?
Dan maak je het toch passend.

Geen inspiratie

• SilentStorm
ej, ik heb er nog over nagedacht, maar achter bij B past niet omdat aan de ene kant een paar com-poorten zitten en aan de andere kant een soort inkeping. Als ik die eruit wil halen of m op een manier modden dat het past, ligt de hele achterkant eruit en heb je dus
1) nog meer herrie
2)minder goeie airflow, waar het allemaal om begonnen was.
Of ik moet leren lassen en ik heb geen lasding en dan nog ga ik het niet eerst op mn kast uitproberen
Aan de andere kant zou ik de 3,5" bay eruit moeten halen en ergens anders weer monteren. Het ergens anders zal dan ook weer de indeling van de kast -waarschijnlijk negatief- veranderen.

Als jij nog een leuk alternatief weet mag je het zeggen.. Over geluid. ik zit er nu naast en het is uit te houden.. net een stofzuiger.. kvraag me af hoe een 120mm fan klinkt..

Pagina: 1