De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Geen inspiratie
Geen inspiratie
Bij dit looplicht met 10 LEDs kunnen nog 10 extra gloeilampen met max. 5 W worden aangesloten. Met een potmeter kan de looplichtsnelheid van het heen en weer pendelende lichtpunt traploos worden ingesteld. Niet in het openbaar verkeer toegelaten!
Technische spec.: Voedingsspanning 9-15 V= · Stroomverbruik bij LED-bedrijf ca. 8 mA · Voor gloeilampen tot max. 5 W · Afm. 114 x 55 mm.
Bouwpakket
Conrad
voor als je zelf aan de slag wil:

meer info over deze pic:
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/view.php?cat=lichteffecten&sch=03
---------------------------------------------
http://www.philipslogic.com/products/hc/pdf/74hc93.pdf
http://www.philipslogic.com/products/hc/pdf/74hc154.pdf
http://www.circuitsonline.f2s.com/
[topic=79854]
[topic=71063]
En natuurlijk wel de search gebruiken: "nightrider" "looplicht" "cylon" "battle star galactica" "hd load led" "running light" "chaser" geeft in ieder geval genoeg leesvoer voor deze week...
Ik zal het bovenstaande schema voor je aanpassen en een keer posten. Die transistoren zijn nergens voor nodig aangezien de 4017 ic makkelijk een led kan voeden
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Voor 5 is moeilijk , 8 / 10 of 16 is beter
Je moet een octale, decimale of binaire teller hebben voor het gewenste aantal met een U/D signaal en een overflow signaal (hij bestaat in de 74 reeks weet alleen de type niet meer) het overflow signaal koppel je aan een flipflop met een van de uitgangen aan de U/D.
Dus als je teller het grootste getal bereikt zet hij de teller in de andere richting en andersom.
Achter deze teller gebruik je een binair naar decimaal omzetter zoals de 4028 (decimale) , je kan ook een binaire hebben maar ken die types niet meer vanbuiten , wel dat het een 24 pins ic was.
Vroeger speelde ik daarmee, is al even geleden ...
Zal daarna eens opnieuw een lichtorgel maken voor pc met een microcontroller 80C32, veel leuker. (led array van 10x10) leuk voor animaties.
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Met een 555 ic en net zoveel 4017s als je wilt kun je oneindig veel leds laten lopen...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
iddOp zondag 13 mei 2001 10:07 schreef martijn12345 het volgende:
het is Knight Rider
je meot zoeken naar loop ledjes van velleman
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Ok, het probleem van de 8 LEDjes:Op maandag 14 mei 2001 12:24 schreef dawuss het volgende:
Dat met die paralelle poort en binair programmeren heb ik ook, maar dat zoekt hij niet. Ten eerste is het maximum 8 leds en ten 2e is het processor afhankelijk en ten 3e kost het je je paralelle poort (ervan uit gaande dat er ook nog wel es mensen hier zijn die printen...)
Met een 555 ic en net zoveel 4017s als je wilt kun je oneindig veel leds laten lopen...
Processor probleem:. Ik zou graag ook in een bay (ik denk een diskette-bay, maar zo''n grote is ook goed) zo een stuk of 5 rode lampjes achter mekaar plaatsen.
Ok, daar heb je gelijk in, maar ''t is wel veel leuker om het zelf te kunnen programmeren.
Print probleem:
USB
En trouwens, als je de paralellepoort gebruikt dan heb je ook geen batterijen nodig is een stuk makkelijker
LinuxFox, because penguins aren't even furry