[BC3] Nightrider...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yo,

Ik wil binnenkort mijn case ook eens modden. Ik zou graag ook in een bay (ik denk een diskette-bay, maar zo''n grote is ook goed) zo een stuk of 5 rode lampjes achter mekaar plaatsen. Deze lampjes moeten dan zoals die auto in de serie nightrider van links naar rechts en van rechts naar links beginnen branden, iedere keer op en neer, zo''n beetje als de loading bar van netscape.

Ik heb al overal gezocht maar kan echt niets vinden voor mijn probleem. Weet er iemand hoe ik hier aan moet beginnen, of een kit ofzo?

Thanks! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

bij conrad.com verkopen ze kant-en-klare setjes...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
als die knightriderlampjes een casemod is dan heb ik er ook 1 namelijk een batledroid pin op mijn cd-la geplakt!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

het is Knight Rider

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Ik heb nu al een uur gezocht op die site, maar nog niets gevonden dat er ook maar op trekt :r . Kan er iemand mij op weg helpen? *D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Leuke zaak Conrad. Maar iets vinden op de site. Als ik jou was zou ik me daar aanmelden, dan krijg je voortaan de catalog thuis gestuurd, dat werkt net iets beter...

Geen inspiratie

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Als het moet kan ik wel even een schema posten maar ik ben nu druk! Je moet maar even mailen dan zal ik een schema posten!:P

• BC3 Victim
Bestnr. 197327-89

Bij dit looplicht met 10 LEDs kunnen nog 10 extra gloeilampen met max. 5 W worden aangesloten. Met een potmeter kan de looplichtsnelheid van het heen en weer pendelende lichtpunt traploos worden ingesteld. Niet in het openbaar verkeer toegelaten!
Technische spec.: Voedingsspanning 9-15 V= · Stroomverbruik bij LED-bedrijf ca. 8 mA · Voor gloeilampen tot max. 5 W · Afm. 114 x 55 mm.
Bouwpakket

Conrad
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/197/G1/197327G1.JPG

voor als je zelf aan de slag wil:
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/lichteffecten/sch_03.gif
meer info over deze pic:
http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/view.php?cat=lichteffecten&sch=03
---------------------------------------------
http://www.philipslogic.com/products/hc/pdf/74hc93.pdf
http://www.philipslogic.com/products/hc/pdf/74hc154.pdf
http://www.circuitsonline.f2s.com/

[topic=79854]
[topic=71063]

En natuurlijk wel de search gebruiken: "nightrider" "looplicht" "cylon" "battle star galactica" "hd load led" "running light" "chaser" geeft in ieder geval genoeg leesvoer voor deze week...

• BC3 Victim
Bedankt! :D

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

he, hij was me net voor.

Ik zal het bovenstaande schema voor je aanpassen en een keer posten. Die transistoren zijn nergens voor nodig aangezien de 4017 ic makkelijk een led kan voeden

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Nightrider heb ik ooit gemaakt maardan moet je wat meer onderdeeltjes hebben.

Voor 5 is moeilijk , 8 / 10 of 16 is beter
Je moet een octale, decimale of binaire teller hebben voor het gewenste aantal met een U/D signaal en een overflow signaal (hij bestaat in de 74 reeks weet alleen de type niet meer) het overflow signaal koppel je aan een flipflop met een van de uitgangen aan de U/D.

Dus als je teller het grootste getal bereikt zet hij de teller in de andere richting en andersom.

Achter deze teller gebruik je een binair naar decimaal omzetter zoals de 4028 (decimale) , je kan ook een binaire hebben maar ken die types niet meer vanbuiten , wel dat het een 24 pins ic was.

Vroeger speelde ik daarmee, is al even geleden ... :)

Zal daarna eens opnieuw een lichtorgel maken voor pc met een microcontroller 80C32, veel leuker. (led array van 10x10) leuk voor animaties.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
''t kan veel leuker, ik heb hier een printplaatje, een kabel voor aan de paralelle poort (nee geen printerkabel, maar die zou ''t ook wel doen), 8 ledjes en Turbo Pascal :). Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik die ledjes gewoon kan laten branden doormiddel van een paar proggies die ik gemaakt heb met turbo pascal (jaja, versie 7 meen ik zelfs), kan ik lekker binair tellen doormiddel van ledjes :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• BC3 Victim
Koop een basicstamp 2, die kun je gewoon proggen. Klein driver-chipje erbij en je kunt alle dingen maken die je wilt (Dus ook al die grappige ventilator-sturinkjes)

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat met die paralelle poort en binair programmeren heb ik ook, maar dat zoekt hij niet. Ten eerste is het maximum 8 leds en ten 2e is het processor afhankelijk en ten 3e kost het je je paralelle poort (ervan uit gaande dat er ook nog wel es mensen hier zijn die printen...)
Met een 555 ic en net zoveel 4017s als je wilt kun je oneindig veel leds laten lopen...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 13 mei 2001 10:07 schreef martijn12345 het volgende:
het is Knight Rider
idd

je meot zoeken naar loop ledjes van velleman

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Op maandag 14 mei 2001 12:24 schreef dawuss het volgende:
Dat met die paralelle poort en binair programmeren heb ik ook, maar dat zoekt hij niet. Ten eerste is het maximum 8 leds en ten 2e is het processor afhankelijk en ten 3e kost het je je paralelle poort (ervan uit gaande dat er ook nog wel es mensen hier zijn die printen...)
Met een 555 ic en net zoveel 4017s als je wilt kun je oneindig veel leds laten lopen...
Ok, het probleem van de 8 LEDjes:
. Ik zou graag ook in een bay (ik denk een diskette-bay, maar zo''n grote is ook goed) zo een stuk of 5 rode lampjes achter mekaar plaatsen.
Processor probleem:
Ok, daar heb je gelijk in, maar ''t is wel veel leuker om het zelf te kunnen programmeren.

Print probleem:
USB

En trouwens, als je de paralellepoort gebruikt dan heb je ook geen batterijen nodig is een stuk makkelijker :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Pagina: 1