[BC3] superorb kaduk :(

Pagina: 1
Acties:

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024
ok,

Ik zat vanmiddag dus rustig achter men pc en opeens kabaf, zet snel men pc uit en kijk eens een beetje rond en zie dat men superorb gewond is, haal hem eraf en bij de bovenste fan is 1 van de ''fan blad'' eraf :(
zo in 1x :(

Goed superorb er weer op en pc weer aan, draait gewoon maar gigantisch veel extra lawaai maakt ie nu, en de hele superorb trilt, de tempratuur is opzich goed met de }:O aan.

Nu is dus mijn vraag, heeft iemand anders dit al eens gehad en wat heb je toen gedaan?
en is er mogelijkheid om de ''bovenste'' fan los te kopen?
want dit is niet normaal en lijkt me ook niet echt goed voor de socket als hij zo trilt.

Temp (AMD 900mhz@1ghz)
Idle = 34c.
100% = 46c.

(de kast staat wel open nu)

Verwijderd

probeer gewoon ff of de bovenste er af kan.volgens mij wel..

• Trigeminus
die kan er wel af ja, maar dan?
kan die er gewoon afblijven?

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:24 schreef TTT het volgende:
die kan er wel af ja, maar dan?
kan die er gewoon afblijven?
gewoon proberen, of er ff een andere op modden..

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
erm ik kan me vergissen, maar volgens mij valt dit onder "garantie"

• Trigeminus
mja, klopt maar de winkel waar ik dit ding )Thermaltake S.O.) heb gekocht is failliet :'(

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Blergh superorb, maar goed is al een topic over geweest, kan hem zo 123 niet vinden maar je schijnt te kunnen lijmen, heb het zelf ook al eens gehad. Wat een slappe kutdingen zeg die orbs...in die draad hadden de meesten ook iets van "Ok, nu kan je een ECHTE koeler kopen" :)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Why koop je een superorb? Omdat hij er leuk uitziet of omdat hij minder koelt dan een standaard heatsink ?

Verwijderd

ZOnder zo''n fanblad raakt je orb in onbalans dat weet ik wel. En dat komt niet ten goede van je orb.

Dus je zult er wat aan moeten doen.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op zaterdag 12 mei 2001 19:52 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
ZOnder zo''n fanblad raakt je orb in onbalans dat weet ik wel. En dat komt niet ten goede van je orb.

Dus je zult er wat aan moeten doen.
Yep als 1 blad is afgebroken moet je het ook aan de andere kant doen. Anders gaatie krom draaien en verneuk je hem helemaal. Het lawaai wat hij nu maakt is gewoon het aanlopen van je fan

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:56 schreef HitmanWVU het volgende:

[..]

Yep als 1 blad is afgebroken moet je het ook aan de andere kant doen. Anders gaatie krom draaien en verneuk je hem helemaal. Het lawaai wat hij nu maakt is gewoon het aanlopen van je fan
of het gewicht dat niet meer eerlijk is verdeeld? centrifugaalkrachten weet je nog?

• Trigeminus
mmm, dus kan proberen om aan de andere kant het blad eraf te slopen?
kan het natuurlijk altijd proberen want dit kan echt niet hele case trilt mee en anders moet er toch een andere op

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:59 schreef TTT het volgende:
mmm, dus kan proberen om aan de andere kant het blad eraf te slopen?
kan het natuurlijk altijd proberen want dit kan echt niet hele case trilt mee en anders moet er toch een andere op
of het blad aan de andere kant ook er af, of de kapotte er met een beetje lijm weer aan..

ik ging voor de laatste, wel een klein beetje lijm....anders gaat het nog trillen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:46

FFF

Op zaterdag 12 mei 2001 19:51 schreef HitmanWVU het volgende:
Why koop je een superorb? Omdat hij er leuk uitziet of omdat hij minder koelt dan een standaard heatsink ?
superorb koelt het best van alle getste op www.hardwareinfo.com hij koelt echt goed, en de meest esocket-a koelers zijn klote, zeker als je wilt oc-en, dan moet je wel zoiets nemen.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 12 mei 2001 20:05 schreef FFF het volgende:

[..]

superorb koelt het best van alle getste op www.hardwareinfo.com hij koelt echt goed, en de meest esocket-a koelers zijn klote, zeker als je wilt oc-en, dan moet je wel zoiets nemen.
Nou nou nou het lijkt wel of niemand hier goed leest, raad die jongen toch gewoon een andere koeler aan, een goeie globalwin/alpha.

En van die superorb...die test is op z''n minst ZEER omstreden, en in alle andere testen die ik gelezen heb wordt de orb laatste. tevens kan ik uit ervaring meedelen dat een superorb :r is

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die bovenste fan zou ik niet gaan ''repareren'' ofzo dat word niks. Ik zou hem gewoon eraf halen. En eens kijken hoe goed ie dan koelt. Is het echt flink slechter, vrees ik dat je gewoon een nieuwe koeler moet halen.

En als ie bij jouw goed koelt. Laat je dan niet van de wijs brengen door iedereen die roept dat ie brak is.
Bij sommige koelt ie goed, bij andere slecht, bij jou lijkt ie het goed te doen... prima toch.

Geen inspiratie

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
precies, de superorb is voor mij prima koelertje.

ik bedoel mijn TB900 gaat met geen mogelijkheid harder dan 1020, dus gewoon op 1 Ghz gezet, dan de fans van die superorb beiden op 7 volt, net als mijn casefans.

toen ff een ruitje ingebouwd, en ik heb iets wat er leuk uitziet, en voldoende koelt, op 7 volt!

Verwijderd

Ik heb ook zo''n ding omdat ie tot 1,5Ghz
kan dus ik dacht die moet ik hebben !
Aangesloten op mijn Tb1,2Ghz ,maar
wat een k*t herrie ! SUBERORB>SUPERHERRIE !
Ik ben nu net online met mijn waterkoeling!
En onwijs stil !(temp is ook met 10graden
gezakt !)
Wil alleen een sterkere pomp hebben ,dan zakt
de temp nog ietsje meer !

BTW. met die bovenste fan uit is het ook een stuk stiller en het scheelde bij mij maar 2 graden!

Verwijderd

ik had een fop38 uit duitsland laten overkomen. Toen ik het pakje aankreeg was er ook een fanblad van de delta 7000rpm afgebroken :(
Ik heb dat fanblad er terug aangekleefd met secondenlijm. Draait nu al 9 maanden aan 7000 toeren... Dus dat fanblad er terug aankleven gaat wel degelijk.
Pagina: 1