[BC3] Hoe zet ik een P4 mobo vast op een ATC 200 case

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58
Ik heb net mijn ATC 200 case binnen van Coolermaster, ff mijn Enermax voeding erin stoppen en toen mijn Asus P4T bouwpakket erbij gehaald.

Eerst even mobo op de metal baseboard (met rubber matje) van Asus prikken toen de cpu cooler steunpootjes er op schroeven, mmm toch nog ff mijn mobo vastschroeven aan de case (is wel zo handig) :o.
En wat ziet mijn oog de case heeft vierkante gaten en het mobo ronde :?:?:?

Er zit bij de case geen handleiding en de P4T handleiding zegt hier ook niets over.
Er zitten ook geen speciale schroeven bij dus ik ben erg benieuwd hoe het mobo ga vast maken.

Als iemand in het bezit is van een ATC case wil die aub melden hoe ik dit voorelkaar krijg zonder te gaan lassen. }:O

Verwijderd

waaaw een P4...
:9~ :9~ :9~ :9~

• Remi
:?

Kwijlen doe je maar ergens anders >:)

Verder nog iemand met een zere neus antwoord?

Verwijderd

plakbandje? :+

[sorry]
kon het niet laten
[/sorry]

• Remi
Ja zulke antwoorden had ik al verwacht, er zijn nog wel veel :o op het forum :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik had begrepen dat dat baseboard van asus de bedoeling was on te gebruiken als je case van zichzelf geen P4 aankan, en dat je dan dus eerst het baseboard aan de kast schroeft en dan pas het mobo erop. Als je case al wel geschikt is voor de P4, met dus de gaten rond de socket, dan zou dat baseboard himmel nie nodig moeten zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 12:12 schreef Killfrenzy89 het volgende:
waaaw een P4...
Ik kwijl ook van een P4 meer dan van een Athlon :9:9:9~

• Remi
Dat board heb ik nodig anders passen de usb,ps2 en printerpoort niet in de gaten aan de achterkant.

Mijn probleem is dus dat ik geen flauw idee heb hoe ik dat ding moet vastmaken aangezien de baseboard, rubber matje en P4T mobo ronde gaten hebben en de case vierkante gaten heeft die ook nog groter zijn dan de ronde gaten van dat Asus gedoe.

Ik had beter een case van lego kunnen bouwen dat is makkelijker. :Y)

Verwijderd

In die kast moeten volgens mij ipv zo''n brass schroefjes waar een schroefje van het mobo in past een klein torentje waar het schroefje van het mobo in past.

Verwijderd

uhuh , dacht ik ook . kijk eens of er van die toren schroefjes of plastic plugjes bij je case geleverd zijn . En ik kwijl meer op zo''n ATC200 dan op die P4 hoor .

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 12 mei 2001 13:49 schreef real_raichu70 het volgende:
ik kwijl meer op zo''n ATC200 dan op die P4 hoor .
ik kwijl op beiden

* BC3 Victim heeft toch liever een Kryotech/Vapochill/ATC-400 :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 12:17 schreef Remi het volgende:
:?

Kwijlen doe je maar ergens anders >:)

Verder nog iemand met een zere neus antwoord?
Hoe kan je hier nou serieus op antwoorden??
Koop toch eerst eens een serieuze CPU >:)

Verwijderd

het lijkt erop dat je dus idd van die torentjes nodig hebt met een schroefgat erin, die horen bij de kast te zitten

• Remi
Op zaterdag 12 mei 2001 14:10 schreef Athlonman het volgende:

[..]

*Zucht* hier wordt ik zo gek van he. Ik stel een vraag over het vastmaken van een P4T mobo in een ATC 200 case en het eindigt in een AMD vs Intel flame war. :(

En volgens mij begrijpen jullie het probleem niet echt.

De ATC 200 heeft inplaats van normale ronde gaten vierkante gaten en het P4T mobo heeft gewoon ronde gaten. En zoals ik al zei ik heb geen speciale schroeven of wat dan ook gekregen.

Is er eigenlijk wel iemand die een ATC kast heeft?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Heb ook een kast met vierkante gaten, daar moest ik de bijgeleverde dingetjes met schroefgaten (hoe heten die dingen eigenlijk:?) insteken. Als jij er niks bij hebt gekregen lijkt me dat een probleem; dan kun je er zelfs geen standaard ATX bord in monteren. Denk dat je toch achter die dingen aan moet gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Remi
Idd ja, ik denk dat ik van die schroeven nodig heb waar van die vierkante koperen plaatjes bij zitten die je dan kan vastschroeven, ik vind het dan wel waardeloos dat die dingen niet meegeleverd worden.

Wat ik ook vreemd vind is dat ik totaal geen extra schroefjes heb gekregen bij mijn mobo om het vast te zetten terwijl ik bij mijn CU4X bordje een overschot had.

Het is trouwens allemaal RETAIL stuff en geen OEM.

Mmm dan moet ik maar eens gaan zoeken naar die schroefjes.

Verwijderd

Bij moederborden krijg je GEEN schroefjes, alleen bij kasten... ;)

Dus bij je kast moeten ook van die dingen zitten die je er vanaf de onderkant in kan drukken, waardoor je een beetje afstand tussen je bord en ijzere plaat van de kast kunt houden (i.v.m. kortsluiting). Als je deze ''dingen'' net hebt kun je ze misschien bij een in de buurt gelegen computerbedrijfje halen.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, zoiets heb ik ook hier. Bij een oude escom kast. Zijn ijzeren beugeltjes die je er vanaf de achterkant in drukt, en dan daarop aan de voorkant een schroef in kan. Je hoort ze er echt bij de kast bij te krijgen, maar denk dat je ze ook wel bij een goede pc boer kan halen. Blijven er meestal bij elke kast wel een stuk of 2 over. Niet elk mobo heeft op dezelfde plaats gaten zitten. Dus zou gewoon ff rond vragen of niemand ze toevallig heeft.

I, for one, like Roman numerals

• Remi
Jup dat zal wel moeten.

En zoals ik al zei: ik kreeg een overschot aan schroefjes bij mijn Asus CU4X mobo.
Bij mijn kast (naamloos Bigtower) zaten toen geen schroefjes.

Ik vind het trouwens wel belachelijk dat je bij een kast van 900 piek geen schroefjes en\of handleiding krijgt.

Verwijderd

Als ik een P4 heb ga ik er maar niet op kwijlen, straks is ie kapot :P

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 14:10 schreef Athlonman het volgende:

[..]

Wat een triest gozertje :r "Athlonman" is al helemaal triest. Een P4 is sneller dan jouw (en alle andere) Athlon(s), en ga dan niet op mensen schelden als zij er wel geld voor hebben en jij niet :r hier moet ik dus echt van :r:r:r:r:r

Dat jij een Athlon hebt zal nooit zeggen dat een Athlon de snelste processor van de wereld is. En dat iemand anders die iets beters heeft kan oppleuren ofzo. P4 is veel sneller. Sun heeft nog snellere dingen.

• Remi
Op zaterdag 12 mei 2001 17:49 schreef iefje het volgende:

[..]

Wat een triest gozertje :r "Athlonman" is al helemaal triest. Een P4 is sneller dan jouw (en alle andere) Athlon(s), en ga dan niet op mensen schelden als zij er wel geld voor hebben en jij niet :r hier moet ik dus echt van :r:r:r:r:r

Dat jij een Athlon hebt zal nooit zeggen dat een Athlon de snelste processor van de wereld is. En dat iemand anders die iets beters heeft kan oppleuren ofzo. P4 is veel sneller. Sun heeft nog snellere dingen.
Argggggggggggggggggg :(

Waarom haal je dit nou naar boven ?? |:(

Nou gaat er vast weer een AMD lover reageren en voordat je het weet zit je in een AMD vs Intel flame war. :r:r:r

Kunnen we ook gewoon respect hebben voor de keuzes die anderen maken?
Ik wil een Intel, zeg dan niet dat ik een AMD moet nemen omdat jij ook een AMD hebt.

Respect voor elkander !!!

Ik wil dat er een levenslange ban komt voor mensen die flame wars beginnen tussen AMD en Intel.

Verwijderd

ik ben een Intel Lover met een AMD systeem :?

maar eeehh.. zitten er geen schroeven ofzo bij die kast???

moet toch wel passen??? vraag anders aan de zaak waar je die kast gekocht hebt of hun er iets van weten....

Verwijderd

Je moet idd die soort torentjes hebbe. Heb ik ook nog in een oude kast hier. Wel erg slecht dat je geen handleiding krijgt of die torentjes bij een kast van 900 piek.

Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk je P4''tje kunt gebruiken :)

• Remi
Op zaterdag 12 mei 2001 19:50 schreef Fl3xx het volgende:
Als ik een P4 heb ga ik er maar niet op kwijlen, straks is ie kapot :P
He he eindelijk iemand met verstand >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/reviews/lianli_pc30/22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/reviews/lianli_pc30/24.jpg

dit zijn foto''s van een Lian case bij een review op VH.

ik neem aan dat je dit bedoelt. nu heeft OC-shop dat ik weer van die Lian kasten dus als ik jouw was zal ik ff mailen naar oc-shop en may be hebben ze wel wat voor jouw of kunnen ze het regelen. suc6, ik hoop dat je problemo is opgelost.

btw ATC200 kasten en de P4 :9~:9~:9~ maar dat doe je maar boven de steengood :P

ik gaat maar is pitten :z:z:z

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Waarom doen jullie nu allemaal zo moeilijk over een P4? Koop gewoon een veel goedkopere, snellere en makkelijker te bouwen AMD systeempje en dit hele topic is overbodig!! Intel zuigt!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ohhhhhhhhhh die dingen......
tsja, zei dat dan meteen !
trouwens, ik moet nu ook een kwijllapje...
P :9~ :9~ :9~ :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik denk dat je het je een beetje fout herinnert.. ik heb meerdere asus mobos gekocht, om het nog maar niet te hebben over andere merken, en daar zaten _nooit_ schroefjes bij. Bij alle kasten die nieuw gekocht heb (stuk of 8-10 schat ik zo) zaten _wel_ schroefjes...

• Remi
ReseTTim !! You son of a gun thank you !!

Nou weet ik eindelijk waar ik om moet zoeken. :)

En Jasper, ik heb wel degelijk schroefjes gekregen bij mijn Asus mobo misschien was het een ander productiemodel of zo ik weet het niet maar ik zweer je dat ik schroefjes heb gekregen bij mijn vorige mobo.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 13 mei 2001 13:30 schreef Remi het volgende:
ReseTTim !! You son of a gun thank you !!

Nou weet ik eindelijk waar ik om moet zoeken. :)
ik ben ook goed >:)>:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Wow, een rijke tweaker in ons midden... yum yum..lets see:

ASUS P4T INTEL850 SOCKEL 423 RAMBUS 799.00 DM
INTEL PENTIUM 4 1.5GHZ SOCKEL423 2x6 999.00 DM
2x128MB RIMM PC 800 ECC APACER 10J.=1400DM
Kühler Majesty P4 TTC-M3AB 59 DM

Kast zag ik zo 1,2,3 niet.

Maaru.. in ieder geval ben je nu al 3750 piek kwijt voor een halve pc.. lol en dan heb je de 1.5 ghz versie, die in 90% van de gevallen slomer is dan een athlon 1 ghz.

Dan ben je opper blij natuurlijk :D
Het enigste nadeel is natuurlijk dat er geen handleiding bij is hoe je het mobo in een kast mot plaatsten... want dat is natuurlijk te duur in de kosten, en men gaat ervan uit dat een tweaker dat wel snapt.

Deze tweaker weet in ieder geval goed geld uit te geven... lol :P

Intel rulez!!!! |:(

Ach ja,
Mensen die p4 kopen gaan maar lekker door met :z :Z :Z :z

Greetz

edit:
had ff naar wat meer onderdelen gezocht

Sorry hervaz 8-)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Unique, who cares wat jij er van vind, er wordt iets totaal anders gevraagd en niet om die eeuwige flame amd vs intel.

Die dingen in het mobo heb ik hier btw liggen (of soortgelijke) zaten bij zo''n task kast. Veel succes met zoeken nog btw :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
De man heeft zijn schroefjes gevonden, en jullie gaan verder met een flamewar.
Toedels!

• Remi
*Zucht* Jullie weten ook niet van ophouden he? :(

Het is gewoon niet mogelijk voor sommige Tweakers om de keuzes van hun mede tweakers te respecteren. |:(

Ik lach al die *bad_seed_tweakers* vierkant uit als AMD en Intel gaan fuseren. >:)
Pagina: 1