Toon posts:

[BC3] Stikstof koeling zonder condens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eens te denken en elke keer als ik op t.net weer zo''n wazige Jappaner met stikstof probeert de 2 ghz te halen dan lijkt me dat ook wel gaaf :) alleen moet je dan wel voor zorgen dat je geen condens krijgt. Is het niet mogelijk om een afgesloten blok te maken met stikstof erin en die dan heel goed te isoleren zodat de rest van je componenten niet nat worden? Als dit nl werkt heb je ook niet dat gezeik als met waterkoeling dat je een radiator, pomp, resevoir en slangen moet plaatsen.

Zie ook deze nieuwspostings van t.net en denk met me mee... :P

AMD Athlon @ 2174MHz met vloeibare stikstof
AMD Thunderbird @ 2016MHz met vloeibare stikstof
AMD Thunderbird 1,33 @ 2,07GHz met stikstofkoeling
Thunderbird 1,2 @ 1,7GHz met stikstofkoeling

Verwijderd

maar het duurt toch niet al te lang voordat alle stikstof is opgelost, en je bakje leeg is?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
als je een afsgesloten bak maakt en die vervolgens gaat verwarmen met je core krijg je volgens mij een ontploffing

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op zaterdag 12 mei 2001 11:27 schreef Juggernaut het volgende:
maar het duurt toch niet al te lang voordat alle stikstof is opgelost, en je bakje leeg is?
Volgens mij ook. Ik denk dat ze dit gewoon even 10 minuten laten lopen. Je kan dit volgens mijn niet 24 uur per dag laten draaien, of je moet continue stikstof erbij gooien.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 11:36 schreef Mycroft het volgende:
als je een afsgesloten bak maakt en die vervolgens gaat verwarmen met je core krijg je volgens mij een ontploffing
laat hem daar zelf maar achterkomen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar niet! :)

/me zat teveel te :z''en....

Verwijderd

hoe wil je ooit stikstof in een bak doen en hem dan afsluiten???:X denk daar maar eens over na...

of je moet met een kraantje werken die zijn werk nog doet op -200C...

gewoon dicht-purren die handel!
eerst mobo inspuiten met wd-45 ofzo... dan hecht het pur niet..

en ik denkt toch dat je het met een 10 min experiment moet doen dan.. OK''en die handel.. pur bikken en weer gewoon computeren..

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Het stikstof is in vloeibare fase en het kost hitte om dit van vloeibaar naar gasvormige fase te krijgen. Dat kost meer warmte dan je op het eerste oog bedenkt. ik schat dat de gevukde stikstofhouders het ongeveer 1 tot 1.5 uur doen. daarna kan je het moederbord aan de waslijn te drogen hangen.

mijn ervaring met een peltier element en waterkoeling verteld me dat goed isoleren van de proc en de stikstofkoeling niet voldoende is, alle metalen draadjes van en naar de proc vervoeren de hitte en worden erg koud. Ergo het halve mobo wordt ijskoud - dan moet je dat ook nog eens gaan isoleren.
dat gaat niet al te makkelijk....
Pagina: 1