[BC3] wild idee casemod/waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Ok, mischein niet een heel erg wild idee maar volgens mij wel geinig en uitvoerbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~doesburg/naamloos.gif
Ok ff toelichten :)
Het leek mij wel geinig dat je kan zien dat je waterkoeling heb, Aangezien mijn watrekoeling in mijn kast zit zie je er geen fuck van dus waarom niet een soort bakje van plexiglas voorin waar water door valt/stroomt.
Ik denk dit te gaan maken van plexi en gewoon in mijn watercircuit te plaatsen. Doordat de inlaat van het water niet bovenaan het bakje zit zal het niet geheel gevuld zijn, uitlaat onderaan en komt uit in het reservoir. Mischien een bruis blokje erin wat ze ook bij aquaria''s hebbe, geeft mooie bubbels :9

Met een neon erachter zou dat er toch geil uit zien ?

Hmm, Dit is wel een leuk projectje voor de zomer, hehe Verwacht pics na de zomer >:) 8:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Kewl.

je mot wel plaats dan hebben in de kast. als ik zow bekijk mot het wel kunnuh. het enige waar ik aan denk is dat je met die zuurstof zit die gevangen wordt in dat plexiglasbakje.

* ReseTTim wilt ook wel water kooling maar vind alles te duur en te veel gedoe en de plaats in je sys mot je ook maar hebben :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

bruis blokje :?
doe er dan een water radje in ;)
hmm is op zich een goed idee alleen er komt altijd drap in je water :(
moet je eigelijk op een filter laten vallen zodat je die kan schonen :)
Maar moet te doen zijn douw er anders een tropische vis in heb je vis cooling

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Alleen dat bruisblokje.. tsja, leuk effect hoor maar het laatste wat je wil is belletjes in je koelingswater...

als die niet snel genoeg uit het water gaan en dus mee je slangensysteem in wordt je koelend vermogen minder en krijg je allerlei vreemde effecten en geluiden in je systeem..

gooi er dan wat van die kleurstof doorheen met een black light achter het bakkie.. dat geeft ook leuke effecten zat lijkt me...

IP Rocks

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

douw er anders een tropische vis in heb je vis cooling
hmmz hoe wou je die voeren :) :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
of je maakt 2 gesloten apparte circuits, net als mensen hebben alleen dan gescheiden:

1 voor hart long circulatie (CPU-koeling)
1 voor lichaamscirculatie (plexiglazen bak)

en ik bedoel dan wel gescheiden in tegenstelling zoals wij mensen hebben, zodat niet de met zuurstof verzadigde vloeistof bij de CPU-koeling komt...

Voordeel: je kan zien of je pomp het wel doet.
Nadeel: je hebt een pomp nodig met 2 zijden een pomphuis.

[plexi[====] pomp [======]cpu circuit]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stealth2000
Idd, Die belletjes zijn eigenlijk niet mogelijk tenzij de lucht ergens weg kan maar aangezien het nog wel een gesloten circuit moet zijn is dat niet mogelijk.
Maar idd die kleurstof is mischien ook wel leuk.

Hey ResetTim, als je veel zelf doet is waterkoeling niet zo duur hoor, dacht ik namelijk ook. En als je een bigtower heb dan moet je nog wel plek hebben. :)

Verwijderd

iedereen doet geweldige moeite om alle lucht uit het systeem te krijgen...

en jij gaat een bakje maken, zodat lucht in de circulatie opgenomen kan worden, alleen voor de looks??

ik denk dat je beter een luchtpompje (aquariumzaak) kan gebruiken om wat belletjes te maken in een afgesloten plexi-kastje

Verwijderd

VERGEET DE VISSEN NIET!!!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 07:36
Op zaterdag 12 mei 2001 10:09 schreef freakyfrank het volgende:
ik denk dat je beter een luchtpompje (aquariumzaak) kan gebruiken om wat belletjes te maken in een afgesloten plexi-kastje
Ja, lijkt me het beste, en dan een stickertje op dat plexi met "WATERCOOLED" of "THIS SYSTEM IS WATERCOOLED" of zo op.

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Stealth2000
Ik ga deze zomer wel ff bezig als ik mijn nieuwe kast heb. Belletjes laat ik weg maar de letters "watercooled" is idd wel gaaf.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Lucht is niet ideaal, nee, maar ik weet denk ik wel wat anders wat leuk is.

Ik heb in een catalogus van een laboratoriumzaak een soort huisje gezien, met een waaier erin. Deze draait zodra het water stroomt. Als ik het maandag niet vergeet, zal ik het even scannen. (help me wel onthouden, ik vergeet dit soort dingen snel)

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Wat ik eigenlijk in me kast wilde bouwen, was zo''n geval wat vroeger je wel eens bij benzinepompen zag.
Je weet wel, zo''n doorzichtige bol met een impeller erin.
Helaas nergens kunen vinden. :(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 12 mei 2001 10:01 schreef Stealth2000 het volgende:
Hey ResetTim, als je veel zelf doet is waterkoeling niet zo duur hoor, dacht ik namelijk ook. En als je een bigtower heb dan moet je nog wel plek hebben. :)
ok het probleem is ik ben al niet zow handig, kheb de attributen al niet laat staan dat we een werkbank hebben. ik heb ook geverfd op onze krantenbak :) dies nu een beetje blauw :P.

dus als iemand voor mij die dingen kan maken als zon koperblok voor de cpu dan kan ik er nog wel es ff over nadenken.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Gewoon 2 systemen maken!
Want 1 reservoir maar dan met 2 pompjes gaat niet werken denk ik, je wilt toch waterwetter gebruiken ofzo.

Ik zie het volgende al voor me:

Wat ik wil maken is de naam van m''n nieuwe pc uit de zijkant zagen, daarachter plexiglas, neon erin, klaar.

Maar als ik nou op dat plexiglas dit idee toepas, krijg je wel een ongelovelijk koele casemod...dus dat je door die letters water ziet stromen zeg maar *D

wuw snel die nieuwe kast bestellen! :)

Verwijderd

ik heb zon waterraampje...
best kewl, alleen vraagt pokke onderhoud...
en hou niet van water in men case maar met blacklightje is hij best heavy :-)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op zaterdag 12 mei 2001 12:05 schreef MaxDamage het volgende:
Wat ik eigenlijk in me kast wilde bouwen, was zo''n geval wat vroeger je wel eens bij benzinepompen zag.
Je weet wel, zo''n doorzichtige bol met een impeller erin.
Helaas nergens kunen vinden. :(
Waar ik het over had is zo''n soort ding.

Maandag plaatjes.....

Verwijderd

Wat loopt iedereen te mekkeren dat ej zo lucgt in je systeem krijgt??? Zolang de lucht in het reservoir blijft is er niets aan de hand. Je moet alleen wel zorgen dat de pomp na het reservoir komt en dat het waterniveau in het plexiglas bakje hoog genoeg is.. Hij zuigt water aan en stort het van boven terug in het bakje. Hoe krijgt je dan lucht in je leidingen?? Zover ik weet is lucht lichter dan water en zal het altijd boven het water in het plexiglas bakje staan/hangen (wat doet lucht eigelijk :? hangen staan of liggen?), dus ga je echt geen lucht door je leidingen pompen. Die bruis tablet zou ik idd niet doen, je weet nooit wat voor troep daar in zit.

Zeg waarom gebruik je dat plexiglas bakjeniet als reservoir, ben je gelijk van alle gedonder af.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Er moet definately zo''n waterradje in die ze bij de benzinepomp ook wel eens hebben. Dat is een half bolletje met daarin een waterradje waar de benzine doorheen loopt. Kun je zien of er geen belletjes inzitten enzo...
Pagina: 1