[BC3] Wie heeft hier een verklaring voor?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb mijn koelwater in de koelkast. Het koelelement hangt voor 75% in het water. In het water zit koelvloeistof voor een auto, die tot -26 kan. Ik heb 7,5 liter water, met 3,5 liter koelvloeistof. In het water heb ik zo''n thermometerje hangen, zo''n goedkope die binnen/buiten kan meten met een sensor aan een lang snoertje.
Op een gegeven moment bleef de temp rond +9/+10 hangen op de thermometer, terwijl MBM aangaf dat de processor steeds kouder werd. Toen ik in de koelkast keek, zat er een dun laagje ijs op de buitenkant van de bak->water moest dus onder nul zijn. Ik had nog zo''n zelde soort thermometer liggen en heb die dus in het water gehangen, die gaf -1 aan. Lijkt er meer op.
Maar na een tijdje gaf deze +5 aan, terwijl er nog steeds ijs op de buitenkant van de waterbak zat.
(Ik heb de oude thermometer terug gedaan en die gaf nu +8 aan (was dus eerst +11).)
Hoe kan dit?
Tast de koelvloeistof met anti-vries de sensor aan of zo?

Weet iemand ook wat voor metaal ik in mijn bak kan leggen, tegen die corrosie? Ik ben bang dat het koelelement oplost:(

Thanks.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb er niet veel verstand van, maar misschien kun je aluminium gebruiken ofzo
en anders het metaal bewerken met een stof of lak, maar dan heb je de kans dat hij niet optimaal koelt!
Maar zou het echt erg zijn diem koel vloeistof??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je de meter in de koelvloeistof hangen ???
Ja dan gaat ie wel kapot, probeer eens een nieuwe aan de buitenkant van de bak, of een oude glazen kwik thermometer, die kan er wel in.

Suc6

I play my enemies like a game of chess...

• DarkTemple
Op vrijdag 11 mei 2001 20:22 schreef Angelfire het volgende:
Ja dan gaat ie wel kapot, probeer eens een nieuwe aan de buitenkant van de bak, of een oude glazen kwik thermometer, die kan er wel in.

Suc6
Ik heb de sensor in de vloeistof hangen en de display staat buiten de koelkast.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 20:22 schreef Angelfire het volgende:

Suc6
toen kwam
Ik heb de sensor in de vloeistof hangen en de display staat buiten de koelkast.
dus ik denk dat ie sensor kapot is

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Stop hem gewoon in een potje met slaolie, plak het af met plakband en hang het hele zaakje in het reservoir...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waarom die slaolie? (oprechte vraag)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkTemple
Op zaterdag 12 mei 2001 00:14 schreef Hooi het volgende:
Stop hem gewoon in een potje met slaolie, plak het af met plakband en hang het hele zaakje in het reservoir...
Krijg je dan wel een juiste temperatuurmeting van het koelwater? Zo, ja dan zal ik dat eens proberen.
Pagina: 1