[BC3] Help mijn TB komt niet meer over de 40 graden !

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ontdanks het warme weer wilt mijn Tbird niet warmer als 40 graden worden... Ik heb alles geprobeert maar niks helpt >:) >:) >:)

Ik moet het toch even melden. Mijn Case-mod is af, wat koelers betrefs dan. (pics komen als de kast ook gespoten is)
Maar in ieder geval, dit zijn mijn temp.

Kamertemp. 24 graden
Case temp. 27 graden (idle en stressed)
CPU: Idle 33 Stressed 39

En dit terwijl mijn Delta HP rustig op 10 volt draait (4950 toeren). Dat scheelt een hoop in de herrie :)

Wat zit er veder in mijn kast:
3x sunon 80mm
2x papst 120mm

Moest het even kwijt :9~

Geen inspiratie

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
al klaar gekomen ?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Zo geil is mijn kast ook weer niet :+

Geen inspiratie

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 19:26 schreef martijn12345 het volgende:
Zo geil is mijn kast ook weer niet :+
niet :P ?

Verwijderd

Heel leuk , mijn Duron 800 doet met koe en 3 Just Cooler 80*80 + slotfan 37° . FOP32-1 met Arctic Silver 2 .

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Hoeveel toeren maakt de fan van zo''n fop32 ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 19:31 schreef martijn12345 het volgende:
Hoeveel toeren maakt de fan van zo''n fop32 ?
Is zo''n YS Tech fan, volgens mij. Die maakt iets van 4500 toeren. 34dBa en 26cfm ofzo

Verwijderd

Lekkere koeler , maar ga binnenkort even een grilletje halen en er een 120*120 Sunon op zetten >:)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Zet er een in de zijkant van je kast, en laat hem op je CPU blazen. werkt perfect.

Geen inspiratie

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Netjes die van mij loopt nu stabiel op 1350

met de bij coolpc bestelde goederen

-ystech 7000 rpm @ 40 cfm
-sunon 120 mm @ 120 cfm

deze combo en een erg coole gemodde kast houd me T-bird op 37 `c stessed met een kamertemp. van 27 `c (zit op zolder)

Het enige nadeel is die verschrikkelijke herrie

maar ja je bent een tweaker of niet >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Gefeliciteerd Martijn,
ik begrijp dat je de Silverado dus aan de wilgen hebt gehangen.
:)

Wat zit er nu op eigenlijk..?? FOP''je ?

Verwijderd

Uhh ja,
ik wil de herrie dus niet ;)

Maareh, over een 120 mm fan gebruiken op een kleinere koeler, met een gril....

Ik heb op die MC462 dat ook geprobeerd, een 120mm fan. Gewoon effe d''r op leggen en zien wattie doet... knudde dus.
(Het probleem dat ik beschrijf is dus nog erger bij een koeler waar een 60mm fan op hoort..)

De normale fan voor die (nogal grote) Swift is een 80mm fan, geen 60 dus. De fan die ik erbij heb gekocht was een Delta 80MP. Die doet 47cfm. Met een Papst 100cfm 120mm er gewoon op de heatsink werd de boel 5 graden warmer of zo.

Als je een grotere fan wilt gebruiken met succes, moet een ''fanduct'' gebruiken. Zelfmaken dus waarschijnlijk, een soort trechter die van de normale maat verloopt naar de grotere fan.

Want de meeste lucht van die 120mm fan gaat er dus gewoon langs als je hem op het koelblok monteert.

:Y)

Verwijderd

pffffffffffffffffffffffffffffff
op 1200Mhz 1.55V 35graden...
RESPECT!!!!!!!!!!!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Snap het ook ff niet meer, vanmorgen was ie stressed nog 61 graden. Nu opeens 38 :?. Herrie is ook weg :?

* mrknowitall heeft ook een aquarium-mod gedaan :)

One of the animals has left its cage today.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 11 mei 2001 23:43 schreef Hooi het volgende:
Gefeliciteerd Martijn,
ik begrijp dat je de Silverado dus aan de wilgen hebt gehangen.
:)

Wat zit er nu op eigenlijk..?? FOP''je ?
Silverado koeld beter als die FOPjes hoor.

Bron : Tomshardware in het duits

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gefeliciteerd..
Mooie temperaturen, alleen je kastje wordt wel warm he. Mijn kasttemp komt niet boven de 22 graden, terwijl het op mijn kamer ''s middags ruim over de 30 graden kan komen.
Ik heb nu blowhole vlak boven de pro, eentje voor de pc, hd cooler, slotcooler en binnenin nog een paar. Wel een ventilator op mijn kamer, die lucht richting de pc blaast.

Pro kan ik niet verder overclocken, want mijn video kaart fickt eruit!
Ik heb er al een chipcooler op ge-tai-ripped en een slotcooler ernaast, maar het helpt niet!
Is er iemand die hier toevallig nog een leuke oplossing voor heeft!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 20:53 schreef Jumpski het volgende:
Gefeliciteerd..
Mooie temperaturen, alleen je kastje wordt wel warm he. Mijn kasttemp komt niet boven de 22 graden, terwijl het op mijn kamer ''s middags ruim over de 30 graden kan komen.
Ik heb nu blowhole vlak boven de pro, eentje voor de pc, hd cooler, slotcooler en binnenin nog een paar. Wel een ventilator op mijn kamer, die lucht richting de pc blaast.

Pro kan ik niet verder overclocken, want mijn video kaart fickt eruit!
Ik heb er al een chipcooler op ge-tai-ripped en een slotcooler ernaast, maar het helpt niet!
Is er iemand die hier toevallig nog een leuke oplossing voor heeft!
Je kast kan NOOOOIIIT koeler worden als de kamer.

Ik heb mijn Silverado nog liggen. Ik wil namelijk toch ook even zien wat die doet in mijn verzaagde kast....

Er zit nu een ''Thermoengine + YS-Tech 6800 toeren fan'' in. Fan draait nu op 10 volt bijna 5000 rondjes per minuut. Scheelt flink in de herrie .

Geen inspiratie

Verwijderd

Ahhah,
heeft die Ystech die janktoon er niet inzitten, zoals die Delta? Herrie van de luchtverplaatsing is één ding.. maar die Delta Tandarts boor is niet fijn om te horen.

De kast temp kan natuurlijk niet lager dan de luchttemp zijn, tenzij je met waterkoeling en een grote radiator in de kelder werkt.

Maar je moet natuurlijk wel even wachten. Als de kast nog ''koud'' is duurt het even om op te warmen, het systeem aanzetten en zeggen "Kijk eens hoe koel ie nu is" heeft weinig zin natuurlijk. Laat hem maar een paar uur stressen met Prime95 of iets nog zwaarders (Prime geeft maar een 80% CPU belasting)... en kijk wat de temps dan zijn.
CPUBurn (Of ook wel BurnCPU geheten) is wel aardig om de Max Temp te bereiken.
:Y)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik weet niet of die janktoon erin zit. Hij maakt zoveel herrie dat ik het niet kan horen. Maar het is wel verbazend om te zien hoeveel stiller ie is op 10v. Scheelt 2 volt, 1800 toeren, 1 tot 2 graden en ik denk wel 10 db.

Geen inspiratie

Pagina: 1