Ja oki, dit wordt ingewikkeld!!!
op de paint tekeningetjes is:
ZWART= FAN 8*8
ROOD= voeding
BLAUW= AGP-PCI kaarten die je ziet
GRIJS= array bak zo waar CDROM en HD insteekt
WIT= ruimte of Mobo weet je wel
)
dit is de bovenkant

Die fan blaast omlaag op CPU
de zijkant:

die lijntjes zwart is hoe de FAN blaast!
Oke nu dankzij die FAN die naar beneden blaast en de lucht NERGENS weg kan is mijn case temp HEEL hoog 40° soms zelfs (minder nu met die horizontaal blasende 36°). Ik wil daar dus iets aan doen en eventueel die koeler die gewoon horizontaal blaast verplaatsen of nog 1tje bijplaatsen.
Nu had ik gedacht van die (wil maar 1 gat zagen in case) in de zijkant te plaatsen ter hoogte van de AGP kaart die alle warme lucht tegenhoud en dus zo een 50% warme lucht en 50% minder warme lucht van beneden meezuigt en dus onderdruk veroorzaakt samen met die horizontale en zo dus verplaatsing van die warme lucht naar beneden veroorzaakt en die FAN dus bijna 100% warme lucht meezuigt.
Zou dit kunne of hebben jullie betere plaatsing tips! :9~gimme:9~
op de paint tekeningetjes is:
ZWART= FAN 8*8
ROOD= voeding
BLAUW= AGP-PCI kaarten die je ziet
GRIJS= array bak zo waar CDROM en HD insteekt
WIT= ruimte of Mobo weet je wel
dit is de bovenkant

Die fan blaast omlaag op CPU
de zijkant:

die lijntjes zwart is hoe de FAN blaast!
Oke nu dankzij die FAN die naar beneden blaast en de lucht NERGENS weg kan is mijn case temp HEEL hoog 40° soms zelfs (minder nu met die horizontaal blasende 36°). Ik wil daar dus iets aan doen en eventueel die koeler die gewoon horizontaal blaast verplaatsen of nog 1tje bijplaatsen.
Nu had ik gedacht van die (wil maar 1 gat zagen in case) in de zijkant te plaatsen ter hoogte van de AGP kaart die alle warme lucht tegenhoud en dus zo een 50% warme lucht en 50% minder warme lucht van beneden meezuigt en dus onderdruk veroorzaakt samen met die horizontale en zo dus verplaatsing van die warme lucht naar beneden veroorzaakt en die FAN dus bijna 100% warme lucht meezuigt.
Zou dit kunne of hebben jullie betere plaatsing tips! :9~gimme:9~