WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[BC3] voltage FDD led

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
weet iemand het voltage van een FDD 3mm LED, ik wil er nl. een blauwe inzetten :) blauwe ledjes roeleren...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 00:49
jongejonge, get al life :)
nee geintje
de meeste standaard blauwe ledjes zijn zo''n 1.7 volt, max 2,nogwat.
als ze te heet worden weet je genoeg

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een tijdje geleden schreef Kaj. het volgende:Je vervangt het ene standaard LEDje met het andere. Denk je nou echt dat fabrikanten speciale LED''s in hun kasten/drives solderen om ervoor te zorgen dan mensen er geen l337 blauw LEDje in kunnen solderen?
Met andere woorden: maak je er niet druk over en soldeer die LED er gewoon in. Klaar.

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon aansluiten ipv de led die er nu aan zit werkt perfect *heb ik ook had 3 leds in e kassie zitte die er af geknipt en de andere er aan gesoldeerd doen het prima :)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
niet zeiken, gewoon gaan dus :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ding is dus gewoon 1.5 à 3 Volt he.
Ga van 3 V uit. |:(

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Gewoon erin solderen. Zitten allemaal rond dezelfde spanning en stroom. Gaat wel goed. En anders ben je 5,- armer voor een blauw ledje.

Als je direct bij het ledje kunt heb je mazzel. Als je er niet meteen bij kunt moet je de aandrijfplaat/as losmaken (die je flopppy aandrijft). Als je die niet helemaal goed terug plaatst dan leest/schrijft ie niet goed meer. Dan gewoon aansluiten en beetje schuifen totdat ie het wel goed doet. Probleem had ik zelf namelijk.

succes.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

<QUOTE> Als je direct bij het ledje kunt heb je mazzel. Als je er niet meteen bij kunt moet je de aandrijfplaat/as losmaken (die je flopppy aandrijft). Als je die niet helemaal goed terug plaatst dan leest/schrijft ie niet goed meer. Dan gewoon aansluiten en beetje schuifen totdat ie het wel goed doet. Probleem had ik zelf namelijk. </QUOTE>

Ehm... al geprobeert om hem van de andere kant te benderen :9

Als je een beetje kan solderen sloop je het frontje er af ,desoldeer je het groene ledje en soldeer je de blauwe led.
Heb ik gedaan ,was no problemo.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Pagina: 1