Toon posts:

[BC3] Hoe houd jij je water koel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een radiator.. *duh* maar ik bedoel hoe kan je je water voor je waterkoeling koelen als je gewoon een reservoir naast je pc hebt staan?
Om de 10 min ijsblokjes er in flikkeren lijkt mij veel werk.
Vertel even hoe jij je water koelt

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
uhhh... met een radiator lijkt me he

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen waterkoeling neme! :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 16:20 schreef hielko het volgende:
uhhh... met een radiator lijkt me he
Ja maar dat word het water niet koud van

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40
2 Koelboxen vol Antivries steeds wisselen tussen je diepvries en je pc. Beetje diepvries krijgt dat makkelijk op -18C

heb ik een tijdje gedaan, wordt je ook nog sterk van :7

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

Servowire

prutser:~#

Peltiers?
Koelkast? (waterbak in koelkast)
Koelkast onderdelen (de koelzooi ofzo) in de bak?

met papier mache kun je alles maken!!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
peltiers in je koelwater
niet erin natuurlijk gewoon een vette heatsink op je peltier en die in het water hangen, de andere kant weer met een ander waterkoelsysteem koelen, en ga zo maar door :)

Verwijderd

ik heb een bak van 30 liter isoleerd met 10cm
purschuim daar in hang een vriesvak van een kaal geripte koelkast,dus alleen de compressor en leidingen wat ik weer in een kast van aluminium heb gebouwd.
ook heb de slangen en processor geisoleerd.
mijn duron 600@1000 kom bij full stress op 19 graden .
maakt niet uit hoe warm het nu ook is.

Verwijderd

Gewoon Droogijs in kieperen . Maar omdat ik dit echt gratis kan krijgen , kan je door een flowing buizensysteem met koelblok enzo ook Vloeibare Helium laten lopen ipv water (Stikstof kan ik ook tegen 2.5fr/liter krijgen maar ik zet geen tank van 10.000 liter in mijn tuin en die gast die ik ken heeft die Helium voor iets nodig) . Dus bv.: Vat vol LH2 , Pompje erin , buizen eraan , LH2 over koelblokken en terug in het vat . Geen reservoir nodig , alleen elke dag wat bijvullen .

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op vrijdag 11 mei 2001 19:32 schreef lisai het volgende:
ik heb een bak van 30 liter isoleerd met 10cm
purschuim daar in hang een vriesvak van een kaal geripte koelkast,dus alleen de compressor en leidingen wat ik weer in een kast van aluminium heb gebouwd.
ook heb de slangen en processor geisoleerd.
mijn duron 600@1000 kom bij full stress op 19 graden .
maakt niet uit hoe warm het nu ook is.
Ik heb mijn water in een koelkast, met het koelelement in de waterbak. Kan het koelelement niet oplossen door corrosie? of heb je hier iets tegen gedaan

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb m''n reservoir + fan/fanduct/radiator buiten op het balkon (in een kast) staan, met 2 aquariumslangen die naar binnen lopen.

Begin lente nog een feest :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/waterkoeling-koud.jpg

Nu is het al een stuk warmer... werkt nog wel goed moet ik zeggen ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

nee ik heb er niets aan gedaan,ik denk dat water er niet zo veel invloed er op heeft.
Op vrijdag 11 mei 2001 19:49 schreef idX het volgende:

[..]

Ik heb mijn water in een koelkast, met het koelelement in de waterbak. Kan het koelelement niet oplossen door corrosie? of heb je hier iets tegen gedaan

Verwijderd

hmmm ben bezig met modden heb nu waterkoeling en een mega tec maar dat heb je wel nodig op 1333 amd die ik wil laten lopen op minimaal 1700 mhz.
de proc is al helemaal ingepakt.
Moet zeggen dat je water koel houden niet zo''n groot probleem hoeft te zijn als je buiten een mega fan neerzet met een radiator.

Maar zelf wil ik alles aan mijn kast vast maken zodat hij mobiel blijft voor lan party''s

heb nu ook een neon erin en een mega venster zelf gemod ipv de standaard kits.

Zit zelf te denken aan een soort manier van apparaat dat je in je water kan hangen dat je water koelt dit moet kunnen een soort peltier maar dan voor water.
weet iemand waar dit te krijgen is.
het bestaat wel dat weet ik zeker.
Dit scheelt aanzienlijk je hebt minder water nodig dus dit scheelt gewicht plus dat het dan in je kast in te bouwen is.

Verwijderd

In de bodem van mijn kast ben ik een gat aan het maken waar mijn kachelradiateurtje van een Rover 916I in past.
Dit radiateurtje gaat gekoeld worden door 2 80 mm sunon fans,de warme lucht wordt dus afgevoerd langs de onderkant van de computer.

Ik zal er zeker nog plaatjes en resultaten van posten als het af is!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op deze site hebben ze iets leuks om je water mee te koelen.
Het wordt gebruikt in Amerikaanse waterkoelers (net zoals onze waterkokersmodel).
http://www.coolworks.simplenet.com/iceprobe.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.coolworks.simplenet.com/images/iceprobe.gif
Iemand in Nederland een waterkoeler gezien???
(dus niet die grote soort pilaren of die dingen met een groot, plastic, omwisselbaar reservoir)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1