[BC3] Amd k6-2 overklokken

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een kameraad van mij wil zijn amd k6-2 overklokken maar het kan niet in de bios, dus probeert hij met de pinnetjes over te klokken, maar het lukt hem niet.

Er zit een pinnetje op genaamd jp-5 en op het moederbord staat dat dat voor de internal clock speed is, hij staat nu op zijn snelste stand, dus hoe moet die overgeklokt worden ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

DaRoot

Some say...

We need more info dude!!!! |:(

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
hmm welke moederbord hebben we het over :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Sorry ik weet zelf ook niet meer info dude >:)

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 13:44 schreef snarf het volgende:
hmm welke moederbord hebben we het over :?
Na ja, ik had van hem gehoord pentium mmx new generation vx pro + chipset pci bus and isa bus ... i know it''s |:(

Maar hij zegt het .

• BC3 Victim
hehe schiet lekker op zo :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

DaRoot

Some say...

Je weet toch wel hoeveel MHz die processor is? Merk mobo moet je ook kunnen achterhalen.. als er geen merk op staat, maar alleen een type, vul je dat type maar eens in in een zoekmachientje... geheid succes. Verder beetje info over alle harde waren in die schuit... met alleen K6-2 en JP5 kan niemand wat!!!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
Mijn K6-2-400 draait stabiel @500 (sneller kan mijn mobo niet). Houd je FSB op 100 Mhz, en ga klooien met de multiplier. Hitte is geen probleem mits je een goede socket 7 koeler hebt (zo een met een grote fan, niet zo''n pentium 166 smackding)

Verwijderd

dan zou ik de multiplier hoger zetten : en je hebt daar ong 10 "pinnetjes" >:), en die staat nu op je proc snelheid gedeelt door de fsb, en dan die gewoon per stapje hoger zetten . :7

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

DaRoot je neemt me de woorden uit de mond:)
We willen specs:
Wat voor mobo
Welke K6-2
enz enz.

EN mischien is het wel verstanding om nog een paar postings hier onder te kijken, er zijn nog een paar over het overklokken van de K6-2:
[topic=115248]
[topic=115036]
[topic=89023]
En als je de search gebuikt met: "overklokken K6-2" kom je er nog veel meer tegen, mischien heb je daar wat aan:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• BC3 Victim
VX-pro? Dat zou best eens een PCChips mobo kunnen zijn, is een ali chipset geloof ik..

oftewel prut.

Zoek eerst even uit wat voor mobo het excact is, staat wel op/in de manual als het goed is..

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 13:47 schreef DaRoot het volgende:
Je weet toch wel hoeveel MHz die processor is? Merk mobo moet je ook kunnen achterhalen.. als er geen merk op staat, maar alleen een type, vul je dat type maar eens in in een zoekmachientje... geheid succes. Verder beetje info over alle harde waren in die schuit... met alleen K6-2 en JP5 kan niemand wat!!!!
type : Na ja, ik had van hem gehoord pentium mmx new generation vx pro + chipset pci bus and isa bus ... i know it''s
Maar hij zegt het .

snelheid 266

• BC3 Victim
Hij staat nu op 3.2 v

Verwijderd

ehhhh is die met 3,2 volt niet kapot, aangezien ze voor 2,2 geschikt zijn en 2,4 echt ongeveer het maximum is (waar ik hem ook op heb staan) >:)

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 14:00 schreef triple--6 het volgende:
ehhhh is die met 3,2 volt niet kapot, aangezien ze voor 2,2 geschikt zijn en 2,4 echt ongeveer het maximum is (waar ik hem ook op heb staan) >:)
Hmmm kan zijn, ik heb eigenlijk geen idee, ik ben alleen met pentium bezig en niet met amd''s

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Dit is weer het zoveelste "hoe clock ik mijn processor over" topic.
Men moet de FAQ die mooi bovenaan het lijstje staat maar eens gaan lezen en leren de search te gebruiken. Bij voorbaat dank.
Pagina: 1