[BC3] Kan ik overclocken of niet?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik kan de snelheid van mijn computer opvoeren van 233Mhz naar +/- 266Mhz, maar mijn moederbord ondersteund niet meer dan 233Mhz. De bus snelheid gaat dan ook van 66Mhz naar 75Mhz en dat kunnen mijn grafische kaart en mijn geluidskaart niet aan volgens het programma Sandra.

Is dit dan al duidelijk dat het niet kan of is het toch nog wel mogelijk, de CPU heeft ook MMX.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gewoon proberen, en als je videokaart en dergelijke het niet trekken, dan merk je dat vanzelf >:) Mocht het niet werken, dan moet je bios effe resetten, en hoe dat moet staat in je handleiding.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik denk dat jij het wel ken.

maar of je pc het kan dat weet ik niet.

Verwijderd

Zou best wel mogelijk kunnen zijn als jij em op 75MHz FSB kunt krijgen. Inderdaad wordt je PCI dan 37.5MHz ipv. de standaard 33MHz dus loopt ie buiten de specificaties. Vandaar dus dat je videokaart of geluidskaart misschien raar gaat doen. Trouwens, je klokt ook je geheugen over (van 66 naar 75MHz) dus als je bijvoorbeeld 70ns RAM erin hebt zitten, gaat het misschien niet lukken.
Kan aan vanalles liggen, processor, IDE controller in de southbridge, PCI (video & geluid), RAM...