[BC3] v7700 dlx GTS opkrikken tot ULTRA!!

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

heb dus besloten om mn V7700Deluxe een beetje te modden en er een party van die heatsinks op te gooien..en een blue orb ertegenaan te gooien..maar mn vraag is, HEEFT DIT ZIN??!!

hoeveel preformance winst ga ik ermee maken..wilde eigenlijk de core op 230/240 hebben lopen en het geheugen op +-400..maar gaat dit lukken..

gebruik er by tha way zelf gemaakte heatsinks voor..heb iemand nog idea hoeik die ga bevestigen?? by tha regenboog zeiden ze: ''dubbelzijdige geleidende tape'', of heb hier iemand nog een idea...

thnx..

greetz!

Verwijderd

Om de heatsinks erop te doen: ik dacht dat Arctic Silver koelpasta + wat lijm altijd wel goed werkte

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 00:15 schreef Alain het volgende:
Om de heatsinks erop te doen: ik dacht dat Arctic Silver koelpasta + wat lijm altijd wel goed werkte
jep mee eens is beter als dat dubbel zijdig rotzooi ...

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 00:15 schreef Alain het volgende:
Heb je van Artic Silver Adhesive, is gewoon standaard zo te krijgen. Beter dan zelf te gaan prutsen met lijm en as...

Ik denk niet dat je veel verder komt. maar je levens duur is theoretisch beter.

})

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Hehehe hoe wil je van een 32 MB GTS een 64 MB Ultra maken? >:) (Ultra''s komen niet in 32 MB)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
<open deur>

natuurlijk wel de pasta in het midden en de secondelijm op de hoekjes van de koelrib. (en niet door elkaar heenmengen)...

</open deur>

imho, je kan enkele procentjes verwachten, de CPU is toch de bottleneck bij de meeste spellen. Warmte is niet de probleemveroorzaker bij het geheugen, maar signaalsterkte en timings.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Die GF2 GTS van mij wilde zonder gemod op 200/395 lopen....met blue orb en heatsinkjes met dubbelzijdige tape....220/400

Ik denk niet dat die sinkjes op je mem echt heel veel gaan uitmaken....misschien dat er met een brute airflow wat te doen is, maar dat ik bij mij ook zo. Die Thermal Adhesive is inderdaad lekker spul (al krijg je het daarna nooit meer los!!)

Ik denk dat je rustig kan vergeten het geheugen op 460 MHz te krijgen.

De coresnelheid op 200, 220, of 240 maakt bijna niets uit als het geheugen niet hoger komt dan 400!! Mem is bottleneck...echt niet de CPU!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

..en een blue orb ertegenaan te gooien..
?????

Volgens my zit er al een orb op...
:?:?

Verwijderd

nee man hij lijkt alleen op een orb.
Niet elke cooler met ronde coolribben is orb hoor :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ultra snelheden haal je niet. Die doet std 460 mem en 500-520 ge-oc-ed

Pro doet 400 std en 450-460 ge-oc-ed

Die van jouw doet dan 400 ge-oc-ed.

Dus meer Pro en niet Ultra :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

nee man hij lijkt alleen op een orb.
Niet elke cooler met ronde coolribben is orb hoor :)
Op die van my zit een ORB deze draait vrolijk :) rond...
8-)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* Plague heeft ultra.... >:) Is fijn! :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

De oc-baarheid heeft natuurlijk ook te maken met de timings van het geheugen (b.v. 3,5 ; 4 ; 5 ; 5,5 ns) Als je dus een gts hebt dan heb je langzamer geheugen dan een Ultra (3,5 ns) Dit maakt toch wel de grens :(

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 09:38 schreef GarBaGe het volgende:
Ultra snelheden haal je niet. Die doet std 460 mem en 500-520 ge-oc-ed

Pro doet 400 std en 450-460 ge-oc-ed

Die van jouw doet dan 400 ge-oc-ed.

Dus meer Pro en niet Ultra :)
Jep, ik heb een hercules GF2 Ultra en de gpu loopt standaard op 250 en het geheugen op 458. Als ik um oc dan krijg ik zonder moeite te doen op 280/500.
Het gaat echt niet lukken om van een GF2 GTS een Ultra te maken.

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 11 mei 2001 07:45 schreef unicorn7 het volgende:
imho, je kan enkele procentjes verwachten, de CPU is toch de bottleneck bij de meeste spellen. Warmte is niet de probleemveroorzaker bij het geheugen, maar signaalsterkte en timings.
Ja, dus gooi je het voltage omhoog en dus krijg je meer warmte maar loopt het wel weer harder...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op vrijdag 11 mei 2001 13:53 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Ja, dus gooi je het voltage omhoog en dus krijg je meer warmte maar loopt het wel weer harder...
Hoe gooi je het voltage omhoog dan van je videokaart?
Heb hier namelijk een GF2 van ASUS die op 235/390 goed draait, daarboven krijg ik artifacts. Core van de kaart wordt 34c m.b.v. Arctic Silver, standaard koeler nog. Ook heb ik nog heatsinkjes op de memchips, maar zonder Arctic. Welke lijm moet ik gebruiken om op de hoekjes te doen?

Verwijderd

Welk proggie kan het hoogste klokken? Want die standaard van de cd is niet echt hoog.

Want er komt binnenkort wat leuke heatsinkjes en koeler bij mij erop te zitten.
En ik denk dat het hoogste te laag is *D

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 11 mei 2001 15:33 schreef Phreak het volgende:

[..]

Hoe gooi je het voltage omhoog dan van je videokaart?
Heb hier namelijk een GF2 van ASUS die op 235/390 goed draait, daarboven krijg ik artifacts. Core van de kaart wordt 34c m.b.v. Arctic Silver, standaard koeler nog. Ook heb ik nog heatsinkjes op de memchips, maar zonder Arctic. Welke lijm moet ik gebruiken om op de hoekjes te doen?
Zie www.xbitlabs.com/video/geforce2-overclocking.html

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1