[BC3] hoe aluminium mooi te maken??

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een behuizing voor me versterker gevouwd van aluminium maar het aluminium ziet er niet zo heel mooi uit. hoe kan ik het beste hem weer mooi krijgen en alle krassen eruit?? moet ik hem polijsten?? en hoe doe ik dat makkelijk?? op m''n vaders werk staat wel zo''n slijpmachine met polijstrollen maar dan moet ik naar Utrecht en da''s zo''n gedoe, wij hebben thuis ook zo''n ding maar daar zit aan de ene kant zo''n rol en aan de andere nog om gewoon te slijpen maar die is in onbalans en die rol is niet goed. dat word dus met de hand.

[toevoeging]de rede dat ik dat hier plaats is omdat ik ook een case voor me pc wil maken van aluminium :)[/toevoeging]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je hebt ook zo''n hulpstuk voor op boormachien of dremel.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Met scotch brite (denk dat het zo heet):?
Dat is bijna hetzelfde als een schuursponsje
Gewoon een beetje opschuren (wel 1 kant op ) en dan wordt het wel netjes:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

niet schuren!!!!

gebruik brillo schuurspons eerst en dan polijsten met poetstol of als je veel tijd en kracht hebt met de hand, je kunt koper poest ook gebruiken maar als je het met de hand doet duurt het errrruuuugg lang
Alluminium oxideert wel, maar hoe glader het oppervlak hoe minder je er van ziet

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 23:51 schreef DaBuzzzzz het volgende:
niet schuren!!!!

gebruik brillo schuurspons eerst en dan polijsten met poetstol
:?

Verwijderd

Als de krassen niet te doup zijn zou ik hem polijsten met CIF (JIF) en een beetje water.
Goed schoonmaken en ontvetten met (was)benzine en dan aflakken. Het aflakken voorkomt dat hij weer oxideerd!!

8-)

• BC3 Victim
Kijk voor de gein eens bij een willekeurige motorzaak, daar hebben ze poetsmiddelen in alle smaken voor Aluminium en Chroom...

Ik heb zelf goeie ervarigen met Aluglim en Never Dull... Dat zijn wel de spullen om te gebruiken en niet eens al te duur...

Pagina: 1