[BC3] kabel rounden, ingesneden, boeit niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb net mijn ATA66 kabel geround, (stuk of 10 reepjes van gemaakt) en ik heb een enkele keer het koper gezien zeg maar. ik heb er gewoon isolatietape overheen geketst en tot nu toe nog geen problemen, in tegenstelling tot wat ik regelmatig lees met betrekking tot dit probleem...

ik deel het maar even mede :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

gesneden?? je kan die kabels met je nagels ook splitsen hoor.
maar hoe heb je ze bij elkaar gemaakt??
ik heb er gewoon t-wrapjest omheen gedaan

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Had ik gisteren ook gedaan met een ATA66, en daarna isolatie tape omheen geplakt, nog niet getest maar zal binnenkort proberen. Volgens mij heb je misschien net in een ground ader gesneden ipv een data ader en dan heb je dus flinke mazzel. Ik ga mijnes gebruiken voor CDR/DVDROM dus als er al snelheidsverlies zou zijn dan zou het toch minimalen gevolgen moeten hebben. Bij een standaard ATA33 kabel heb ik ook weleens 10x in een ader gesneden en geen problemen mee:). Heb je trouwens wel gebenchmarkt?|:(

• BC3 Victim
Nee ik heb niet gebenchmarkt, ik heb wel 5 gig van mijn C-schijf (ATA geround) naar mijn D-schijf (IDE geround) gekopieerd, en andersom, probleemloos en gewoon snel...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Het gaat ook niet om of het wel of niet werkt, maar of het performance verlies geeft. Als hij het niet doet, dan is je adertje kapot nl. en als hij crosstalk heeft wordt alleen de performance minder maar doet het nog steeds.

Het is allemaal IDE/ATA hoor, alleen de mode verschilt...