ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
THX
Verwijderd
Ik had een keer een 80mm fan op 5V (rood op rood) en dat ging wel goed hoorOp donderdag 10 mei 2001 17:24 schreef ubermaestro het volgende:
Een 80MM fan is idd moeilijk aan te sluiten, maare je moet zwart op zwart en rood op geel, ik had eerst rood op rood maar toen deed ie het pas toen ik hem aandraaide (net als bij prop vliegtui:(
Ik hoorde hem helemaal niet, dus ik vroeg me idd wel af of ie het deed. En ja hij deed het!
Casefans moeten juist op 7V, 12V zijn ze imo te rumoerig.
FF BTW: Waar staan die kleuren voor? Ik weet dat de beide zwarte kabels aarding zijn, en dat de gele en rode stroom zijn, maar welke is 7v en welke is 12v??????Op donderdag 10 mei 2001 20:31 schreef Vo0 het volgende:
[..]
Ik had een keer een 80mm fan op 5V (rood op rood) en dat ging wel goed hoor
Ik hoorde hem helemaal niet, dus ik vroeg me idd wel af of ie het deed. En ja hij deed het!
Casefans moeten juist op 7V, 12V zijn ze imo te rumoerig.
Verwijderd
zwart= 0 voltOp donderdag 10 mei 2001 21:18 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
FF BTW: Waar staan die kleuren voor? Ik weet dat de beide zwarte kabels aarding zijn, en dat de gele en rode stroom zijn, maar welke is 7v en welke is 12v??????
rood = 5 volt
geel = 12 volt
7 volt krijg je door de rode als min te gebruiken en de gele als plus
dus rood aan zwart(fan) en geel aan rood(fan).
Suc6
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Als je van boven op de aansluiting kijkt met het lipje aan de onderkant, zijn de aansluitingen van links naar rechts: GND ( - dus), +12 Volt, Rotation (dat tachosignaal dus)
Suc6
Uhm.. kan je dit doen bij een koeler die normaal op 12V loopt? Gaat die dan niet kapot?Op vrijdag 11 mei 2001 19:38 schreef eXhale het volgende:
of op 24v aansluiten met +12 en -12 van je atx connector
En waar zit trouwens die -12V (de +12V is toch de gele draad hè?)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als je het echt wil weten welke pin -24 is, hoor ik het wel.. ( beetje lui