[BC3] Waterkoeling: Hoe duur?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik las net een andere topic over de tempraturen van waterkoeling, en dat spreekt me wel aan. Mijn Duron 800 loopt nu op 950 en word nu idle 52 graden.

Ik wil dus misschien waterkoeling, maar kunnen jullie me een prijsoverzicht geven hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Waterblok=150
Pomp=50
Radiator=150 Sloop-radiator=25?
Slangen+klemmen=15
Reservoir=25

Op totaal 390 gulden kom ik zo.
Je kunt het altijd goedkoper maken... Geen reservoir nemen (zoals ik heb gedaan). Een radiator van de sloop halen. Een waterblok zelf maken kostte mij 5 gulden aan koper, een tientje aan van die tules en koppelingen.

Y'24

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Ik was 119 aan een dangerden blokkie kwijt, 4 tientjes aan wat koper om zelf een radiator te maken
30 voor pomp
30 voor tules + bochtjes + slangen
50 voor reservoir (zo een van nedcool) maar die kun je zelf maken van pvc

succes, waterkoeling rulez

Verwijderd

Mij kostte het zo''n 400 piek, maar dat is incl 172W peltier + voeding. En veel van de spullen die ik gekocht heb zijn nog over (boren, dremelaccesoires, hardsoldeer e.d. ook meegerekend in die 400 piek)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

blokje was gratis (homemade en gratis koper:))
pompje was 30 piek
radiator 25
reservoir 10 piek ofzo
en nog een paar gulden aan klemmen en slangen..totaal hiervan denk ik 15 piek

totaal dus ongeveer 80 piek..

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57

RvV

Tsja, goedkoop kan dus ook. :)

Y'24

• BC3 Victim
Hoe weet je dat hij precies 52 graden word? Hoe meet je de temperatuur? :? Met een thermometer dat begrijp ik, maar hoe weet je dat dat de core temp is? Ik bedoel, lijkt me vrij lastig meten, terwijl hij in je pc zit en aanstaat.

Rens

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 16:29 schreef Rensje het volgende:
Hoe weet je dat hij precies 52 graden word? Hoe meet je de temperatuur? :? Met een thermometer dat begrijp ik, maar hoe weet je dat dat de core temp is? Ik bedoel, lijkt me vrij lastig meten, terwijl hij in je pc zit en aanstaat.

Rens
ooit gehoord van tempsensoren op je moederplank?

Verwijderd

maar heeft ''t ook echt nut?

ik bedoel, hoe was je temp?
En hoe is het nu met de waterkoeling?

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
Op donderdag 10 mei 2001 16:29 schreef Rensje het volgende:

Rens
kijk op www.tweakfiles.com en zoek daar gewoon een programmatje die het meet

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Op donderdag 10 mei 2001 19:24 schreef jeroenbeekman het volgende:
maar heeft ''t ook echt nut?

ik bedoel, hoe was je temp?
En hoe is het nu met de waterkoeling?
zeker dat het nut heeft, geen tering herrie van fans en een stuk koeler, ik ging van 55 naar 25-30 (ligt aan de weeromstandigheden)

• BC3 Victim
Thnx, maar ik neem aan dat die tempsensoren niet standaard op mijn MoBo zitten. Of wel dan? Zoniet, waar kan je die halen, en wat kosten ze dan precies? *D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 12 mei 2001 20:24 schreef Rensje het volgende:
Thnx, maar ik neem aan dat die tempsensoren niet standaard op mijn MoBo zitten. Of wel dan? Zoniet, waar kan je die halen, en wat kosten ze dan precies? *D
Wat voor mobo heb je?
Meeste mobo''s zitten ze nl. wel op...
Je moet alleen de software hebben om ze uit te lezen (MBM)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:07
Ehrm, maakt die hoge prijs het nog waard, voor alleen een beetje herrie minder en wat betere cooling :?

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 20:29 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Wat voor mobo heb je?
Meeste mobo''s zitten ze nl. wel op...
Je moet alleen de software hebben om ze uit te lezen (MBM)
Ik heb geen flauw idee wat voor MoBo ik nu heb. Deze pc is van zo''n pc prive zeik project :r. Destijds geleerd dat we dat nooit meer op die manier doen. |:( Ik wist niet echt veel van hardware, ben nu begonnen me erop te oriënteren. Laatst me hele pc uit elkaar gehaald. gekeken wat voor processor e.d. erin zit. Ik weet alleen dus nog niet wat voor MoBo ik heb, ik haal hem binnekort nog wel een keer uit elkaar. Heb nu een zootje progjes gedownt die de temp meten. Kijk wel effe of ze werken.

Thnx.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hoe maken jullie toch die blokjes zelf!?

Ik ben wel een handige jongen :) maar HOE maak je zoiets?

Heb je een vrees ofzo?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb met koperplaat en zachtsoldeer zitten prutsen, en het is aardig gelukt.
Eerst een blokje gemaakt zonder een ''gangetje'' erin, dat ging best goed.
Toen een beter blokje gemaakt met daarin 3 lamellen zodat het water er een tijdje inblijft en overal doorheen loopt.
Het is wel lastig om hem goed dicht te solderen, als je hem te heet maakt vallen die lamellen binnenin weer om.
Na 2 mislukkingen lukte het mij de derde keer om alles rechtop te houden en nog waterdicht ook.
hij is vast niet zo goed als een dangerden oid, maar het heeft me niks gekost en de voldoening is best groot:)
(en hij doet het goed genoeg voor mij: celly633@997)
Pagina: 1