[BC3] Help AMD Thunderbird 800Mhz & Shuttle Ai61 Moederb

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe kan ik mijn AMD Thunderbird 800Mhz met Shuttle Ai61 moederbord van spacewalker overclocken ?

Want in de bios instellingen kan ik niets vinden over de multiplier of de snelheid van de FSB...

En Hardware-matig, m.b.v. jumpers, gaat ook niet want er staan geen op het moederbord !

Dank u.*D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

en in het mobo boekje?
of op de site van je mobo fabrikant
je kan altijd het schema van THG er bij halen en wat bruggen gaan kleuren op je proc.

www.tomshardware.com moet je daar ff zoeken

kleuren doe je met potlood, zoŽn vulpotloodje werkt het makkelijkst

• BC3 Victim
Dank je, maar wat bedoel je met : "bruggen gaan kleuren op je proc." ? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Hiro Shima bedoelt dat je de L1 bruggen moet verbinden op je processor :)

Zoek en gij zult vinden

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ll bruggen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Dank u, ik zal zoeken en ik zal vinden :)

Verwijderd

ff de FAQ leezen

• BC3 Victim
Ik heb het gevonden,

Ik zou enkele gesoldeerde bruggen moeten ont-solderen en enkele andere dicht solderen op mijn processor...

Maar dat is niets voor mij, ik ken mezelf :)

Ik mis de oude tijd waar je van een 33Mhz een 66Mhz kon maken door gewoon een jumper in te schakelen, warom maken ze het toch zo moeilijk, t''is te zeggen, omslachtig...

(8>

Verwijderd

het is heel makkelijk met een capabel mobo.
dan is het met een vulpotloodje ff de l1 bruggen aan elkaar kleuren (echt niet zo eng als het lijkt) en dan is het een questie van jumpers/dipswitches en/of BIOS

• BC3 Victim
Toch beter niet breken wat nog werkt (voor een jaar of 2 toch)....

Bedank voor jullie help guys...

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je moederbord in staat is om de MP te veranderen, hoef je niks te verbreken. Alleen maar de L1 bruggen te verbinden (potlood is het makkelijkst) en dan kun je overklokken...

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Dank u,

Dit topic mag met een gerust geweten gesloten worden...

See ya :D

Pagina: 1