Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BC3] Monitor in je kast 4" of 9"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik van plan om een monitor in me kast in te bouwen. Aansturing zie ik dan nog wel maar toch. Ik zoeken naar kleine monitoren.

Ik wil toch wel graag kleur. De eerste die ik tegen kwam was bij conrad. Een 4" TFT scherm. zie www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0206072630989405774&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=19546&TK_PAR/me 1202 DIUM=

Kwam ik een andere monitor tegen (zie http://www.ledos.nl/pc-factory/Monitoren9_Inch.html ) Hier stond toch wel een rare omschrijving bij. namelijk
9" SVGA monochroom beeldscherm . Even een vraagje hierover dus. SVGA en dan toch monochroom???

Maar welke zou jij als ''kast-aanpasser'' (vernederlandsing) kiezen en waarom? Eventueel een andere monitor kan natuurlijk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm eerste link werkt wel maar link tekst gaat een beetje raar. Komt misschien door die haakjes in de link.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:32
Die 9" is wel een svga scherm, maar zwart-wit. Staat ook paper-white achter.

Ik zou voor die 9" gaan, dan kan je wat beter tekst lezen.

What a fine day for Science! | Specs

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50
SVGA zegt alleen iets over de resolutie. In dit geval 800x600.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In je kast....

en dan kom je met 2 linken van monitoren die in ieder geval niet in mijn bigtower passen...

Hoe had je dat in gedachte?

Overigens: die Conrad is een PAL monitor:
Resolutie (pixels) 383(H) x 234(V)
de andere is wel een SVGA:
max. resolutie 1024x768 (interlaced).

De laatste heeft dus als maximale werkresolutie 800x600...

Maar hoe je dat gaat inbouwen?

Ik vind dit een VEEL mooiere oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~unicorn7/tweakers/slotmonitor.jpg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Die 4" moet wel passen denk ik. Haalt behuizing weg en maakt hem mooi in je kast. Breedte van het schermpje is rond de 15cm. dus dat moet makkelijk passen (in idergeval wel in de breedte van mijn bigtower.

Ik was dus eigenlijk van plan om ook m''n snes in te bouwen. Ja alleen nog maar plannen maar een keer als ik tijd en geld over heb.

Dan m''n snes hier standaard op aansluiten en ook een mogelijkheid om je pc beeld hier op te switchen. Eventueel een apparte aansturing om hier op filmpjes te laten draaien. Eventueel een aantal dingen zoals bv winamp of iest dergerlijk maar dan wel in leuke kleur en niet zoals op een lcd schermpje.

-- edit --

Die TFT 4" heeft als Beeldgrootte (zichtbaar) 80 x 60 mm dus het schermpje zelf zal niet veel groter zijn. Printplaten die er bij /aan zitten natuurlijk wel maar die kan je altijd aanpassen. >:)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:53 schreef unicorn7 het volgende:
In je kast....

en dan kom je met 2 linken van monitoren die in ieder geval niet in mijn bigtower passen...

Hoe had je dat in gedachte?

Overigens: die Conrad is een PAL monitor:
Resolutie (pixels) 383(H) x 234(V)
de andere is wel een SVGA:
max. resolutie 1024x768 (interlaced).

De laatste heeft dus als maximale werkresolutie 800x600...

Maar hoe je dat gaat inbouwen?

[afbeelding]
kan die CDrom-speler nu nog wel open ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 14:53 schreef unicorn7 het volgende:
In je kast....

[afbeelding]
Kijk dat bedoelde ik dus ook zoiets dergelijks. maar kon niet de juiste monitor/scherm hiervoor vinden dus. Dan maar een TFT met PAL aansluting..

-- edit --

voor specificatie vaan beelscherm e.d. die 4" dan zie http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/700000-799999/751936-sp-01-en-Farbmonitor_VM2003.pdf

is dus wel pdf e.d. op blz 10 staan beeld eigenschappen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die Target bij Ledos lijkt mij een CRT (beeldbuis) en geen LCD/TFT monitor. Gewoon zo''n monitor die ze vroeger in de supermarkt hadden, maar inmiddels voor TFT vervangen hebben...

Als die SlotMonitor niet verkrijgbaar is in Nederland, dan zou ik voor die Conrad gaan. Nadeel is de lagere PAL resolutie, maar voordeel is goedkoop Dualmonitor met een Geforce2MX + mogelijkheid voor koppeling aan een ander PAL/Video [SNES/PSX/VCR] apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/751/M1/751936M1.JPG

Overigens, mocht je je afvragen of die monitor wel groot genoeg is:
Maak een printje van je buroblad op het formaat 4" (4 x 2.54 = 10.16cm) -> zichtbaar = 80 x 60 mm
Mij lijkt het niet echt werkbaar, wat wil je erop doen?

Overigens is een eind boven je budget, maar wel met een stuk groter werkformaat:
Iiyama TFT 3815U 15" FL 1370,-

Ok, je wilt dus je SNES erop aan wilt sluiten... Tsja, als die gewoon een PAL Cinch/S-VHS aansluiting heeft, en geen RGB, dan lijkt me niks overblijven dan die Conrad.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb hier een 8" kassamonitortje staan die ik op mn server aan heb gesloten. Het werkt goed alleen ik kan niet hoger dan 640*480 maar wel 32bit. en nog een nadeel is dat er een hele lange kap omheen zit

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 22:53
http://www.caltronind.com/products/openframe_monitor_models.htm

Als je bij google zoekt naar small lcd vga, dan komt er volgens mij een hoop bruikbaars langs.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1