[BC3] Is dit goed voor mijn CPU wat ik gekocht heb?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Super Orb (socket A)
The Core by CPUfx -> Coper Spaces DTS-400 (AMD) 10.00<br>

Besteld bij de oc shop. Is dit goed genoeg om mn proc een beetje over te klokken?
Verder had ik al gelezen dat je de multiplier kon unlocken met die potloopstrepen op l1 (correct me if i''m wrong plz).

btw, hoe moet ik met mn msi bord nou de vcore hoger krijgen dan 1.85?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Euh? Zoals ik het lees koop je een Super Orb, en een TheCore cooler?

Zoja wat moet je met 2 coolers?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Dude The Core is een active heatsink van Alpha

• BC3 Victim
[/quote]
The CORE is the first active heat sink from CPUfx Inc. a massive 3" 1lb cube of CNC machined aluminum, for the worlds best Overclocking heat sink. Designed to take A PIII down to 19c with a peltier and tame the hottest running T-Bird on the block @ 42C under 100% CPU usage. Maximum airflow is achieved with a built in air dam. No loss of CFM with our configuration. Massive 3" Cube of Solid Aluminum only 500Grams!!! . With a option including the MESA III and DTS-400 (Coper Shim for Intel or AMD). A full Arctic Silver II tube (3 gr.) included.
[/quote]

ik zie nergens staan dat er een fan bijzet, zoja dan heb ik er tenminste eentje voor mn volgende proc. :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

the core is zwaar jammer in prijs/prestatie... eerst veel reviews lezen voor je een cooler koopt, en ik hoop ook dat je niet een SOrb en een core hebt gekocht (allebij niet echt qua prijs/prestatie) en heb je natuurlijk niet veel aan:?
en voor MSI moet dus wat gesoldeert worden, weet niet wat bij dat bord

• BC3 Victim
ok dus als ik het goed begijpr hoef ik daar dus geen koeler meer op te doen.....
ben weer lekker dom bezig.
wie heeft er ervaring met dat ding?

Verwijderd

Op TheCore moet dus wel nog een cooler.

• BC3 Victim
toch dus...
heb tocg genoeg koeler(tjes) hier liggen....

Allemaal bedankt voor de info. :)

Verwijderd

Da''s lachen een SuperOrb op een ''The Core'' zetten. Graag pics als je het voor elkaar hebt gekregen :9.

Als je goed kijkt bij de oc-shop zie je hoe ze een fan op die ''the core'' hebben gezet.
Andere (betere maar luidruchtigere) alternatieven vind ik Swiftech MC462-BA en de GW WKB38.
(en bij SuperOrb staat not available;))

Verwijderd

zullen we ff heel snel ook het verschillen naar vooren halen tussen fan heatsink en cooler...
fan is dat ding dat ronddraait heatsink is dat metalen geval en cooler is de combinatie
JA? dus geen cooler op je CoreFX maar een FAN
enehh lees echt de volgende keer ff wat reviews

Verwijderd

Sorry HiroShima, maar als ik naar een zaak ga praat ik over cooler. Hey heb je nog een casecooler enz.

Maarja er zit wel wat in :)

• BC3 Victim
dan haal ik toch die fan uit mn superorb en zet die op mn heatsink

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 09 mei 2001 14:09 schreef iFc-Freaky het volgende:
Sorry HiroShima, maar als ik naar een zaak ga praat ik over cooler. Hey heb je nog een casecooler enz.

Maarja er zit wel wat in :)
Maar het is toch echt een casefan hoor. :)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:11 schreef siggy het volgende:
Dat kan niet..... |:(

• BC3 Victim
en waarom dat niet?

Verwijderd

Kijk maar is hoe een SuperOrb gebouwd is. Dan zul je het wel snappen.

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:11 schreef siggy het volgende:
1. zonde van het geld
2. zonde van je moeite
3. wel een pietepeuterig fannetje
4. ''k zou er echt een grotere fan opzetten
5. past dat wel (denk ''t niet)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Kijk maar eens naar een plaatje van een Superorb... die fans (zitter er 2 in) zitten er helemaal ingebouwd, en zijn rond dus, zonder 4kant stukje omheen zegmaar.
Je kan ze wel eruit halen, maar je krijgt ze nooit goed op je TheCore Heatsink..
Je kan beter even een Delta Fan erbij kopen, tjsa, het kost je weer fl 30/40 meer, maar probeer die superorb nog ff te cancelen, daar heb je dus niets aan..

[edit: meer mensen met ''t zelfde idee om dit te posten dus :P toen ik op reply drukte stond die van freaky er dus ook nog niet..]

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_superorb.gif

Kijk nou ff goed joh, ik haalm die foto van de zelfde website als dat jij hem besteld hebt
|:(

• BC3 Victim
okidokie
"roger that"
"affirmative"

welke delta fan dan?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 17:18
De fan van de superorb zit er binnenin, die kun je niet even op een heatsink schroeven. Zoek anders een 8 cm fan en maak een soort trechter waardoor je de lucht naar THe Core leidt. Dat is lekker stil en koelt erg goed.

Verwijderd

Kijk goed...
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_TheCorefan.jpg

Chrome orb met zo''n fan zelfde als een superorb er in!
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_ChromeOrb-socketA.jpg

(gaat niet passen dank ik)

• BC3 Victim
Delta AFB-60HP of
Delta AFB-60MP of
Delta AFB-80HP of
Delta AFB-120HP
geld genoeg, jullie zijn de experts, dus zeg het maar :)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:33 schreef siggy het volgende:
Delta AFB-60HP of
Delta AFB-60MP of
Delta AFB-80HP of
Delta AFB-120HP
geld genoeg, jullie zijn de experts, dus zeg het maar :)
Kan je zelf niet denken ofzo? Sorry hoor.
Maar op die TheCore past een 60 mm fan. Dus dan zou ik een AFB-60HP erop doen. Maar als je een beetje kan knutselen zou ik een AFB-80HP erop doen. (moet je wel zo''n trechter maken.) Maar je zal vast wel niet kunnen knutselen...

Verwijderd

Mijn rekeningnummer is 3704.54568

Die HP fan maakt een stuk meer herrie dan die MP fan maar koelt wel beter!

• BC3 Victim
jawel hoor....

Verwijderd

Hp=46Db & RPM of 6800
Mp=28Db & RPM of 4250
AFB-60 is 6 bij 6cm en die past op de core!

Delta AFB-60 MP is de beste keuze...

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 14:40 schreef Little_Horn het volgende:

Delta AFB-60 MP is de beste keuze...
Das jouw mening. HP is wel beter maar maakt meer lawaai.

• BC3 Victim
allemaal zeer hartelijk bedankt.

in het vervolg zal ik wat slimmere vragen stellen...

Verwijderd

en ziggy wat/welke koop je nu?
toch maar de Swiftech MC462-A with Delta AFB-80HP fan..?

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_MC462.jpg

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Inderdaad, je moet wel zelf ook even nadenken natuurlijk.. Hier is hoe ik het heb gedaan:

Ik wilde een koeler kopen, en liefst een die echt goed koelt, zodat ik mijn Duron 800 Mhz (AMCA op 2e regel, Z als 1e karakter op de derde regel) eens flink op z''n donder kan geven.

Op Overclockers.com vond ik dit artikel, waarin een grote test staat van een aantal verschillende koelers. Ik las daar ook deze review van de Swiftech en wist toen dat als het op luchtkoeling aankwam, dit het ding was om te kopen als ik puur naar koeling keek.

Ik heb nog even goed nagedacht over de herrie, want die maakt dat ding nogal. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik dan wel een potmeter zou gebruiken om de fan op die Swiftech wat minder sap te geven, zodat ie wat stiller zou zijn als ik bijvoorbeeld tekst zit te verwerken.

Voor mij is het dus de Swiftech geworden, maar je moet gewoon nadenken over voor welk doel je de koeler wil gebruiken, wat eventuele nadelen voor jou betekenen en hoeveel je er voor over hebt.

edit:
typo

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik wou ook the core halen maar als je dan reviews gaat zoeken en niet zonder twijfel geloofd wat oc-shop zegt neem je hem niet, hij schijnt dus gewoon te zuigen...hij is niet voor nix van 255 naar 155 gegaan...ik heb nu voor 120 piek een alpha pep66t erop en die is zeer goed getest en hij blijkt hier ook zeer goed te doen...

Con: lees voor je koopt >:)
Pagina: 1