Toon posts:

[BC3] Natriumhypochlorietoplossing stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft toevallig nog wat 3% natriumhypochlorietoplossing staan. Dat zou de ideale anti-alg en anti-andere beestjes in m''n waterkoeling zijn.

Alleen, natriumhypochloriet in vaste vorm is nogal explosief, en in oplossing is het volgens mij ook nog aardig instabiel (kwa ontleden dus, niet kwa ontploffen).

Kan iemand hier z''n licht over laten schijnen?

Verwijderd

De grap van het spul is dat het inderdaad langzaam chloor af geeft. Wordt je niet blij van, dat spul is redelijk corosief.
Verder wil je wel heel zeker zijn dat je niet ergens per ongelijk zuur in je systeem krijgt want dan verschuift het evenwicht bliksemsnel naar het vrijgeven van Chloor :-)
Als ik jou was zou ik dus mooi gedemineraliseerd water nemen en dat geregeld vervangen. Dan zou je geen last moeten hebben van aanslag.
Bas

Verwijderd

Mhhh what about de zwembad oplossing, gewoon een paar drupjes huishoud chloor in het water..? Ik heb eigenlijk geen idee hoe agressief een water/chloor oplossing op koper reageert. Maar als mensen er in mogen zwemmen moet het nogal meevallen.

Een andere mogelijkheid is misschien ammoniak. Maar da''s ook agressief.

Keukenzout zal niet werken. (De zee stikt van de algen..)
mmhhh...

Dit klinkt misschien heel stom.. maar een paar drupjes blauwe dreft ..? Daar zit d''een of andere anti-bacterie stof in.

:) Je kunt ook nog overwegen een glazen sluisje te maken en een low power klystron (10 watt of zo) alle beestjes kaopt te laten stralen. Nog ergens een oude radar bak liggen misschien ??

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Waarom niet gewoon 10-25% koelvloeistof en de rest demi-water ?

One of the animals has left its cage today.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
omdat de koelcapaciteit dan flink achteruit gaat, en hij heeft met zn 172W peltier alles nodig wattie kan krijgen.
DaBit: je mag wel wat Waterwetter van me hebben als je de verzendkosten betaalt?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Anti-alg UV lamp halen bij de dierenspeciaalzaak. Daarmee het water belichten.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, okee, natriumhypochloriet ontleed dus ook. Jammer.

low-power klystron? Hmm, is een 300kW magnetron ook goed? >:)

Zal toch wel waterwetter of koelvloeistof gaan worden dus.

Verwijderd

CuSO4

Verwijderd

Als je een blacklight mod maakt, heb je met de uv-straling meteen je algen te grazen. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als het alleen maar om algen gaat. koop dan van die alg-kill troep voor in de vijver/het aquarium. volgens mij waren er korreltjes en vloeibaar spul voor.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
1) natriumhypochloriet oplossing is gewoon bleekwater.
2) natriumhypochloriet is NIET explosief (alleen chloraten en perchloraten zijn explosief).
3) Ik zou dit NIET gebruiken als koelmiddel

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
CuSO4 is ook een goede anti-alg, anti-bacterie, antie-levend?
Hmmz, dat spul heb ik ook nog wel liggen. Gelijk blauw water...

Over die vijver-anti-alg: ik ken een paar mensen die een vijver of aquarium hebben, waarvan de meeste wel eens dat spul gebruikt hebben. Het schijnt te werken, maar niet lang. Dus dan moet je ook aan het bijvullen blijven. Met chloor dus idem dito.

Tsja, alg is hardnekkig, bacteriegroei ook, en dat vijver/aquariummiddel mag niet te agressief zijn ivm visjes en plantjes.

Kopersulfaat of koelvloeistof is een oplossing waar ik niet mee naar om hoef te kijken.

• P5ycho
DaBit: ICQ me ff, me mail proggie is net gestikt in zichzelf.

Verwijderd

Topicstarter
ICQ-en zal lastig gaan zonder ICQ...
Nog maar een mailtje sturen dan?

• P5ycho
doe maar :P

Verwijderd

Hee,
Nicotine....

Week een pakkie Zware Van Nelle in je water voor een dag... is een landbouw gif van oudsher.

Enneh.. aamgezien UV lampen worden gebruikt voor groen groei lampen, lijkt me dat die algen enthusiast zullen reageren op een Blacklight .. :+

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 13:32 schreef DaBit het volgende:
Hmm, is een 300kW magnetron ook goed? >:)
lekkere magnetron >:)

Verwijderd

Mhhh je kunt een Magnetron pijp wel gebruiken, als je die een paar seconden per uur gebruikt. Maar dan mis je weer de meeste algen.. mhh..

Tsjah.. het blijft inderdaad bij koelvloeistof, tenzij d''r nog es een Radar bakkie opduikt. Op de rommelmarkt op het Waterlooplein hier zie je ze nog wel eens. (Of zag eigenlijk..)

Ik geloof zelfs dat m''n broer nog wel een paartje 9Ghz Klystrons heeft liggen op zolder.... (Nee, er zitten geen registers in.. bitjes kunnen ze niet verwerken :P )

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 15:58 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

lekkere magnetron >:)
Zeker een magnetron per ongeluk meegenomen uit het Hilton hotel laatst... ??
;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:59 schreef Hooi het volgende:

[..]

Zeker een magnetron per ongeluk meegenomen uit het Hilton hotel laatst... ??
;)
:? :? :?
Ik heb iets gemist geloof ik.

Nee, die magnetron ligt nog bij een collega van me op zolder. Daar ligt-ie op een plank, en zo''n 50cm eronder hangt een sleutel als een heliumballon aan een touwtje richting die magetron. Maf gezicht. Een erg sterke magneet dus.

Maar om eerlijk te zijn heb ik liever een chemisch goedje ipv klystrons, magnetrons, UV-C buizen, etc. Bovendien weet ik uit ervaring dat plastic niet zo blij is met UV-C (een rood blokker-speelgoedkrat is binnen een half uur best wel bleek) en microgolfstraling.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op woensdag 09 mei 2001 12:26 schreef Hooi het volgende:
Keukenzout zal niet werken. (De zee stikt van de algen..)
Keukenzout zou wel kunnen werken. Als je er maar voldoende in gooid zal geen organisme er in kunnen leven. De osmotische waarde is dat te hoog. Alles wat er in probeerd te leven verdroogd meteen. Werkt ook erg goed met gezouten vis.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Een beetje gif dus....

(300Kw, een huis tuin en keuken apparaat is tot 1000 watt of zo. Met 300KW maak je dus eten voor een heel hotel tegelijk..)

Je kunt kijken naar formaldehyde e.d., maar alle sterke giffen zijn moeilijk verkrijgbaar, en met reden.

Alleen etherische olien ontsnappen er een beetje aan. Zo kun je bijvoorbeeld Nootmuskaat olie (Nutmeg) zo los kopen. Neem 5 tot 10 druppels en je bent verleden tijd met een beetje pech..

Lost natuurlijk weer niet op in water.

Conservering stoffen.... als je een kennis hebt bij de chemische kant van de levensmiddelen industrie misschien..?

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 16:06 schreef DaBit het volgende:

[..]

:? :? :?
Ik heb iets gemist geloof ik.

Nee, die magnetron ligt nog bij een collega van me op zolder. Daar ligt-ie op een plank, en zo''n 50cm eronder hangt een sleutel als een heliumballon aan een touwtje richting die magetron. Maf gezicht. Een erg sterke magneet dus.

Maar om eerlijk te zijn heb ik liever een chemisch goedje ipv klystrons, magnetrons, UV-C buizen, etc. Bovendien weet ik uit ervaring dat plastic niet zo blij is met UV-C (een rood blokker-speelgoedkrat is binnen een half uur best wel bleek) en microgolfstraling.
sorry, dat was een beetje flauw maar ik kon het niet laten :)

En ik zou ook niet beginnen met dingen als straling... Je mag ten 1e wel oppassen met je eigen gezondheid (algen gaan er niet voor nix kapot aan) en je krijgt al genoeg straling van je computer (beeldbuis vooral).
Bovendien kan je computer er denk ik ook niet goed tegen... ze beschermen de electronica van sattelieten ook niet voor nix tegen straling :)

Verwijderd

Ja,
roentgen (Sorry, US toestenbord hier) en nucleaire straling :P

Van een 10 watt radar buisje krijg je nix hoor, de gemiddelde GSM is gevaarlijker.

En nogmaals, algen houden van UV licht. Dat gat in de Ozon laag veroorzaakt juist algen groei, omdat de harde UV-C wordt weggefilterd door het water, en er blijft UV-B over. Die algengroei zal exploderen !!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

Nicap

Tsssk....

Pobeer anders eens Formaldehyde als vloeistof. Wel verdund natuurlijk. Daar gaan die baterien ook wel van dood. Of het de slangen en zo aantast kan ik je zo 1.2.3. niet vertellen, maar algvrij ben je dan zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Van een 10 watt radar buisje krijg je nix hoor, de gemiddelde GSM is gevaarlijker.
Ehm, van 1W @ 18GHz kun je best wel impotent worden, en da''s bijna nog erger dan dood.

Formaldehyde, hmmm. Ook al een oplossing.
Pagina: 1