Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Hallo allemaal,
Heb gisterenavond eens geprobeerd om mijn Duron 800 te overclocken...
Dus: kast open, met potlood heel voorzichtig bruggetjes dicht.
Toen de koeler er weer op (Zo''n chrome orb
), hij floepte achter de haakjes weg terwijl ik zat te kutten. Dat klonk een beetje beroerd (hier dus misschien de dye beschadigd?). Tweede poging ging goed, koeler zat er weer op.
Compu aan --> niks, nada, null komma null.
Het leek eropt dat het bios iets doet (checkt CD-ROM spelers enzo), maar verder niks. Geen beeld, geen HDD activiteit en mijn numlock knoppie doet niks...
Wat me opviel was dat ik geen thermal grease had, maar onderaan de koeler een soort plakkertje (geel) die netjes ingesmolten was en waar precies de dye in paste... zou dit een probleem kunnen zijn, omdat je de CPU er weer net een tikkeltje anders op terugzet?
Aan de andere kant, als ik ''m geroosterd heb, dan zou ie toch niet direct moeten falen? Zou ''ie toch een seconde of 10 moeten uithouden (dus initieel wel beeld!).
Kan het ook zijn dat mijn videokaart naar de klote is? Dat ie daarom niet verder boot maar verder in orde is?
Graag wat tips. Dan kan ik vanavond weer gaan proberen...
Oja, het is dus een Duron 800 op een ASUS A7V pro, 256 Mb 133 MHz en een Geforce 2mx.
In ieder geval bedankt voor eventuele tips !
Pim
Heb gisterenavond eens geprobeerd om mijn Duron 800 te overclocken...
Dus: kast open, met potlood heel voorzichtig bruggetjes dicht.
Toen de koeler er weer op (Zo''n chrome orb
Compu aan --> niks, nada, null komma null.
Het leek eropt dat het bios iets doet (checkt CD-ROM spelers enzo), maar verder niks. Geen beeld, geen HDD activiteit en mijn numlock knoppie doet niks...
Wat me opviel was dat ik geen thermal grease had, maar onderaan de koeler een soort plakkertje (geel) die netjes ingesmolten was en waar precies de dye in paste... zou dit een probleem kunnen zijn, omdat je de CPU er weer net een tikkeltje anders op terugzet?
Aan de andere kant, als ik ''m geroosterd heb, dan zou ie toch niet direct moeten falen? Zou ''ie toch een seconde of 10 moeten uithouden (dus initieel wel beeld!).
Kan het ook zijn dat mijn videokaart naar de klote is? Dat ie daarom niet verder boot maar verder in orde is?
Graag wat tips. Dan kan ik vanavond weer gaan proberen...
Oja, het is dus een Duron 800 op een ASUS A7V pro, 256 Mb 133 MHz en een Geforce 2mx.
In ieder geval bedankt voor eventuele tips !
Pim
Ik had m''n p3 eerst ook te ver overgeklokt, toen wilde hij niet booten (soortgelijke symptomen). Ik heb hem een paar uur af laten koelen en daarna meteen het bios in gedoken, wat lager geklokt en hij draait weer mooi (helaas 720 ipv de 750 die ik wilde)
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
kweenie hoor, maar als je goed leest zie je dat ik helemaal niet aan het werkelijke overclocken ben toegekomen....Op woensdag 09 mei 2001 12:17 schreef Tarin het volgende:
Ik had m''n p3 eerst ook te ver overgeklokt, toen wilde hij niet booten (soortgelijke symptomen). Ik heb hem een paar uur af laten koelen en daarna meteen het bios in gedoken, wat lager geklokt en hij draait weer mooi (helaas 720 ipv de 750 die ik wilde)
toch bedankt voor je leuke
groetjes
Pim
Ja of met wasbenzine (eigen risico)
Concrete Loop Watercooling
gummetje werkt goed
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Pagina: 1