De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
mijn TB700 op mijn AK33 loopt momenteel lekker op 770, maar doordat ik alleen de fsb kan aanpassen gaat alles sneller draaien ook PCI en geheugen bussen. En of dit zo goed is weet ik niet, daarom ben ik op zoek naar een aparaatje a la http://www.tweakers.net/nieuws/16744 waarmee ik multiplyer kan aanpassen(fsb en voltage mag ook maar hoeft niet). In de tijd van SLot A proc waren deze dingen iedere computer shop te koop, maar voor de Socket A kan ik er geen vinden. Ook niet in de pricewatch!
Grtz. Mark
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Vond net dit pffff SoftFSBOp woensdag 09 mei 2001 10:21 schreef borgdavile het volgende:
mijn Aopen AK33 ondersteunt geen multiplyer instellingen! Alleen de fsb kan ik op 100/110/115 zetten en dat was het dan! Voor zover ik weet dan!
Probeer het maar ff Kun je je FSB mee veranderen is WIndows volgens mij
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
de fsb is niet zo''n probleem die kan ik aanpassen in het bios. Als ik die op 115 zet dan draait ie redelijk stabiel op 800Mhz. Maar het geheugen en de pci bus enzo die staat dan veel te hoog. En dat wil ik niet. Ik wil de multiplier kunnen aanpassen.Op woensdag 09 mei 2001 10:27 schreef Commander_Data het volgende:
[..]
Vond net dit pffff SoftFSB
Probeer het maar ff Kun je je FSB mee veranderen is WIndows volgens mij
ik kan mijn tbird nu oc-en door 7x115=800! Maar dan verhoog ik alleen de fsb en das niet goed. Geheugen draait dan op meer dan 150Mhz.!
Wat ik eigenlijk wil is: 8x100=800 of 8.5x100, en mischien zelfs 9x100=900!
dus als ik hem unlock dan bereik ik toch nix. Ik wil hem wel unlocken, maar wat heb ik eraan, moet gewoon zo''n ding hebben om ertussen te zetten of een ander mobo? of heb ik onglijk?
grtz. Mark
Lees dan eens goed!! schaam jullie! hij heeft een AK33, dus unlocken kan wel, maar daar berijk je niets mee, want je kan toch geen multipliers instellen op dat bord.
SoftFSB hoef je ook niet mee aan te komen, aangezien hij NIET wilt overklokken met de FSB, aangezien het geheugen enz. dan veel te hoog loopt.
Maar helaas, ik zou ook niet voor je weten waar je zo''n GFD voor je socket A kan halen, tenzij je even naar japan gaat
Er is nog wel een mogelijkheid, dan moet je ook met je L7 en L6 bruggetjes aan de slag, ik weet er het fijne niet van (search?) maar je moet dan eerst het één en ander doorkrassen (die bruggetjes dus) en dan kan je ze weer inkleuren, en de multiplier naar behoefte instellen, zelfs op jou AK33!
Ander mobo lijkt me een beetje overdreven.... koop dan ''n duron 900 ofzodus als ik hem unlock dan bereik ik toch nix. Ik wil hem wel unlocken, maar wat heb ik eraan, moet gewoon zo''n ding hebben om ertussen te zetten of een ander mobo? of heb ik onglijk?
Maarja, die 700 gaat ook nog wel even mee hoor.
En je kan dus die andere methode proberen, zoals ik al zij..
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
even voor de duidelijkheid, als ik deze bruggen die hier staan aangegeven verbind dan zou ik hem zo op 1000Mhz. kunnen laten draaien, hoe stabiel dit is vraag ik me af. Ik kan nl. nog steeds geen voltage tweaks doen of is dat niet nodig?Op woensdag 09 mei 2001 15:59 schreef Chemist het volgende:
Kijk hier eens naar ....
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Er zit een risico aan, bij het doorslijpen van die bruggen, dat lijkt me ook niet al te fijn, dus houd even 180 gulden in de achterzak voor een nieuwe duron 800 ofzo voor het geval dat...
Dat was dus dat plaatje|:(
Black & decker,
stanley mes,
schuurpapier,
zaagje,
klein dremel-slijpschijfje..
de cpu werkt wel (zou je niet zeggen)!
Ik deed 1,5 uur over één bruggetje, maar ik kan ze ook netjes weer sluiten dus....daar gaat het om