[BC3] 2case fans naast zalman, blazen of zuigen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een Antec 1030 kast met twee 80mm fans. Mijn zalman gaat er vandaag op, maar ik ben bang dat de fan niet gaat passen in mijn antec. Ik kan er wel 1 of 2 80 fans naastzetten.

Moeten die dan blazen of zuigen ? Of is 1 fan genoeg en kan de andere vooronder in de kast gaan zuigen ?

Moet een AXIA 1Ghz@1.4Ghz gaan koelen.. >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
De beste manier is gewoon experimenteren. Ik kan wel allemaal theoretische verhalen ophangen, maar de luchtstromen in een kast zijn te complex om even een oordeel over te vellen. Vaak is een ventilator rechtstreeks op een koelblok is geplaatst, zuigend het beste, maar case-fans die op een afstandje staan, zijn bij mij althans blazend het beste.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BC3 Victim
Hmm ik zie dat ik wat dingen los kan halen..die fan gaat wel passen...dan maar 1 zuiger ernaast.. :)

en dan een blazer onderrin.. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

He, laat je ff weten hoe die het doet??

• BC3 Victim
Als die apen van TNT express nou eindelijk eens aanbellen en dat ding geven...wacht al 3 weken ofzo.. :(

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 13:24
1 fan blazen en de ander zuigen krijg je een grotere lucht stroom

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euhm, ff offtopic,
maar waar heb je die zalman vandaan
en hoeveel kost ie, want hij de specs zijn wel erg aantrekkelijk

• BC3 Victim
www.space-promotion.nl

vandaag nog niet binnen gekregen...grrmbl..als het goed is is ie maandag op de rembours gegaan.

Hopelijk morgen dan..

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

thxs :0

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

+delta 80 HP
maak dat ding geen herrie?
of is het alleen de 60 versie die herrie maakt?

• BC3 Victim
nee je moet voor de koelkit gaan. Daar zit een eigen fan bij en die is gewoon erg stil.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou er een Papst 120mm opzetten. Die is stil, en verplaatst veel meer lucht. En dan gebruik je die 2 80mm koeler om de warmte uit je kast te verwijderen. 1 80mm achter de CPU, en eentje voor onderin als in take ofzo.

maar ik ben het met Uni. creations eens, dat je gewoon eens moet expirimenteren. Want vaak is iets wat in theorie goed werkt, in de praktijk niet zo doeltreffend.

Geen inspiratie

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik wilde eigenlijk ff weten hoe het afgelopen is en hoe je het hebt opgebouwd. Heb zelf een xp 1800+ en zit te wachten op de cnps 6100cu van Zalman om die erop te zetten en heb ook die Antec 1030 kast dus is voor mij wel handig om te weten. Of mail 't me ff...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

Exirion

Gadgetfetisjist

[/oude koe]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.