[BC3] yeah baby yeah! 600mhz geen taboe meer :)

Pagina: 1
Acties:

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
zeer netjes... :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
eindelijk weer naar de 600mhz voor mij :P
heb l2 latency op 0 gezet, nu ben ik Prime 95 Torture test aan het draaien tot morgenochtend 07.00 uur >:), issie dan stabiel alsie niet vastloopt?

zou wel :9~ zijn

temps zijn nu (dus full load):
system: 30c
cpu: 31-32c

krijg deze week nog arctic silver II, dus die temps gaan nog dalen :P :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
tnx :)

maar wil toch nog ff antwoord op mijn vraag:

als ik tot morgenochtend Prime95 torturetest laat draaien, issie dan stabiel?

draait btw vanaf 21.30 uur

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als hij morgenochtend nog draait wel ja.

Kijk eens of hij rekenfouten maakt.

Verwijderd

umhh je moet de Selftest draaien, duurt hier op 1Ghz 16 uur....

• BC3 Victim
selftest? waarom niet torture? klinkt veel zwaarder >:)

edit:
typo

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

He hooi. Heb je een volt mod gedaan ?

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
normaal draait een p3 450 op 2v, deze loopt op 2.2v d.m.v. pinnetjes afplakken

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 08 mei 2001 23:27 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

normaal draait een p3 450 op 2v, deze loopt op 2.2v d.m.v. pinnetjes afplakken
Leuk... Alleen had ik het over het feit dat Hooi een volt mod heeft gedaan en 100mhz extra heeft gevonden in zijn Duron ;)

Geen inspiratie

• BC3 Victim
ja oke Duron :) amdŽs zijn meestal makkelijker te oc-en :9~ daarom wordt mijn volgende systeem ook een dondervogel :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:24 schreef MrK het volgende:
Als hij morgenochtend nog draait wel ja.

Kijk eens of hij rekenfouten maakt.
erm, hoe ziet ik dat?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
Ja :P nog al wel zo tamelijk. Je moet toch wat doen, om dik door de Ghz te gaan, niet dan....

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

wat had je voor Mobo hooi ?

Geen inspiratie

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 23:21 schreef cheshire87 het volgende:
eindelijk weer naar de 600mhz voor mij :P
Ga jij eens heeel gauw je user icoontje veranderen :P

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:34 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

erm, hoe ziet ik dat?
Dat zie je gewoon op het scherm. De zelftest duurt dus 16 uur hier, ik geloof dat de torture meer voor de temp is en gewoon doorgaat. Als je de selftest zonder rekenfouten kunt doorlopen, zou de boel stabiel moeten zijn.

Umhh ja, 100 meer, nu 500Mhz overklok.. B-)

Verwijderd

Dit is een KT7-RAID Martijn.

• BC3 Victim
oke ga nu selftest aanzetten, post morgen rond half 3, 3 uur resultaten.

Beterz blijft ie lopen... :9~

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:39 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Ga jij eens heeel gauw je user icoontje veranderen :P
hehehe zal ik morgen is ff wat leuks van maken :7

Verwijderd

okee,
succ6 :Y)

• BC3 Victim
tnx, k ga nu maar slapen :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 08 mei 2001 23:21 schreef cheshire87 het volgende:
... heb l2 latency op 0 gezet, nu ben ik Prime 95 Torture test aan het draaien tot morgenochtend 07.00 uur >:), issie dan stabiel alsie niet vastloopt?
...
" jaaa, ik weet het, ik ben weer aan het zeuren *D "

... maar toch: ik merkte zelf geen ene donder toen ik de latency van mijn PIII 600 veranderde. Niet nog een paar procent, maar gewoon helemaal nada. Wél had ik een instabieler systeem. Iets om over na te denken.

En verder: Prime95 is niet helemaal perfect voor stabiliteitstesten, het gebuikt niet alle beschikbare delen van de processor. Probeer CPU stability Tester eens te vinden, die ''pakt'' ook rekenfoutjes die niet je hele systeem laten vastlopen. Als je die 24 uur laat draaien zonder problemen, dan ben je zeker van je zaak.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:47 schreef JumpStart het volgende:

[..]

" jaaa, ik weet het, ik ben weer aan het zeuren *D "

... maar toch: ik merkte zelf geen ene donder toen ik de latency van mijn PIII 600 veranderde. Niet nog een paar procent, maar gewoon helemaal nada. Wél had ik een instabieler systeem. Iets om over na te denken.

En verder: Prime95 is niet helemaal perfect voor stabiliteitstesten, het gebuikt niet alle beschikbare delen van de processor. Probeer CPU stability Tester eens te vinden, die ''pakt'' ook rekenfoutjes die niet je hele systeem laten vastlopen. Als je die 24 uur laat draaien zonder problemen, dan ben je zeker van je zaak.
Mhh misschien dat dat programma op een Intel beter werkt. Op een Duron in ieder geval werden er bij mij geen rekenfouten gevonden, maar met Prime95 wel.... proberen dus.
:Y)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als iets fouten het rekenwerk van mijn CPU kan vinden is het toch Prime. Die vind ze (tot GROTE ergernis) ook als 3dmark voor 12 uur achter elkaar perfect draait en de computer 4 dagen achter elkaar aanstaat en stabiel is. (is sowieso al knap, voor windoos98 :) )

Geen inspiratie

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

ik draai altijd passmark burnintest. Dat is een zeer goed proggie, waaar je bijvoorbeeld ook kan zien WAT de rekenfouten veroorzaakt. Dus bijv je ram, je cache, of je cpu.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:04

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 08 mei 2001 23:34 schreef cheshire87 het volgende:
ja oke Duron :) amdŽs zijn meestal makkelijker te oc-en :9~ daarom wordt mijn volgende systeem ook een dondervogel :)
Mines two. 8-)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BC3 Victim
hmz, prime95 selftest liep bij test 11/18 vast :'(

passmark burnin: krijg 1 foutmelding: mmx substraction wrong

quake 3 15 min: stabiel als huis

denk toch dat er wat warm is, denk me videokaart. zit wel heatsink + fan op, maar zonder as II of een andere koelpasta

Verwijderd

Kan de Core spanning van de cpu nog een tikje hoger ?? Meestal is dat het probleem...

• BC3 Victim
dan krijg ik foutmeldingen + blauwe schermen :(

Verwijderd

Hooi jij verandert ook vaak van CPU speed :)
Eergister was het nog 1111mhz, gister 1100mhz en 1050 :)
Pagina: 1