Toon posts:

[BC3] athlon 1000 niet hoger dan 1050 :( :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kt7-raid moederbord met een athlon dondervogel 1 GHz erop, kan het kloppen dat de fsb niet hoger wil dan 105??
op 107 wil ook nog wel, maar dan is ie wel onstabiel..

kan nou m''n moederbord niet hoger aan of zou het toch m''n processor zijn? :?

ik heb btw nog geen zin gehad om m''n potlood te pakken, moet ik weer opnieuw die silver prut erop smeren enzo :r

Verwijderd

Een KT&-Raid is niet geschikt om hoge FSB''s te draaien, hiervoor moet je de KT7A-Raid gebruiklen, metb de VIA KT133A chipset

Verwijderd

Toch maar wel ff een potlood pakken, en dan -up- met die multiplier.

Voordat je nieuw ''silverprut'' erop doet check ff de lettercombinatie op je core! (weet je hoeveel je ongeveer kunt overclocken).

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Doe geen moeite, veel zal het toch niet zijn..
Tenminste, ik neem aan dat je geen AXIA hebt.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je kunt wel degelijk moeite doen, ''t kost je alleen wel geld :P

Ik had ook een 1Ghz CPU (ARGA Core) die voorheen niet hoger dan 1050 wilde komen op een KT7. na wat potlood-werk kwam ik ook niet hoger, 11x100 pikte ie al niet, maar na de aanschaf van m''n monsterheatsink, een Swiftech MC462 icm een Delta 80MP Fan draait ie rockstable op 1200 MHz''jes @ 1.80V :)

''t kan dus wel degelijk ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ahum???
moet het persee een axia core zijn om een stuk hoger te willen :?:?
hoe vaak kom je hier :?
ik heb een tb1000 met een avia core en die draait nu heel stabiel op 1360 mHz. het is dat de temp nu oploopt naar 65°C en ik dus komende week mijn case ga verbouwen en op zoek ga naar een betere cooler (miischien zelfs water koeling, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik koper ga smelten >:) maar daar zijn al wat ideeën voor .......
en dan op naar de 1400 en verder>:)>:)>:)
en dan verder ga proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Iedere 1000 haalt toch wel de 1200 met fatsoenlijke koeling denk ik.
Dus gewoon de MP unlocken met potlood, je niet van de wijs laten brengen door mensen die zeggen dat dat persee met zilverlijm moet, of solderen ofzo. Bij mij hebben de streepjes met potlood altijd goed gewerkt. Bij een vriend van me werken ze al 8 maanden perfect... Dus doe het gewoon met potlood.

Geen inspiratie

Verwijderd

de mijne doet het ook niet...1070 houdt het op...

Verwijderd

Topicstarter
core ben ik vergetuh, was iig geen axia iets van ajha of iets in die trend, maar ik zal deze week us m''n potlood tevoorschijn halen, moet ik dan btw die silver prut er afhalen en nieuwe erop doen, of kan ik die gewoon laten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 21:47 schreef oppertweaker het volgende:
Een KT&-Raid is niet geschikt om hoge FSB''s te draaien, hiervoor moet je de KT7A-Raid gebruiklen, metb de VIA KT133A chipset
I know, maar ik had niet verw8 dat de fsb zo weinig kon hebben
zat meer richting 115 ofzow te denken

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik haal met mijn KX133 een max fsb van 122,
het is processorgebonden en het kan ook aan andere dingen liggen denk ik...Ik denk dat het moederbord op de erm... 3e plaats van problemen staat...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 23:33 schreef bubbie het volgende:
....moet ik dan btw die silver prut er afhalen en nieuwe erop doen, of kan ik die gewoon laten zitten?
Prut eraf halen en nieuwe erop doen (doekje + beetje terpetine). Nieuwe koelpasta heeeel dun aanbrengen :7.

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 08 mei 2001 22:48 schreef Juggernaut het volgende:
de mijne doet het ook niet...1070 houdt het op...
Wat voor koeling zit erop ?

Geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 08 mei 2001 22:20 schreef martijn12345 het volgende:
Iedere 1000 haalt toch wel de 1200 met fatsoenlijke koeling denk ik.
Dus gewoon de MP unlocken met potlood, je niet van de wijs laten brengen door mensen die zeggen dat dat persee met zilverlijm moet, of solderen ofzo. Bij mij hebben de streepjes met potlood altijd goed gewerkt. Bij een vriend van me werken ze al 8 maanden perfect... Dus doe het gewoon met potlood.
idd eerst met potlood unlocken(lekker makkelijk), maar het kan zijn dat je na een paar weken/maanden problemen krijgt (zoals moi). Dan kun je het beste de brugjes wat "duurzamer" verbinden (dus wel zilverlijm/prut of soldeer).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook TB1000 maar ik heb um 2 dagen stabiel op 1155 (105x11) laten draaien, daarna heel onstabiel enzow....:'(

Nu draait ie weer op 1000 maar ik ga een mini copper orb kopen en dan moet ie hoger kunnen, me core type weet ik niet :( en jah, ik weet zeker dat ik een copper orb wil, presteerd niet als beste maar ziet er heeeeeeeeeeel mooi uit me case met acrylglas raam en blauwe neon :9:9:9
Pagina: 1