Toon posts:

[BC3] Spire heatsink monteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Spire heatsink naast me liggen aanbevolen door AMD ik krijg dat lompe kut ding er niet op man!
Als ik de ene kant vast heb zit de bovenkant van de clip (waar je normaal op moet duwen) tegen de heatsink aan dus ik kan me duim er niet eens opkrijgen!

Als ik net doe of die ene kant vast zit (gewoon los met me ene hand die ene kant beet houdend) en als ik dan probeer die andere kant omlaag te duwen krijg ik die kut clip wel zo ver dat hij erop zou moeten kunnen maar dan buig ik gewoon heel dat ijzer door.
Dat is toch niet normaal!!!!

Het is gewoon een gleuf in de heatsink waar die ijzere clip inligt..
dus zo:

clip___________________clip met hefboom principe

dan buig ik gewoon dat rechte stuk krom en ja dan lukt het net..Maar dan moet ik het nog op me processor kunnen krijgen!
Wie helpt????????

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???
Ik weet dat bij sommige heatsinks>coolermaster, men heel hard moet duwen en dat het dan in je duim staat enzo..

Maar met deze staat het in me duim, core en moederbord!
Volgens mij doe ik iets fout
Of moe tik dat ding eeven wat doorbuigen?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Blijven proberen. :)
Vriend van me heeft ook zo''n ding, lukte mij ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Blijven proberen tot de core breekt?
of me moederbord:(
gotver dit is echt klote

Verwijderd

Topicstarter
kutding.
M''n moederbord raakte de behuizing...boog dus aardig door.
Heatsink moest erop omdat de thermal paste al vast zat door het douwen..

De truc is niet om de clip te gebruiken maar het gedeelte eronder waar hij echt in d socket valt daar meot je op duwen dan heb je iets meer plek, trouwens je hebt nu niet alleen last van je duim maar van alle 2 je handen!!!

als het maar werkt

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 10:58
Kostte mij een pootje van de socket. :(

Kocht daarna een el-cheapo zelfde model, maar met ander beugeltje (meer bevestigingspunten) en heb toen de vin omgewisseld. :) Nu doet ie het weer.

Kheb er nog een, en die ging perfect.

Sidekick out..
Pagina: 1