Toon posts:

[BC3] waarom duur geheugen kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
148Mhz is natuurlijk niet genoeg.

133Mhz CPU''s komen er niet zo heel ver mee.
En natuurlijk is er nog altijd een +33Mhz optie voor het geheugen die gebruikt moet worden.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
hey, ik zat me laatst af te vragen:

sommige mensen kopen (omdat ze die hard oc''ers zijn) superduur geheugen, zodat zij cas-2 aankunnen.

nou ben ik laatst naar de Fun-price gegaan.
en daar een stripje 256 mb 133 mhz geheugen gehaalt (staat SAMSUNG op de de chipjes zelf)

en dit geheugen haalt toch makkelijk dit:

148 Mhz cas-2

en duur geheugen haalt niet echt veel hoger naar waat ik heb gehoord.

dus mijn tip voor iedere oc''er:
zorg dat je SAMSUNG geheugen krijgt, want deze leveren zeker kwaliteid! (en kunnen jullie meer geld uitgeven aan betere processor of iets dergelijks ;))

doe je plezier hier mee, en ik hoop dat sommige mensen die wat minder cash hebben voor het dure geheugen, hier erg blij mee zullen zijn

en natuurlijk de vraag: waarom zou jij WEL duur geheugen kopen?

grtz answer_man

Verwijderd

Het kan ook zijn dat jij gewoon heel veel geluk hebt gehad. En was hij dan ook echt superstabiel, dus bijv. de hele nacht een spel laten lopen zonder crashes.

• answer_man
  • Laatst online: 24-08 10:11
jup. 7 dagen achtermekaar koetje laten grazen.

processor 63 graden max.
en niet vastgelopen in die tijd

(ook 2 dagen 3dmark 2001 laten draaien)

dus ik zal wel geluk hebben :9~ maar dan nog ben ik erg blij (heb meer goeie dingen gehoord over samsung geheugen van andere mensen die ik ken trouwens)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Er zijn geheugen modules die op drie verschillende wijze worden geproduceerd:
De dure en goed manier:
Een bedrijf maakst alles zelf, print chippies.
Een mindere dure en redelijk goed:
Een bedrijf koop de chippies en maakt de print.
En de goedkope manier:
een bedrijf koopt alles en soldeert alleen de chippies op de print.
Dit zijn de 3rd bedrijven.

Doordat ze alles inkopen en dit zo goedkoop mogelijk willen doen, komen er hier meer fouten in de print/chippies voor en zijn de printplaten meestal van slechte kwaliteit waardoor ze meestal eerder kapot gaan.
(Meestal dus)

Het is maar net waarvoor je kiest.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
* Dr.Q dane-elec 256mb cas 2... 300 piek, redelijk geprijsd loopt 154 cas 2-2-2 max.
pc-100 loopt max 149 cas 2-2-2...
het is gewoon een kwestie van op je chippies kijken hoeveel ns ram je hebt.
(pc-100 was 7ns, dane-elec 7.5)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Dat spul van Funprice is idd kwaliteit spul.
Vriend van me heeft dat ook. :)

• Dr.Q
Norrod heeft ook leuk spul...
6 ns ram! (pc-166!) en met wat mazzel ook nog eens cas 2 (mijn pc-100 van vorig jaar bleek pc-143 cas 2 te zijn!, maar dat weten jullie al...)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hier gewoon de goedkoopste reepies die ik kon vinden. 3x 128 mb pc 133 van het merk m-tec gekocht bij europc.

Dit geheugen is 6 ns.. dus zou in teorie op 166 mhz moeten kunnen lopen :)
Helaas red mijn celeron 566 dat niet.. ik draai nu 102 mhz bus op cas 2-2-2 dus ik kan niet zeggen of ze ook de 166 halen :)

Verwijderd

[zeikmode]
zorg dat je SAMSUNG geheugen krijgt, want deze leveren zeker kwaliteid!
Over kwaliteid gesproken :P :P

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
* F.U.B.A.R begint zich het nut van zijn 7500fr dure investering in 256MB Corsair PC-150 CAS2-reep af te vragen... :(

Maar een A merk-geheugen geeft gewoon een beter gevoel!

Zou het niet kunnen dat de gevolgen pas over een tijdje aan het ligt komen? Dat het RAM bijvoorbeeld nu rock solid loopt maar over een paar maanden/jaren helemaal op is?
Zoals de versnelde slijtage bij ge-oc''de processoren... :?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op dinsdag 08 mei 2001 22:32 schreef Sn@ke het volgende:
[zeikmode]
[..]

Over kwaliteid gesproken :P :P
ROFLOL, mijn vingers jeuken elke keer weer als ik hier zo''n fout zie staan (en dat gebeurt (met T!!!) hier dikwijls). Het is omdat men het in de FAQ "verbiedt" (met DT!!!) dat ik er maar geen smart ass-opmerking over maak. :+

Verwijderd

[b]Op dinsdag 08 mei 2001 18:52
dus mijn tip voor iedere oc''er:
zorg dat je SAMSUNG geheugen krijgt, want deze leveren zeker kwaliteid! (en kunnen jullie meer geld uitgeven aan betere processor of iets dergelijks ;))
Ja, dat dacht ik dus even niet.

Samsung is een van die slappelingen die toegaf aan Rambus'' (valse) patent-claims op normaal SDR SDRAM en DDR SDRAM.

Dus Samsung: :r.

Boycotten die zooi. Een deel van het geld dat je uitgeeft aan Samsung geheugen wordt gebruikt om de advocaten van Rambus te financieren.

Er zijn ook andere merken die EN goede kwaliteit leveren EN zich niet lieten intimideren door Rambus.

Goed geheugen EN een goed geweten?

Crucial (=Micron)
Infinion (=Siemens)

DAT is goed spul, en vaak redelijk geprijsd.

Bovendien levert Crucial via hun on-line store zoals jullie misschien weten high quality uitstekend op CAS2 draaiende DDR chips voor nagenoeg dezelfde prijs als dezelfe hoeveelheid MB SDR geheugen. :9~

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Als iemand mushkin koopt is het omdat hij 150 MHz cas222 wil draaien lijkt mij. Heel simpel. Meestal wil dat geheugen zelfs ook nog wel op 160 MHz op cas222 draaien

• Dr.Q
M-tec dat is ook een groot bedrijf, is goede kwaliteit, heb hier wat hyundai geheugen op mijn dane-elec, 154 cas 222 max...
kwestie van mazzel nog steeds, wil je het echt zeker weten, koop dan mushkin.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Goed geheugen is meestal duur. Je hebt dit dus nodig als je tot het einde wilt gaan met FSB-overklokken. Dit is doorgaans het geval bij het overklokken van een P3 met standaard 133 FSB. En het overklokken van een AMD op alle moederborden behalve die met kt133 chipset.

Heb je dus een systeem waarvoor het belangrijk is dat je een hoge FSB kunt schakelen, koop je duur geheugen, want dan heb je zekerheid... Als jij nog zo''n zelfde stripje koopt, heb jij niet de zekerheid dat het weer zo''n goede is. En met A merken heb je wel die zekerheid. Wat jij hebt is geluk (zonder vaart niemand wel...)
Maar met duur geheugen heb je zekerheid... En daar betaal je dan wat extra voor, dat is waar.

Geen inspiratie

Pagina: 1