[BC3] Case zonder deksel 5 tot 10 graden koeler?!?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds een week een:
AMD Duron 750@750 Mhz
Spire cooler
MSI K7T - Turbo
Infineon 128MB RAM Cas 2
Videal GeForce2 GTS PRO 64 MB DDR + TV...
Maar ik heb de hele week me deksel niet op me Aopen 250Watt Kast(AMD & ATX2.03 Certified) gezet, omdat ik constant met me processor aan et klooien was...

Hij liep standaard op 750Mhz op zo''n 39 idle en max 45 stressed...

Maar vandaag heb ik eindelijk de deskel erop gezet en ineens schoot me temperatuur van me processor omhoog naar 48 graden...?!?

En als ik 3DMark draaide schoot ie zo over de 50 heen... richting de 55....
En de case temp was ook ineens 35 graden geworden...

Ik heb nu de deksel er weer afgehaald en een grote ventilator voor gezet (richting me mainboard). En nu loopt me proc. op 38 graden idle en de case temp is 25
De case temp is nu inmiddels weer 25 graden,

Het weer kan ook misschien van kleine invloed zijn geweest, tis namelijk ook alweer wat afgekoeld hier... Maar van 39 naar 48 vind ik te extreem door alleen een deksel...

Weird :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
nu zuigt de koeler alleen warme case-lucht aan, als de kast open is koele buitenlucht
vandaar

• BC3 Victim
Een wijs man vertelde me eens dat je beter de fan van je voeding om kan draaien. Dat zal ook wel het een en ander oplossen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 18:08 schreef Urnie het volgende:
nu zuigt de koeler alleen warme case-lucht aan, als de kast open is koele buitenlucht
vandaar
Dus ik zou me cooler eigenlijk op zuigen moeten zetten, als ik et nou goed begrijp?!? :?

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 18:13 schreef dwerg het volgende:
Een wijs man vertelde me eens dat je beter de fan van je voeding om kan draaien. Dat zal ook wel het een en ander oplossen.
Omdraaien?!? Hoe bedoel je?
180 graden draaien zodat je stekker aan de andere kant komt te zitten of dat hele ding omdraaien zodat de fan van je voeding in je kast zit?!? :? En de bedrading dan?!?

Me is feeling stupid... :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Op dinsdag 08 mei 2001 18:14 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Dus ik zou me cooler eigenlijk op zuigen moeten zetten, als ik et nou goed begrijp?!? :?
NEE!
als je dat doet zuigt ie lucht van de processor weg... waar dus geen lucht is

hij bedoeld dat de lucht van buiten de kast aangezogen wordt door de koeler en die lucht is kouder dan lucht van binnen de kast als je kast dichtzit.

Snap je?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 18:28 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

NEE!
als je dat doet zuigt ie lucht van de processor weg... waar dus geen lucht is

hij bedoeld dat de lucht van buiten de kast aangezogen wordt door de koeler en die lucht is kouder dan lucht van binnen de kast als je kast dichtzit.

Snap je?
Niet echt, want als dat waar is wat je zegt, waarom wordt me kast dan ineens zo''n broeikas van binnen...

Me voeding zuigt echt koude lucht van buiten de kast naar binnen en me processor staat op blazen, dus die zou de koude lucht die de voeding aanvoert moeten gebruiken om te koelen...

Maar waarom dan ineens die ongelovelijk temperatuur verschil met en zonder deksel?!?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Niet echt, want als dat waar is wat je zegt, waarom wordt me kast dan ineens zo''n broeikas van binnen...

Me voeding zuigt echt koude lucht van buiten de kast naar binnen en me processor staat op blazen, dus die zou de koude lucht die de voeding aanvoert moeten gebruiken om te koelen...

Maar waarom dan ineens die ongelovelijk temperatuur verschil met en zonder deksel?!?
De voeding fan moet blazen, de voeding wordt warm, en die warme lucht wordt door die fan naar buiten gezogen, als je hem naar binnen laat blazen, blaast ie alle warme lucht door je pc.

En 55º is helemaal niet zo warm, wordt pas ongerust als hij boven de 60 komt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Op dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Snap je dat dan niet...? De lucht buiten je kast is koeler dan de lucht binnen je kast [als ie dus dicht is] Aangezien de koele lucht door je fan wordt aangetrokken (blazen is ook zuigen) blaast je fan de AL koude lucht over de processor... waardoor die nog weer iets kouder wordt..

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1