De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
vandaar
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dus ik zou me cooler eigenlijk op zuigen moeten zetten, als ik et nou goed begrijp?!?Op dinsdag 08 mei 2001 18:08 schreef Urnie het volgende:
nu zuigt de koeler alleen warme case-lucht aan, als de kast open is koele buitenlucht
vandaar
Omdraaien?!? Hoe bedoel je?Op dinsdag 08 mei 2001 18:13 schreef dwerg het volgende:
Een wijs man vertelde me eens dat je beter de fan van je voeding om kan draaien. Dat zal ook wel het een en ander oplossen.
180 graden draaien zodat je stekker aan de andere kant komt te zitten of dat hele ding omdraaien zodat de fan van je voeding in je kast zit?!?
Me is feeling stupid...
NEE!Op dinsdag 08 mei 2001 18:14 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Dus ik zou me cooler eigenlijk op zuigen moeten zetten, als ik et nou goed begrijp?!?
als je dat doet zuigt ie lucht van de processor weg... waar dus geen lucht is
hij bedoeld dat de lucht van buiten de kast aangezogen wordt door de koeler en die lucht is kouder dan lucht van binnen de kast als je kast dichtzit.
Snap je?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Niet echt, want als dat waar is wat je zegt, waarom wordt me kast dan ineens zo''n broeikas van binnen...Op dinsdag 08 mei 2001 18:28 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
NEE!
als je dat doet zuigt ie lucht van de processor weg... waar dus geen lucht is
hij bedoeld dat de lucht van buiten de kast aangezogen wordt door de koeler en die lucht is kouder dan lucht van binnen de kast als je kast dichtzit.
Snap je?
Me voeding zuigt echt koude lucht van buiten de kast naar binnen en me processor staat op blazen, dus die zou de koude lucht die de voeding aanvoert moeten gebruiken om te koelen...
Maar waarom dan ineens die ongelovelijk temperatuur verschil met en zonder deksel?!?
Verwijderd
De voeding fan moet blazen, de voeding wordt warm, en die warme lucht wordt door die fan naar buiten gezogen, als je hem naar binnen laat blazen, blaast ie alle warme lucht door je pc.Op dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Niet echt, want als dat waar is wat je zegt, waarom wordt me kast dan ineens zo''n broeikas van binnen...
Me voeding zuigt echt koude lucht van buiten de kast naar binnen en me processor staat op blazen, dus die zou de koude lucht die de voeding aanvoert moeten gebruiken om te koelen...
Maar waarom dan ineens die ongelovelijk temperatuur verschil met en zonder deksel?!?
En 55º is helemaal niet zo warm, wordt pas ongerust als hij boven de 60 komt.
Snap je dat dan niet...? De lucht buiten je kast is koeler dan de lucht binnen je kast [als ie dus dicht is] Aangezien de koele lucht door je fan wordt aangetrokken (blazen is ook zuigen) blaast je fan de AL koude lucht over de processor... waardoor die nog weer iets kouder wordt..Op dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Niet echt, want als dat waar is wat je zegt, waarom wordt me kast dan ineens zo''n broeikas van binnen...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/