[BC3] Plexiglas vormen/bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
Ik heb een vraagie HOE moet ik ZONDER dat het breekt, bv een vierkant uit een groot stuk plexiglas halen,

Ik heb het geprobeerd, met een Ijzer zaagie, een soort van LOW power dremel, maar nix helpt, er is al een stuk afgebroken :(,

Ik hoop snel antwoord te krijgen, dan kan ik verder met mijn keesmod:P:P

If there's Oldskool i'm there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwarmen... misschien als je een soldeerbout er dichtbij houd dat je hem dan kan buigen...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een handzaag.

PS dit is geen geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Soldeerbout lijkt me slecht idee maar straalbank werkt wel (als je zelf niet hebt misschien op school??). Het moet ook kunnen met een figuurzaag. Suc6 ermee!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhh straalbank zo heet zoon ding... :P Daar kan het perfect mee ja. Moet je je teckniek leraar/lerares maar even lief aankijken... :)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
het beste gaat dit op een lintzaag.
heb je deze niet tot je beschikking dan kan je het beste toch een ijzerzaag proberen. :'(

Is dit niet gewenst kan je het proberen met een stanleymes (eventueel verhitten). dan moet je er een flinke gleuf in snijden waarna je het langs een strakke rand kan breken. Dit blijft natuurlijk wel link!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
na het snijden met het stanleymes moet je nog wel flink schuren om het geheel weer een echt strakke rand te geven:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Topicstarter
met dat ijzerzaag je kwamen er meteen scheueren in :( en dat raad ik niemand aan, gelukkig heb ik genoeg, maar de rest probeer ikk wel ff

ik houd jullie op de hoogte!!!

If there's Oldskool i'm there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 18:33 schreef Poepel het volgende:
met dat ijzerzaag je kwamen er meteen scheueren in :( en dat raad ik niemand aan, gelukkig heb ik genoeg, maar de rest probeer ikk wel ff

ik houd jullie op de hoogte!!!
Ja, je moet natuurlijk wel een beetje handig zijn he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet er plakband op plakku dan scheurt het niet en dan een figuurzaagje use''n ... succes met je case-mod

}:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
belangrijkste is tijdens het zagen dat je werkt met een hoge zaagsnelheid en een zo klein mogelijke zaagtand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe niet moeilijk..

Leg gewoon een Balk op het stuk, en ga er 10 maal of meer met een scherp stanley mesje in die groef..

MOET het doen !!

/Edit
Of ben je er in de tussentijd wel uitgekomen? :)
/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo moeilijk? gewoon net als glas met een glassnijder en dan breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, heb vandaag nog 2 stukjes gezaagt.
heel gemakkelijk met de dekoepeerzaag.
Lekker laag standje en een staal-zaag-blaadje.

niet te hard tegen je dekoepeerzaag duwen, want dan barst het in no time.

bdw. vandaag ook nog tekst erin gevreesd. (hier ook niet te hard duwen. Dat is namenlijk de reden dat ik meerdere stukjes moest zagen :( )
Maarja het resultaat is er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afplaken met schilders-tape, dan voorzichtig met een decopeer zaag zagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 00:31 schreef Devinity het volgende:
hmmz, heb vandaag nog 2 stukjes gezaagt.
heel gemakkelijk met de dekoepeerzaag.
Lekker laag standje en een staal-zaag-blaadje.

niet te hard tegen je dekoepeerzaag duwen, want dan barst het in no time.

bdw. vandaag ook nog tekst erin gevreesd. (hier ook niet te hard duwen. Dat is namenlijk de reden dat ik meerdere stukjes moest zagen :( )
Maarja het resultaat is er. :)
hoe de fuck vrees je er text in?? wat heb je er voor nodig (Doh. een vrees)... en hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. je koopt/leent/steelt een dremel (of soortgelijk).
2. haalt er wat freeskopjes bij als die er niet bij zitten.
3. print je text met je printer in spiegelbeeld op een papiertje.
4. plak het papiertje aan 1 kant van je plexiglas.
5. begin met vrezen.

tips:
Stel de snelheid erg laag in.
begin met een smal vrees kopje en neem later een dikkere als je dikke lijnen wilt maken.
Neem je tijd. probeer niet in een keer 1mm diep te vrezen maar steeds ietsje dieper.
werk niet te lang achter elkaar door, over het algemeen neemt de concentratie af.

Mijn muismat bevat nu Powerpuff girl bubbles :) (na 1 dag vrezen :)
bubbles = lief ;x
Pagina: 1