[BC3] Voltage uitrekenen?

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik lees veel over het omhoog gooien van je voltage omdat je processor anders niet hoger wil. Ik snap dat dat op een gegeven moment niet hoger kan omdat de processor nu eenmaal zijn beperkingen heeft, maar is het ideale voltage voor een bepaalde snelheid niet uit te rekenen? Wat moet je dan weten?

In mijn geval bijvoorbeeld, ik heb een Duron 800 Mhz, stel ik draai dat ding straks op (ik noem maar iets) 100 x 10 = 1000 Mhz. Moet je dan rekenen dat ie bij die snelheid een bepaald vermogen gebruikt (52.6 Watt) volgens dit artikel en dat delen door een bepaald amperage?

Hoe komen ze trouwens in dat artikel aan 52.6 Watt? Of is dat juist andersom gerekend, stroom x voltage?

Verwijderd

Nee, je moet gewoon het voltage opkrikken als je merkt dat je proc niet meer stabiel loopt.

Dus:
duron 700, op 800 zetten, en testen.
indien goed: op 900 zetten, testen
indien goed: op 1000 zetten, testen.
indien niet goed: Vcore met 0.05V verhogen totdat het wel goed werkt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb ook ergens gelezen dat je cas3 geheugen stabiel op 2 kan laten lopen door de io-voltage op 3.6 a 3.7V te zetten.

ga ik vanavond maar eens proberen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
hoe verander je dat i/o voltage?

Mijn levensmotto:

Ik zal en moet 600mhz krijgen, als is het het laatste wat ik doe :+ O nee, doodgaan, daŽs wel het laatste wat ik doe >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 16:15 schreef cheshire87 het volgende:
hoe verander je dat i/o voltage?

Mijn levensmotto:

Ik zal en moet 600mhz krijgen, als is het het laatste wat ik doe :+ O nee, doodgaan, daŽs wel het laatste wat ik doe >:)
Met pc100 geheugen zal je die FSB van 124 bijna niet kunnen halen, lijkt me.
En een P3-450 wil ook niet altijd even makkelijk naar 600 gaan.

• BC3 Victim
heb in de database van overclockers.com gezien dat mensen met dezelfde cpu als mij ruim over de 625/650 kwamen met gewoon luchtkoeling. :9~

Maar hoe verander ik nou dat i/o voltage??

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 16:21 schreef cheshire87 het volgende:
heb in de database van overclockers.com gezien dat mensen met dezelfde cpu als mij ruim over de 625/650 kwamen met gewoon luchtkoeling. :9~

Maar hoe verander ik nou dat i/o voltage??
ligt eraan wat voor''n mainboard je hebt. bij sommige mainboards zijn het jumpertjes, of je moet gaan solderen. bij mijn abitje kan ik het bv gewoon in de bios veranderen.

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 16:30 schreef Teatime78 het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor''n mainboard je hebt. bij sommige mainboards zijn het jumpertjes, of je moet gaan solderen. bij mijn abitje kan ik het bv gewoon in de bios veranderen.
heb een biocrap (biostar) :r :r :r
als je ff in me sig had gekeken... :+

• BC3 Victim
ah, nu zie ik het.

nou zoek ze zou ik zeggen..

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 16:34 schreef Teatime78 het volgende:
ah, nu zie ik het.

nou zoek ze zou ik zeggen..
ben ik lekker mee zeg :(
heb je niet toevallig een site in je favoŽs staan met i/o voltage aanpassen voor diverse moderborden :)

Pagina: 1