[BC3] Temperatuur tb1200c@1350

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
ik heb een athlon tb 1200c@1350 en die wordt idle 67 graden, kheb een super orb cooler en verder geen fans in mn computer (behalve de voeding fan natuurlijk) mensen met vergelijkbare koeling die betere resultaten hebben? doe ik iets fout? kan de koeler te los op de proc zitten? het voltage etc staat nog op default waarde. zie ik iets over het hoofd? zou het helpen om nog een extra fan te installeren en hoeveel zou dit helpen (schatting)

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52
ik heb een vergelijkbaar systeem, en mijne is stressed op 52 graden C. Das ook niet laag, maar 67 is toch wel erg warm lijkt me. Gebruik je koelpasta? En volgens my zijn die orbs niet zo top...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
koelpasta tussen core en koeler (en dit hoeft voor de grap géén AS te zijn, nonsens gedoe...)
check of alle fans aangesloten zijn...
ventilatie kan iig geen kwaad, voor een geeltje heb je al een lekkere 80mm...
scheelt minimaal een graad of 3-5 (ik durf het niet te zeggen nee ;) )

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Vuurvlieg
Enig idee hoe ik die super orb van mn proc afkrijg dan wil ik es kijken of ik er koelpasta tussen moet doen.. ik heb em zelf niet in elkaar gezet.. dus kan zijn dat ze dat er niet tussen hebben gedaan.. waar zou ik die fan het beste kunnen plaatsen? kheb er hier nog 1tje liggen .. kan het wel ff uitproberen dus..

• Vuurvlieg
Dit is de fan die ik nog heb liggen van Sunon
Model KD1208PTS1 Bearing Sleeve AMP 0.20 Watts 2.4 RPM 2850 CFM 37.5 Inch-H2O 0.17 dBA 32.5 (g) 92.5

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
mijn amd TB 1200 (axia) word op 1460 (jaja) met coolermaster coolertje! 46 graden idle (66 graden max heated }:O)

nu heb ik de volgen de truuk. (helaas dat het bijna elke dag moet)

SMEER TANDPASTA TUSSEN JE CORE EN COOLER!!!
scheelde bij mij het volgende:

idle van 46 graden naar 33!!
max heated van 66 graden naar 47!!

dus doe dit ook eens :P
enige nadeel is dat het uitdroogt. en je het om de dag (of 2 dagen)
moet vervangen.

maar het is een goed alternatief tot je koelpasta of betere coolers hebt!

LOL :)

Verwijderd

Ja,
tuurlijk geloven we dat, tandpasta.

En doe nu je kast gewoon weer eens dicht ?? Scheelt weer tien graden extra omhoog, terug naar af dus.

(Het soort koelpasta.. weet je eigenlijk wel dat bij een Alpha 6035 koeler het maar 2 graden max scheelt of je met of zonder koelpasta zit ?? Zot !! )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ten eerste: doe er koelpasta tussen. Geen Tandpasta, werkt wel maar moet je elke twee maanden vervangen :(.

Ten tweede: Zet er nog een fan op die achter de proc de warme lucht uit de kast zuigt.

Ik heb de Tb 1.2 op 1.33 draaien en haal bij volle belasting 40 graden >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
SMEER TANDPASTA TUSSEN JE CORE EN COOLER!!!
Die ongein van fl 509,- is niet grappig! |:(

tandpasta bevat namelijk bestanddelen die de core aantasten.

Het is dat je LOL erbij zet, maar ik hoop dat NIEMAND dit ooit serieus neemt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vuurvlieg
Ik heb al ff gekeken maar achter mn proc past iig geen 80mm fan.. ik dacht zelf dat daar een 40mm fan moest als ik naar de connectoren kijk.. bestaan die dingen? of kan er gewoon een 60mm fan achter?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Dan koop je zo''n duur systeem, had je er beter een goeie kast bij kunnen kopen.

kijk eens naar een Aopen hq-08 of hx-08 (ofzoiets)
Als je nog genoeg geld over hebt, koop dan een antec kast.
http://www.ned-cool.nl

Koop er dan meteen een tube koelpaste bij (artic silver als je het er voor over hebt)

nouja cu ltrz
Pagina: 1