[BC3] Alg in m''n systeem, wat ertegen te doen?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
beetje zeepsop erbij schijnt wel te helpen (geen ervaring, eigen risiko)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hmmz, alg vind de subtropische watertemperatuur en de zon op de transparante slangen van m''n waterkoeling toch wel erg leuk. Het groeit als een gek.

Om die alg nu tijdelijk uit m''n systeem te spoelen kan ik wel chloor gebruiken, maar da''s niet zo bruikbaar om algengroei te voorkomen in de toekomst.

Een simpele oplossing zou het gebruik van koelvloeistof zijn, maar ik heb nog steeds geen uitsluitsel over de vraag of (auto)koelvloeistof PVC aantast of de weekmaker in de PVC slangen oplost.

Ik heb de search gebruikt, maar nog geen bevredigend antwoord gevonden.

Wat gebruiken jullie om de beestjes uit het systeem te houden? ''t mag van mij best een goedje zijn waar visjes niet tegen kunnen, maar PVC en koper wel.

Verwijderd

glycol en antivries?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18

scorpionv

This space for rent

Ik heb er een scheut koelvloeistof bijgedaan, en er is nog niets misgegaan met mijn slangen. De boel draait nu ruim een maand, ik weet niet of dat lang genoeg is om uberhaupt iets over aantasting van je slangen te zeggen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

anti algen spul, wat ook in je vijver gaat...

check ook eens www.overclockers.com

Verwijderd

scorpionv:

Een maand is lang genoeg om ''t in de gaten te kunnen houden. Nog iets gemerkt van verminderd koelvermogen?

Spul voor in de vijver kan natuurlijk ook, maar ''t mag afressiever van mij. Dat spul voor in de vijver is redelijk beperkt in z''n werking omdat de visjes er niet van dood moeten gaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt er DENK ik ook gewoon van dat spul voor in een waterbed indoen..... dat is ook speciaal tegen alg-groei

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
dat anti-alg-in-je-waterbed-spul.. werkt maandenlang! :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
slakken!

>:)

wel oppassen als ze in het pompje komen!

whoehahaha

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
nou je kan ze dan nog als escargot en mousse verkopen aan franse snobberds... >:)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
ROFL!

:D
Op maandag 07 mei 2001 21:52 schreef Dr.Q het volgende:
nou je kan ze dan nog als escargot en mousse verkopen aan franse snobberds... >:)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 07 mei 2001 21:40 schreef DaBit het volgende:
scorpionv:

Een maand is lang genoeg om ''t in de gaten te kunnen houden. Nog iets gemerkt van verminderd koelvermogen?

Spul voor in de vijver kan natuurlijk ook, maar ''t mag afressiever van mij. Dat spul voor in de vijver is redelijk beperkt in z''n werking omdat de visjes er niet van dood moeten gaan.
Mijn koelvermogen is niet achteruit gegaan. Zoals al in meerdere topics is aangegeven is de koelcapaciteit van het water niet echt de bottleneck, bij mij ligt de bottleneck op het contactoppervlak waterblok/CPU. Als ik dat zou kunnen verbeteren zou mijn CPU een stuk koeler worden denk ik.

Wat ik nu dus wel ineens bedenk, zou dat wittige water niet kunnen komen van aangetaste slangen? :'( Er is dan wel niets te zien aan de slangen, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

transparante PVC slangen slaan eerst zelf wit of btuin uit voordat ze iets af beginnen te geven. Dat zal het dus wel niet zijn (als je transparante PVC slang gebruikt dus)

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Er bestaat toch ook zoiets als WaterWetter? Dat is tegen algengroei en geeft het water ook nog een leuk kleurtje!

Verwijderd

als je wilt weten of koelvloeistof goed is moet je gewoon naar de garage/fietsenmacher gaan. die weten daar alles over. je kunt ook contact opnemen met de producent van koelvloeistof.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Op maandag 07 mei 2001 22:07 schreef Razorfist het volgende:
Er bestaat toch ook zoiets als WaterWetter? Dat is tegen algengroei en geeft het water ook nog een leuk kleurtje!
Dat waterwetter schijnt erg goed te zijn. Betere warmte-eigenschappen dan water. Verder geen algen rommel enzo. Wel duur en niet in Nederland te verkrijgen dacht ik.

Y'24

Verwijderd

Juist, da''s het nadeel van WaterWetter. Duur, en niet te krijgen. Voor koelvloeistof hoef ik alleen maar naar de bouwmarkt of hema of willekeurige benzinepomp te gaan.

Weet iemand een fabrikant van (goedkope) koelvloeistof?

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
koelvloeistof is niet zo duur...
25 piek totaal ben je wel klaar volgens mij

Verwijderd

Gewoon koelvloeistof.

Op Zaterdag werk ik bij een transportbedrijf als vrachtwagenmonteur, en ik heb nog nooit algen gezien in het koelwater.
Dit koelwater wordt wel iets warmer als die van je waterkoeling.

En volgens mij kost het maar een paar gulden.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Kunnen we niet een Waterwetter bestel projectje doen? Volgens mij heeft half GoT daar wel interesse voor.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik wil gedemineraliseerd water met een flinke scheut geconcentreerde anti-vries gebruiken. Volgens mij heb je dan geen last van algen of kalkaanslag enzo. Alleen moet het idd niet mijn slangen/waterblok/radiator of waterpomp aantasten.

Verwijderd

ikke wel...

Verwijderd

Hier staats iets !

http://www.aquastealth.com/

ik heb idd ook wel interesse !

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Bij Dangerden hebben ze ook Waterwetter, misschien is dat gemakkelijk te combineren met andere bestellingen? Ik wil eigenlijk ook nog een videokaart en een chipset-jacket hebben nl. Moet er nog wel iemand zijn die een creditcard heeft en de boel op poten wil zetten.

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
chloor doet ook wonderen

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

ik ben van plan er gedestileerd water in te doen, (kosten 1,-/liter)

omdat dit water puur is, maar nou weet ik niet of er dan nogsteeds algen in kunnen groeien, er zitten immers geen voedingsstoffen in.

Verwijderd

Ook daar kan op den duur alg in groeien. Als er sporen in je systeem zitten, en er komt licht bij het water (transparante slang!), dan krijg je alg...

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Je kan ook het "groene" water met alg uit je systeem laten lopen, worst erin gooien en verkopen als erwtensoep!! ;)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 12:07 schreef DaBit het volgende:
Ook daar kan op den duur alg in groeien. Als er sporen in je systeem zitten, en er komt licht bij het water (transparante slang!), dan krijg je alg...
dus gewoon zorgen dat er geen licht bij kan. dit moet toch niet zo moeilijk zijn. desnoods tape je die slangen in.
Pagina: 1