[BC3] 40 dB-A

Pagina: 1
Acties:

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 18:29
Ik ben dus van plan een heatsink met fan te kopen. Ik weet alleen niet bij welke DB-A het lawaai echt erg wordt. Ik wil wel eens weten wat voor een fans jullie hebben en of iemand ervaring heeft met de Delta 80 MP, die 40 DB-A aan geluid produceert. Is dit erg lawaaierig? Klinkt deze ook als een haardroger ???

Verwijderd

40dBa is best wel veel ja :)
48dBa (Delta 60HP) ook :)
Maar te zwijgen over de 80HP en 120HP :)

Verwijderd

Veel meer dan 40 db zou ik echt niet nemen nee... Echt stil is <30, maar dat zijn boutfans. <40 DB is goed te aan te horen :)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Op maandag 07 mei 2001 20:58 schreef Vo0 het volgende:
40dBa is best wel veel ja :)
Zo kun je dat wel zeggen ja :)

29dBA is fluisterstil (wettelijk vastgesteld), en dan bij elke 3 dBA meer is er een verdubbeling van de geluidssterkte toch?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 21:02 schreef Overspeed het volgende:
Zo kun je dat wel zeggen ja :)

29dBA is fluisterstil (wettelijk vastgesteld), en dan bij elke 3 dBA meer is er een verdubbeling van de geluidssterkte toch?
Jep

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

het is volgens mij nogal persoonlijk. De een vind het boven de 35 db echt te veel worden. En anderen zeggen over de delta60 HP fan, dat ie echt niet zo erg is als iedereen altijd roept. Dus ik denk dat het best wel persoonlijk is.... En het maakt natuurlijk ook uit hoeveel je ernaar luisterd. Een paar uurtjes per dag wat herrie... niet zo''n punt, muziekje erbij en probleem is opgelost. Maar als jij 12 uur per dag achter je PC zit, en er ook achter werkt, dan ligt het alweer wat anders. Om maar niet te spreken over een 24/7 server naast je bed...

Geen inspiratie

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
ik heb hier een 14 watt 230volt 120er lopen
(van de legerdump) heel stil eik, stiller dan mijn YS-tech 12volt 120''er. Ik zou gewoon voor de kroonsteentjes-een stekker-230volt fans gaan. lekker stil vooral, heuh relatief gezien dan...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Quibus
Zijn er geen sites waar je de fans kunt horen in "actie". Ik heb zoiets ergens gelezenn, ik zou alleen echt geen adres weten.

Verwijderd

Uhm, dB(a) is dB - 10!! Dus 40dB(a) = 50 dB, en dat is best veel ja, voor in je computer!!!

En hier kun je ze horen, let wel alleen vergelijken met elkaar...
Kijk ff bij fans daar staat ergens een linkje:"hear it!"

http://www.coolpc.com.au/

Had graag een rechtstreekse link gegeven, maar die server van die aussies ligt eruit!!

Verwijderd

Ik kan je zeggen dat die Deltafan gewoon zuigt. En als je het niet szo erg vind als anderen zeggen dan kan je beter je oren eens goed na laten kijken :D!

Ik denk er over om mijn Delta HP te vervangen door een 80mm casefan! 29 dB-A :P!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
www.ocinside.de
Daar kun je de fans horen, en kun je dus volumes vergelijken.

• Quibus
hej bedankt, ik denk dat ik toch een swiftech met zo''n 80 MP fan ga kopen. Heeft iemand deze heatsink al?? Zodat jullie daarover jullie bevindingen kunnen geven

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik had 2 80MP''s als casefan gekocht. Je wilt niet weten wat voor herrie die maken :D ik moet er niet aan denken om die continu aan te hebben staan. Nu staan ze op 7 en 5 volt, dat is net acceptabel :)
Ik wil niet eens weten hoeveel geluid een 80HP dan wel niet maakt |:(

Verwijderd

Ik heb een GlobalWin WBK 38 op mijn cpu zitten. Maakt aardig wat herrie (46dB) maar heb er echt geen last van. Heb toch altijd muziek aan staan als mijn pc aan staat.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:53 schreef Quibus het volgende:
hej bedankt, ik denk dat ik toch een swiftech met zo''n 80 MP fan ga kopen. Heeft iemand deze heatsink al?? Zodat jullie daarover jullie bevindingen kunnen geven
Hier dus :)
Met Duron600@1050@2,06 Volt
Idle ca 37, gemiddeld met de browser 39, met een spel (NFS5) ca.43, stressed max ca.45/46 met CPUburn. (kamertemp op 20/22)

Alleen.. die Delta 80MP jankt zachtjes..
Niet te vergelijken met die 60HP. Maar ik heb net het hele systeem stiller gemaakt, en nu is het net te irritant als je er naast zit.

Ik heb net 2 andere fans binnen gekregen om te proberen (Panaflo 47cfm/38db en Sanyo Denki 36cfm/29db) Wedden dat die beter zijn ;) !! :P

//edit niet liegen Hooi, de temps zijn van 1050, niet 1100. Klein foutje, dat 1100 is op 2.22 en 42/50 graden. yep :+
Pagina: 1