[BC3] Als ik me FSB verander hangt ie...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Iedere keer als ik me FSB verander dan of hangt hij gelijk na het booten of hij start gewoon helemaal niet meer op...... nou heb er ooit iemand tegen mij verteld dat een athlon classic frequentie gevoelig is :D , ligt dat daar aan of kan ik in me bios iets instellen waardoor hij het wel doet..... Ik heb al wel me Vcore verandert maar maakt nix uit en dan klopt me instelling op me TD2 ofcourse niet meer >:)

-=GrEeTz=-........ ce moi }:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
hmmm het kan je geheugen, je HD, je pci of wat dan ook voor andere hardware zijn... ]
mijn athlon trekt 122 fsb max maar dat trekt mijn ram echt niet meer... (160 ofzo pfffff)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Uhm, als je je FSB overclocked, verander je ook de snelheid van je AGP/PCI sloten, mischien kan je videokaartje het niet aan..

Ik had eerst ook zo''n proc als jou (check signature) En ik heb uhm ook nooit op FSB 101 kunnen krijgen..

• BC3 Victim
Ik krijg de mijne wel op 101MHz maar dan hangt ie in windows gelijk :r

sux zwaar :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat houden die "CAS" waardes eigenlijk in??? mischien dat ik daar wat mee kan rommelen *D

• BC3 Victim
met het verhogen van je FSB doe je eigenlijk bijna alle onderdelen in je PC overclocken, dat ik ook eigenlijk het voordeel van alleen maar de multiplier veranderen. Om het probleem op te lossen moet je ff alle onderdelen in je systeem na gaan wat het meest waarschijnlijk zal zijn. Normaal geven PCI/AGP kaarten niet echt problemen dus je kan beter bij je geheugen of je MB controleren. Wat ook zou kunnen is dus dat de koeling niet goed is, dit zou bv kunnen komen omdat je je koeling niet goed op je Proc. hebt gemonteerd ofzo, check je Bios (of mbv een of ander proggie) wat de temp. is van je proc.

Daarnaast kan het ook zijn dat je gewoon geen fijne PC hebt, zo''n Aptiva dingen bv zijn zo goed als niet op te voeren.

Die Cas zooi heeft iets te maken met de reactie snelheid waarop je het geheugen laat draaien, mijn ASUS regelt het automatisch maar als hij dat niet doet kan je als je gaat overclocken de tijden het beste zo hoog mogelijk zetten (Cas 3) omdat dit weer minder van je geheugen vraagt en zo heb je misschien je bottleneck gevonden.......

Hopenlijk heb je hier wat aan.......

Zombie.

• BC3 Victim
Thanx 4 tha info amigo''s... maar mijn mobo''tje (asus k7v as my signature says ;) )regelt ook automatisch het geheugen maar zal toch ff wat met die instellingen kutten.. mischien dat het wat uitmaakt... Is er niet iets wat bijna altijd stoort bij het veranderen vd FSB of moet ik gewoon alles eruit snukken (behalve 1 me videokaarten) en kijken of ''t werkt???

• BC3 Victim
---===(behalve 1 VAN me videokaarten)===---

moest het trouwens zijn :7

• BC3 Victim
daar hebben we edit knoppie voor :+

• BC3 Victim
Hehe nooit geweten dat die EDIT knop bestond...

zal ''t gelijk ff uitproberen....

-=het werkt?=-

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 20:54 schreef Wasa het volgende:
Thanx 4 tha info amigo''s... maar mijn mobo''tje (asus k7v as my signature says ;) )regelt ook automatisch het geheugen maar zal toch ff wat met die instellingen kutten.. mischien dat het wat uitmaakt... Is er niet iets wat bijna altijd stoort bij het veranderen vd FSB of moet ik gewoon alles eruit snukken (behalve 1 me videokaarten) en kijken of ''t werkt???
Ik roep wel hard dat me mobo automatisch me CAS regelt maar ik had ff in me bios gekeken en stond:

SDRAM Configuration = By SPD <kan ook kiezen uit: 8ns (143MHz), 7ns (125MHz), Manual (en dan 3x een waarde invullen)>

Verder zie ik ook andere instellingen die met PCI en RAM te maken hebben alleen weet niet wat die inhouden===>

-PCI Master Read Caching = Enabled
-PCI to DRAM Prefetch = Enabled
-PCI Latency Timer = 32
-DRAM Read Latch Delay = 0,0ns

Weet iemand wat deze instellingen inhouden en wat ik hieraan het beste kan veranderen/behouden

Thnx once again........ ce moi }:O

bij deze is dus ook het QUOTE-knopje uitgeprobeerd >:)

Pagina: 1